2022-09-24, 08:45
Medlem
Leastons avatar
Nej, aldrig är Tether inblandat. Det nämns inte ens så jag fattar inte hur man kan tror det, gissningsvis för man inte kollat ordentligt utan vill att det ska vara så.

"A card network is NOT gonna process this transaction, the Bitcoin network will".
I Chicago idag:
https://youtu.be/YTqCs6RY9O4

Att bara säga att ”han ljuger” är inget argument utan ett tecken på att man inte förstår. Det behöver annars backas upp med källor.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-24 kl. 09:18.
2022-09-24, 08:56
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Nej, aldrig är Tether inblandat. Det nämns inte ens så jag fattar inte hur man kan tror det, gissningsvis för man inte kollat ordentligt utan vill att det ska vara så.
Jaså? https://decrypt.co/90337/strike-bitcoin-app-argentina-tether-usdt
Citat:
For the time being, the only option available for sending and receiving money on Strike is via USDT, a stablecoin issued by Tether

Citat:
Att bara säga att ”han ljuger” är inget argument utan ett tecken på att man inte förstår. Det behöver annars backas upp med källor.
Nu är det ju så att ffffuuuu är mycket kunnig inom ämnet betalningssystem och han har förklarat redan tidigare varför de påståenden i videon och som du har upprepat ordagrant är lögner.
2022-09-24, 09:23
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jaså? https://decrypt.co/90337/strike-bitcoin-app-argentina-tether-usdt
I Argentina...för närvarande. Det har med regleringar som inte är uppdaterade att göra, annars hade nog Strike kunnat revolutionerat världen tämligen fort.

Som sagt, du googlar vart eftersom och bryr dig inte så mycket om detaljerna.

Citat:
Nu är det ju så att ffffuuuu är mycket kunnig inom ämnet betalningssystem och han har förklarat redan tidigare varför de påståenden i videon och som du har upprepat ordagrant är lögner.
Ja, ffffuuuu började prata om Cash app, när det är uppenbart att Cash App inte behövs. Du kan använda Moonwallet eller över Tor om du så vill. Allt är upp till kundens egna preferens.

Kolla själv och kolla hela och gör dig själv en tjänst att lyssna vad som sägs (den är bara drygt 2 minuter lång). https://youtu.be/YTqCs6RY9O4
Senast redigerad av Leaston 2022-09-24 kl. 09:28.
2022-09-24, 09:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
I Argentina...för närvarande. Det har med regleringar som inte är uppdaterade att göra, annars hade nog Strike kunnat revolutionerat världen tämligen fort.

Ja, ffffuuuu började prata om Cash app, när det är uppenbart att Cash App inte behövs. Du kan använda Moonwallet eller över Tor om du så vill. Allt är upp till kundens egna preferens.

Kolla själv och kolla hela och gör dig själv en tjänst att lyssna vad som sägs (den är bara drygt 2 minuter lång). https://youtu.be/YTqCs6RY9O4

Det var du som påstod att tether ”aldrig någonsin” är inblandat. Så nu håller du alltså med mig när jag sa att det i vissa fall är den valutan du får ut betalningen i. Tack.

Cashapp fungerar i grunden likadant som strike.
2022-09-24, 09:36
Medlem
Citat:

Ja, han började prata om Cash app, när det är uppenbart att Cash App inte behövs. Du kan använda Moonwallet eller över Tor om du så vill. Allt är upp till kundens egna preferens.

Helt fantastiskt! Fungerar ju lika smidigt som ... en vanlig kortbetalning från lönekontot som folk är vana vid sedan typ 1975 ...

Och innan du börjar babbla om "teknologin bakom" och "gratis överföring": Nej, även de appar du talar om, överföringar av alla de slag, bygger på att någon får betalt ... OM dessa appar erbjuder ett lägre pris kommer butiksägarna fortfarande ta samma pris för olika kort/appar. Det innebär att de som eventuellt tjänar på de nya transaktionsavgifterna är företagen. Och visst, det kanske, kanske: om teknologin helt tar över leda till en sänkning av priserna. Det bygger dock på premisser som är extremt långt borta: folk har generellt inget som helst problem med att pengarna hamnar på banken, som sedan används med hjälp av kredit och debetkort.

Därav tillbaka till mitt påstående:
"Fungerar ju lika smidigt som ... en vanlig kortbetalning från lönekontot som folk är vana vid sedan typ 1975 ... "
2022-09-24, 09:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det var du som påstod att tether ”aldrig någonsin” är inblandat.

För det första har jag inte sagt "aldrig någonsin". Men du måste få det till det för annars erkänner du att du gjort bort dig. Vad blir nästa halmstrå?

För det andra pratade vi om Jacks presentation. Där nämner han inte Tether och att det måste vara inbladat, och det var det jag förklarade ganska tydligt för dig.

