2022-09-23, 21:22
Medlem
991ESSs avatar
jag har bara veckopeng, som ett barn.. har inget jobb ens..

var en tuff vecka, knepig PA
https://imgur.com/a/xENJY5O
Citera
2022-09-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
ni var mig en trist samling människor.
å ena sidan kan man tycka folk som festar vid lön som patetiska
men det är fan ännu värre att inte göra det.
Sannerligen. Men man kan inte förvänta sig några andra svar från det gubbdagis som FB har blivit. Medelåldern verkar vara runt 50-60 här. Självklart är man kung i baren när det vankas löning. Då finns det ingen som tar en. Hit med tio pepparshots, starköl, nötter och chips!
Citera
2022-09-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Sannerligen. Men man kan inte förvänta sig några andra svar från det gubbdagis som FB har blivit. Medelåldern verkar vara runt 50-60 här. Självklart är man kung i baren när det vankas löning. Då finns det ingen som tar en. Hit med tio pepparshots, starköl, nötter och chips!

Såklart man firar lite fast man närmar sig 50. Ringer ett par goda vänner och tar en finare lunch. Sedan direkt efter jobbet några starköl på något bra hak och sen en bättre middag. Som det ska vara.
Citera
2022-09-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Såklart man firar lite fast man närmar sig 50. Ringer ett par goda vänner och tar en finare lunch. Sedan direkt efter jobbet några starköl på något bra hak och sen en bättre middag. Som det ska vara.
Du firar alltså. Bra så. Det låter som ett förbannat bra sätt att fira på!
Citera
2022-09-23, 21:33
Medlem
ArgusOnes avatar
Ja. För en kväll unnar jag mig lite extra god middag, dryck och tilltugg innan alla autoöverföringar och autogiron slår till och man är tillbaka i ekorrhjulet.
Citera
2022-09-23, 21:52
Medlem
Jag köper en skvätt aktier varje lön.
Citera
2022-09-23, 21:52
Medlem
Konfucius2s avatar
De flesta kommer framöver inte ha något att fira när de får sin lilla skitlön i kroner.

Räntorna stiger, inflationen också samtidigt håller kronan på att urholkas helt och hållet.

De goda tiderna är slut för svenne banan
Citera
2022-09-23, 22:03
Medlem
Köper lite godis och kondomer. Pengar drar till sig snygga killar
Citera
2022-09-23, 22:10
Medlem
kinky_Ms avatar
jaa.
Blir ofta en riktig köpfest på systembolaget. Behöver oftast inte köpa mer på hela månaden.
Citera
2022-09-23, 22:19
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Det handlar nog mer om MOGNAD än om "gubbdagis".
Citera
2022-09-23, 22:21
Medlem
needAlifes avatar
Brukar väl anamma Magnus Ugglas "Den 25e smäller det" men just ikväll tar jag det lugnt hemma faktiskt med lite vin. Ganska avslappnande och trevligt det också. Kan köra kung i baren nästa vecka istället.
Citera
2022-09-23, 22:22
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
De flesta kommer framöver inte ha något att fira när de får sin lilla skitlön i kroner.

Räntorna stiger, inflationen också samtidigt håller kronan på att urholkas helt och hållet.

De goda tiderna är slut för svenne banan
Som tur är är Systembolaget de enda som inte höjt priserna i år 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in