2022-09-24, 02:59
Medlem
Brukade supa loss rejält, både hemma och på krogen.. men nu som nykter gör jag inget speciellt.
Citera
2022-09-24, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Gör ni något speciellt när lönen kommer? Blir det en regelbunden grej att ni unnar er något? Jag personligen gör inget speciellt alls.

Jag gjorde det tillsammans med polarna när vi var runt 20-25. Det var typ 20 år sen...
Citera
2022-09-24, 03:43
Medlem
cafelattecapuchinos avatar
Nej, inte direkt. Men jag spenderar ganska bra utav det jag får ut varje månad. Jag är en samlare, minst 10k går åt "saker" varje månad. Det suger på sätt och vis att vare samlare. Jag kanske firar om jag får en fin löneförhöjning, jag förväntar mig t.ex. en ganska hög sådan nästa år. Får jag inte det kommer jag söka mig vidare.
Citera
2022-09-24, 04:31
Medlem
Pizdecs avatar
När jag inte var en ofungerande fattiglapp så brukade jag köpa nåt finare kött just den dagen. Det gör jag dock inte längre då jag är fattigare än någonsin. Klagar dock inte, jag har det bra. Bara inte "lyxigt".
Citera
2022-09-24, 07:32
Medlem
Bravess avatar
Nej, jag vet helt arligt inte ens vilka datum jag far "lon" heller.
Citera
2022-09-24, 08:13
Medlem
Sonny00s avatar
Jag är kung i baren på Stureplan!
Citera
2022-09-24, 08:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
ni var mig en trist samling människor.
å ena sidan kan man tycka folk som festar vid lön som patetiska
men det är fan ännu värre att inte göra det.
Rena senior forumet. alla lägger sig 19 efter aktuellt o lokala nyheter.
Citera
2022-09-24, 09:40
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Ja genom att betala räkningar så jag inte hamnar hos fogden

Typ det, annars märker jag knappt att det är löning, jag har alltid pengar över och betalar ändå allt med kreditkort.

Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
Jag hinner aldrig. Det blinkar till i internetbanken och sen är pengarna borta igen.

Har en del klart så men min roliga BRF låter mig inte ha internetbank på min avgift eftersom tjejen äger hälften och hon har ett namn i tidigare bokstavsordning än mig så då är hon "första namn" och det går bara att hon får e-faktura. Ett stort skämt men tyvärr är det så.
Citera
2022-09-24, 09:56
Medlem
Jepp firar med att så fort den kommer in ta en procent o sätta in i mina aktiefonder
Skämt åsido så får jag en typ av "kick" utav att investera även om jag vet att det låter konstigt men har alltid varit lagd så även som liten älskade jag att stoppa undan mina pengar och samla dom på hög skillnaden idag är bara att jag investerar dom
Citera
2022-09-24, 10:05
Medlem
Får lön varje vecka så det hade blivit hemskt mycket firande! Får jag lite extra bra lön äter jag ofta lite godare dock!
Citera
2022-09-24, 11:02
Medlem
Nej, livet rullar på. Räkningar betalas och hälften av lönen läggs undan för sparande. De som firar löning är folk som inte har ett öre kvar dagen innan löningsdag. Att de måste fira sin löning bidrar nog till det. Känns ganska WT överlag att fira det.
Citera
2022-09-24, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Det handlar nog mer om MOGNAD än om "gubbdagis".
Eeeeh, ja. Det är väl samma sak? Eller menar du att en massa 19-20 åringar plötsligt har mognat enormt mycket?

FB är gubbarnas flykt från familjeliv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in