2022-09-23, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastianlarsson2
Enligt vilket/vilka kriterie(r)? Har du blandat ihop "decentraliserat" med något annat?

https://river.com/learn/bitcoin-vs-ethereum/
Citera
2022-09-23, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Alltså wtf? Länkar du icke-ironiskt till en sida som hittar på att Ethereum haft "network downtime" och "arbitrary changes"?

Detta är alltså precis den efterblivna bitcoin-maximalism jag pratar om. Rena påhitt, i synnerhet sjukt när det är så enkla saker att falsifiera, såsom just network downtime. För öh, nä, det har inte hänt.
Citera
2022-09-23, 17:16
Avslutad
Citat:
Alltså wtf? Länkar du icke-ironiskt till en sida som hittar på att Ethereum haft "network downtime" och "arbitrary changes"?

Detta är alltså precis den efterblivna bitcoin-maximalism jag pratar om. Rena påhitt, i synnerhet sjukt när det är så enkla saker att falsifiera, såsom just network downtime. För öh, nä, det har inte hänt.

Ingen mening att vi fortsätter samtalet. Jag tackar för mig.
Citera
2022-09-23, 17:18
Medlem
Citat:

Det kanske är något sådant här som avses?

https://www.techradar.com/news/massive-ethereum-outage-forces-crypto-exchanges-to-block-withdrawals
Citera
2022-09-23, 19:02
Medlem
Citat:
Haha, vafan? Du hittar på att Ethereum stoppat, vilket är väldigt lätt att verifiera att det aldrig har gjort, sen blir du sur och tackar för dig när någon påpekar det? Jävla jubelidiot.

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det kanske är något sådant här som avses?

https://www.techradar.com/news/massive-ethereum-outage-forces-crypto-exchanges-to-block-withdrawals
Att påstå att central infrastruktur stannat och att påstå att en blockkedja som Ethereum stannat är två helt olika saker. Det är som att påminna sig om den där gången Bitcoin stannade, när man egentligen menar att ens Telia-nät var nere.

Överhuvudtaget finns mycket att göra vad gäller web2-infrastruktur.
Citera
2022-09-23, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonT
2.4k

Då är vi lika duktiga på krypto! <3
Har diamondhandat skiten sen toppen för jag orkar inte lära mig hur fan jag får ut dom i fiat, o nu är det inte värt att fundera ens.
Citera
2022-09-23, 19:44
Avslutad
Citat:
Haha, vafan? Du hittar på att Ethereum stoppat, vilket är väldigt lätt att verifiera att det aldrig har gjort, sen blir du sur och tackar för dig när någon påpekar det? Jävla jubelidiot.

Det är du som uttrycker en massa känslor, jag konstaterar känsloneutralt att fortsatt utbyte oss emellan vore kontraproduktivt, och bryter således samtalet där.

ETH är inte lika decentraliserat som BTC. Kan du inte acceptera det så är vidare samtal meningslösa. Tyck vad du vill om det.

Edit: Det är knappast så att artikeln endast handlade om att ETH stoppat.
Senast redigerad av SithMaster 2022-09-23 kl. 20:27.
Citera
2022-09-23, 21:58
Medlem
Citat:
Det är du som uttrycker en massa känslor, jag konstaterar känsloneutralt
Alltså vad fan skriver du ditt mongo?

Citat:

Citat från "artikeln" du använder som referens:
Citat:
On several of these levels, Ethereum has shown itself to be more centralized than Bitcoin. This centralization has revealed itself through network downtime and arbitrary changes to the protocol.

Citat:

Citat:

Är du sjuk? Alkoholist? Går på tunga mediciner? Snälla förklara situationen så man kan ursäkta dig från den här idiotin. Annars är ju liksom förutsättningen att du är fullständigt efterbliven och med flit försöker lura människor till din nivå.
Citera
2022-09-24, 00:35
Avslutad
Citat:
Alltså vad fan skriver du ditt mongo?

Citat från "artikeln" du använder som referens:

Är du sjuk? Alkoholist? Går på tunga mediciner? Snälla förklara situationen så man kan ursäkta dig från den här idiotin. Annars är ju liksom förutsättningen att du är fullständigt efterbliven och med flit försöker lura människor till din nivå.

Drama och icke-argument som sagt.

Artikeln har helt rätt. BTC är mer decentraliserat än Ethereum, och precis som artikeln ytterligare specificerar så kan man även rikta en del annan kritik mot Ethereum. BTC är helt enkelt det bättre myntet.

Då tackar jag för mig.
Citera
2022-09-24, 00:44
Medlem
Citat:
Artikeln har helt rätt.
Alltså vafan, är du ett troll? Med nästan 2000 inlägg?

Annars försök googla dig till huruvida Ethereum haft nedtid, sedan kan du omvärdera din förmåga att vara källkritisk. Det är till och med så att Bitcoin har haft det, inte Ethereum.
Citera
2022-09-24, 00:52
Avslutad
Citat:
Alltså vafan, är du ett troll? Med nästan 2000 inlägg?

Annars försök googla dig till huruvida Ethereum haft nedtid, sedan kan du omvärdera din förmåga att vara källkritisk. Det är till och med så att Bitcoin har haft det, inte Ethereum.

Marknaden håller inte med dig om att Ethereum är det bättre myntet, men du vet bättre än Saylor, Keiser och marknaden. Noterat.

Tänker du fortsätta prata autistiskt om någon eventuell nedstängning så får du göra det utan min medverkan. Tackar för mig således.
Citera
2022-09-24, 10:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Marknaden håller inte med dig om att Ethereum är det bättre myntet, men du vet bättre än Saylor, Keiser och marknaden. Noterat.

Tänker du fortsätta prata autistiskt om någon eventuell nedstängning så får du göra det utan min medverkan. Tackar för mig således.

Men Saylor, Keiser och andra har bara åsikter i ämnet. Nyktra och väl pålästa förvisso men det finns nyktra och väl pålästa åsikter för Ethereum.
Jag tror man skall vara öppen för alla scenarion än så länge.

BetaMax var överlägsen VHS, men andra faktorer avgjorde till VHS fördel. Man måste vara ödmjuk att det kan bli samma i kryptovärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in