2022-09-24, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hur tror du dessa representanter blir blir utvalda?
Det är knappast genom att bli att sätta sig mot nuvarande ordning...
Jag vill inte att dessa ska bli valda. För det skulle förskjutmakten ännu mer till Bryssel. Bryssel skulle därmed kunna använda detta för att legitimera sig själva.
Makten ska ligga i de respektive parlamenten, och det är där jag som svensk utkräver ansvar.

De Ursula gör att sammanföra de andra ländernas oro för Italien. Salvini ser ju det som ett självklart påhopp och går helt bananas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Åter igen lägger sig EU och Ursula von der Leyen i saker hon inte har med att göra.
Tidigare denna månad svartlistades Ungern och kallas odemokratiskt land och nu lägger man sig i valet i Italien och varnar för att om de "röstar fel" kommer EU att vidta åtgärder.
Vi ser därmed att EU alltmer går mot att bli en federal stat där enskilda medlemsländers valresultat i princip inte kommer att godkännas utan köras över av Brysseladminstrationen.

Vad tänker ni kring allt detta?

Själv ser jag att EU allt oftare lägger sig i nationella ärenden som de inte har med att göra som nu med de olika valresultaten i Sverige, Italien och de andra länderna som i höst håller val i sina länder.

Detta gör att jag menar att EU alltmer håller på att utvecklas till att bli en auktoritär federation kallad Europas förenta stater och det är även vad man strävar efter. Tidigare, när Ursula valdes talades det om att man höll på att revidera EU:s roll och författning för framtiden.
En sak man skulle utreda var just detta med federation och att upplösa nationsgränserna helt och bilda delstater av medlemsländerna för att få ännu bättre kontroll på dem på olika sätt.

I vart fall ser jag den här varningen hon ger Italien nu som även en indirekt varning även till Sverige och i ljuset av detta förstår jag varför man vill hålla SD utanför regeringen.

Ursula har verktygen att stoppa sådana regeringar säger hon ju så jag tror hon har ringt Kristersson och berättat vilkoren för honom under de där dagarna han var "osynlig" enligt medierna. Det kommer att bli spännande att se hur valresultatet blir i Italien efter hoten från Ursula och om den nya regeringen i Italien fogar sig efter hennes vilja eller inte.

https://www.reuters.com/world/europe/eus-von-der-leyen-delivers-veiled-warning-italys-right-wing-2022-09-23/
EU är inte en demokrati.

”Overview. In the Council of the EU, informally also known as the Council, government ministers from each EU country meet to discuss, amend and adopt laws, and coordinate policies. The ministers have the authority to commit their governments to the actions agreed on in the meetings.”

Although the Council of Ministers now holds public sessions, the elected governments of the member states are not keen to grant access to debates in the Council, which are held behind closed doors – and where most important decisions are made. These meetings can’t be watched online and minutes are not made public. Not even representatives of the European Parliament can attend”

https://theconversation.com/amp/how-democratic-is-the-european-union-59419
Citera
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Eu har börjat censurera internet vilket jag skäms för. Även om det är Russia today så är vi inte långt ifrån att censurera det euinte vill att vi ska kolla på. Räkna med att om 10 år finns ju dratals sidor kanske även Flashback på censur listan.

Självklart är det en skymf att censurara något som helst etablerat mediehus

Detta göra endast av en anledning och det är för att hindra sanningar komma fram

Eller idiotförklas hela den europeiska vuxna befolkningen att inte tänka källkritiskt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinglaC
Bra, vi ser att kvinnor och feminism växer starkare!
Så är det.
Riktiga feminister, Europeiska kvinnor och tjejer som är trötta på invandrare som våldtar och sexuellt trakasserar i hela Europa. Bara se på SD de kvinnor och tjejer som är med där, de har fått nog av woke feministerna som blundar när skiten kommer från invandrare.

Hänt mycket i Italien också på senare år:
https://www.ansa.it/english/news/2022/08/22/migrant-rapes-ukrainian-woman-in-street-meloni-posts-video_e4e4f1cb-ef79-46df-b666-302b5a120128.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Pamela_Mastropietro

https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Ashley_Ann_Olsen

Alla ville vara godhjärtade, men Europa bland de bra flyktingarna har det kommit med hundratusentals sexualbrottslingar, islamister och annat pack som gör att folk får nog.

Jag frågar mig ibland det som Judarna utsattes för lär inte vara i närheten av det muslimerna kommer få ta i framtiden när folk får nog på riktigt. Tycker att alla man pratar med nämner muslimer/islamister varje gång man talar om problemen i Sverige/Europa. i 90% av fallen man läser så heter gärningsmannen Muhammed eller Ahmed.
Citera
2022-09-24, 15:57
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Det räcker med att Tyskland kollapsar, vilket det är påväg att göra. Sen är EU kaputt.

