2022-09-24, 13:51
Medlem
EU s paradgren nr 1.
Ekonomisk utpressning.
Citera
2022-09-24, 14:04
Medlem
EU-medlemskapet tjänar oss väl. En del förordar ett utträde, men någon stor opinion finns inte för
ett utträde.
Den senaste mätningen från maj i år visar:
För EU: 64%
Mot EU: 12%
Samt 24% som inte vet.
Storbritannien gjorde sitt val och riskerar därmed att förlora Skottland och Nordirland.
Citera
2022-09-24, 14:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Underbart med diktatoriska fasoner för att säkra rätt demokrati.
Citera
2022-09-24, 14:09
Medlem
Tanuss avatar
Verktyget hon pratar om, är det Ericssons valutrustning Dominion som avses?
Det som Carl Bildt och George Soros kom dragandes med på Balkan efter Natos terrorbombningar av Serbien.
Lustigt att samma gäng som kör ner mångfald i halsen på oss hatar mångfald när det handlar om åsikter och politisk åskådning. Hyckleriet vet inga gränser.
Citera
2022-09-24, 14:09
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Och 20% av svenskarna har röstat på SD som står för att Sverige ska vara kvar i det här. Dessutom är svenskarna fortfarande alldeles för fega för att ens tänka tanken att lämna denna union, som påminner mer och mer om forna Sovjetunionen.
Det är en misstolkning.

SD har sagt att de inte skall driva frågan om EU-uträde.
På samma sätt som KD lovat att inte driva abortfrågan.

Detta kan man naturligtvis överge när andan faller på.
Citera
2022-09-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
EU s paradgren nr 1.
Ekonomisk utpressning.
Följer man inte regelverket i den organisation man anslutit sig till så kan man räkna med sanktioner.
Uteslutning bör vara den sista åtgärden, bättre är att vänta ut en korrupt regerings fall.
Citera
2022-09-24, 14:20
Medlem
Soterns avatar
Då kan de ju lika gärna slopa demokratin om EU ändå inte ska respektera folkets fria val i medlemsländerna.
Enligt EU är tydligen fria val ett hot mot demokratin.
Citera
2022-09-24, 14:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Allt jag hört hittills är att SD vill att vi lämnar EU, att Jimmie heilar vid frukost, och att han är Putinist trots att han redan 2014 varnade för det som komma skall iomed Ryssarnas upprustning. Då blev han hånad av Reinfeldt. Det är tvära kast när det gäller smutskastningen från vänstern.

Själv jobbar jag måndag, tisdag och en liten del av onsdagen varje vecka för att försörja blatteriet. Kan inte se att jag fått ut så mkt av EU mer än att vi betalar och som vara får en mängd somalier och araber. Vi måste vara det land som gått mest back på EU hittills

Helt korrekt allt du säger. Det är en tragisk utveckling Sverige har tagit med hjälp av globalisternas morot hängandes framför näsan på dessa karriärs-politiker.
Citera
2022-09-24, 14:27
Medlem
Stones avatar
Jag tror defenitivt att Ebba Busch och Kristersson har varit i samtalsterapi med Ursula van der Liar för att med kraft stoppa SD från inflytande. Antagligen är Åkesson väl medveten om detta och vad jag förstår har han tagit mer ställning för att ingå i en regering än att stå utanför. Denna kamp emot federalism måste påbörjas i alla medlemsländer. Det är en kamp om frihet och demokratins överlevnad.
Citera
2022-09-24, 14:29
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då kan de ju lika gärna slopa demokratin om EU ändå inte ska respektera folkets fria val i medlemsländerna.
Enligt EU är tydligen fria val ett hot mot demokratin.

Vänstern börjar äntligen visa sitt rätta ansikte, jag tycker det är ganska uppfriskande. Lättare att väcka folk ur deras koma nu när dom börjar lägga sanningen öppet på bordet.
Citera
2022-09-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Följer man inte regelverket i den organisation man anslutit sig till så kan man räkna med sanktioner.
Uteslutning bör vara den sista åtgärden, bättre är att vänta ut en korrupt regerings fall.
Kan aldrig bli nån gemensamhets känsla i EU med ekonomisk krigföring mot egna medlemar..
Vem står näst på tur.
Snart har alla böter mot varandra.
Citera
2022-09-24, 14:41
Medlem
Vem tyckte det var en bra idé att ge Tyskland av alla makt i EU, dem som har sån bra historia haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in