Good riddance.

Suveräna nationalstater med sund nationalism är framtiden

Den gamla eu för typ 5-10 år sedan var ju ändå rätt så ok. Men dagens eu är något man inte vill vara del av.
Citera
2022-09-24, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Åter igen lägger sig EU och Ursula von der Leyen i saker hon inte har med att göra.
Tidigare denna månad svartlistades Ungern och kallas odemokratiskt land och nu lägger man sig i valet i Italien och varnar för att om de "röstar fel" kommer EU att vidta åtgärder.
Vi ser därmed att EU alltmer går mot att bli en federal stat där enskilda medlemsländers valresultat i princip inte kommer att godkännas utan köras över av Brysseladminstrationen.

Vad tänker ni kring allt detta?

Själv ser jag att EU allt oftare lägger sig i nationella ärenden som de inte har med att göra som nu med de olika valresultaten i Sverige, Italien och de andra länderna som i höst håller val i sina länder.

Detta gör att jag menar att EU alltmer håller på att utvecklas till att bli en auktoritär federation kallad Europas förenta stater och det är även vad man strävar efter. Tidigare, när Ursula valdes talades det om att man höll på att revidera EU:s roll och författning för framtiden.
En sak man skulle utreda var just detta med federation och att upplösa nationsgränserna helt och bilda delstater av medlemsländerna för att få ännu bättre kontroll på dem på olika sätt.

I vart fall ser jag den här varningen hon ger Italien nu som även en indirekt varning även till Sverige och i ljuset av detta förstår jag varför man vill hålla SD utanför regeringen.

Ursula har verktygen att stoppa sådana regeringar säger hon ju så jag tror hon har ringt Kristersson och berättat vilkoren för honom under de där dagarna han var "osynlig" enligt medierna. Det kommer att bli spännande att se hur valresultatet blir i Italien efter hoten från Ursula och om den nya regeringen i Italien fogar sig efter hennes vilja eller inte.

https://www.reuters.com/world/europe/eus-von-der-leyen-delivers-veiled-warning-italys-right-wing-2022-09-23/
EU har blivit det nya Sovjet
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Den champagnen lär få ligga länge på kylning. Ända tills himlen ramlar ner.
Men fantisera går ju bra.
Här kom den den tröttsama Kontrollstyrelsen in igen för att beskydda nuvarande ordning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Som att vi inte är en Lydstat till EU nu? Som inte varje dag måste böja oss ned med rumpan i vädret för Ursula den Förskräckliga och hennes gelikar?

Jag är höger om höger, så någon sovjetstat är jag inte intresserad av. Däremot att på alla sätt värna och stödja vårt lands gränser - precis som jag vill att alla andra nationer ska värna varmt om sina.
Nej det är vi inte. VI är en aktiv part. Det är våra representanter som är ansvariga för hur vi formar EU.
Norge är en lydstat, noll inflytande och de måste betala för att få tillgång till den inre marknaden som vi håller på formar.
Citera
2022-09-24, 15:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Det är klart att man inte vill ha odemokratiska länder i EU och det är i princip allt hon säger. Det blir ju lätt problem annars. Kolla bara på Turkiet som jämt ska jävlas. Sen tror jag de helt enkelt drar alla nationalistiska partier över en kam och tror att t.ex Jimmie är likadan som Orban men Orban verkar mer och mer vara ryssvän och det tror jag inte Jimmie är. Skulle SD komma till makten på riktigt och göra skarpa girar mot Ryssland tror jag få svenskar hade accepterat det. SD ledamoter hade legat risigt till då.

Och hur demokratiskt vald är Ursula von Der Leyen? Nej, den här häxan borde brännas på bål precis som man gjorde på 1600-talet.
Citera
2022-09-24, 16:00
Medlem
Högern kommer att vinna valet i Italien, det är i princip 99% säkert, och fler länder kommer att gå samma väg.
Citera
2022-09-24, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
EU har blivit det nya Sovjet
Eu vill överta beslutsrätten i ärenden som enligt Eus ursprungliga stadga har varit nationella. Vill utvecklas till en central kontrollorgan och utradera nationellstaderna. Europas folk bör protestera
Citera
2022-09-24, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Eu vill överta beslutsrätten i ärenden som enligt Eus ursprungliga stadga har varit nationella. Vill utvecklas till en central kontrollorgan och utradera nationellstaderna. Europas folk bör protestera

Nope. Så länge veto finns i ministerrådet kommer det inte hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in