Då googlade du på "Tether och Strike" och hittade en artikel om att Strike håller på att etablera sig i Argentina men att bara USDT kommer användas...TILL EN BÖRJAN.

Snyggt kebab, det är på den här oärliga nivån du hela tiden ligger... Du tycker säkert inte att du är ett troll, men jag hoppas du kan förstå varför andra tycker det?

Citat:
Cashapp fungerar i grunden likadant som strike.
Nej. Cashapp (tillika en av USAs och Englands största betalningslösningar för mobilen) är kopplade till bankkonton.
Däremot har dom sedan länge öppnat för att kunna använda Bitcoin och Lighting där, då Jack Dorsey (som även grundade twitter) är en stor förespråkare för Bitcoin.
2022-09-24, 09:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej, aldrig är Tether inblandat.
Citat:
För det första har jag inte sagt "aldrig någonsin".

Snyggt kebab, det är på den här oärliga nivån du hela tiden ligger... Du tycker säkert inte att du är ett troll, men jag hoppas du kan förstå varför andra tycker det?

Citat:
Nej. Cashapp (tillika en av USAs och Englands största betalningslösningar för mobilen) är kopplade till bankkonton.
Däremot har dom sedan länge öppnat för att kunna använda Bitcoin och Lighting där, då Jack Dorsey (som även grundade twitter) är en stor förespråkare för Bitcoin.
Precis. Det fungerar exakt likadant som strike, bara att man i det senare har tvingat in lightning i processen helt i onödan och som inte tillför ett skit (förutom instabilitet).
2022-09-24, 09:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Helt fantastiskt! Fungerar ju lika smidigt som ... en vanlig kortbetalning från lönekontot som folk är vana vid sedan typ 1975 ...
Fast utan att 3:e part tar upp till 5% på varje köp. Och instant cash finality...och öppet för ALLA, även för de miljarder av människor som inte får bankkonton.

Citat:
... OM dessa appar erbjuder ett lägre pris kommer butiksägarna fortfarande ta samma pris för olika kort/appar.
Ja, eller så sjunker priset på varorna i butik för kundens bästa (vilket jag gissar).
Oavsett, tänk själv om du har butik, är det inte bättre att 2-5 procent på varje köp inte går till olika 3:e parter?

Citat:
Det innebär att de som eventuellt tjänar på de nya transaktionsavgifterna är företagen. Och visst, det kanske, kanske: om teknologin helt tar över leda till en sänkning av priserna.
Agreed

Citat:
Det bygger dock på premisser som är extremt långt borta: folk har generellt inget som helst problem med att pengarna hamnar på banken, som sedan används med hjälp av kredit och debetkort.
Därav tillbaka till mitt påstående:
"Fungerar ju lika smidigt som ... en vanlig kortbetalning från lönekontot som folk är vana vid sedan typ 1975 ... "
Användarupplevelsen kanske inte blir stor för kunden (det är den enda del som det uråldriga systemet faktiskt har förbättrat de senaste åren), men vi har ju konstaterat att 2-5 procent på varje köp INTE försvinner till olika 3:e parter vilket torde leda till billigare priser...och öppet för ALLA, även för de miljarder av människor som inte får bankkonton förstås...

Sen kan vi lägga till faktumet att samma app funkar som Swish funkar...förutom att du kan swisha till Norge, England, USA Kina, Australien och överallt utan att någon 3:e part kan säga något om det.

Så strike konkurrerar ut både Visa/Amex/MasterCard för betalningar SAMT Western Union och andra dyra tjänster för pengatransfereringar.
Senast redigerad av Leaston 2022-09-24 kl. 10:01.
2022-09-24, 09:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det fungerar exakt likadant som strike

Ok vi säger så, så får vi slut på diskussionen då jag inte orkar förklara för dig en 5e gång hur jävla fel du har.
2022-09-24, 10:05
Medlem
Citat:
Fast utan att 3:e part tar upp till 5% på varje köp. Och instant cash finality...och öppet för ALLA, även för de miljarder av människor som inte får bankkonton.

Ja, eller så sjunker priset på varorna i butik för kundens bästa (vilket jag gissar).
Oavsett, tänk själv om du har butik, är det inte bättre att 2-5 procent på varje köp inte går till olika 3:e parter?

Agreed

Användarupplevelsen kanske inte blir stor för kunden (det är den enda del som det uråldriga systemet faktiskt har förbättrat de senaste åren), men vi har ju konstaterat att 2-5 procent på varje köp INTE försvinner till olika 3:e parter vilket torde leda till billigare priser...och öppet för ALLA, även för de miljarder av människor som inte får bankkonton förstås...

Sen kan vi lägga till faktumet att samma app funkar som Swish funkar...förutom att du kan swisha till Norge, England, USA Kina, Australien och överallt utan att någon 3:e part kan säga något om det.

Så strike konkurrerar ut både Visa/Amex/MasterCard för betalningar SAMT Western Union och andra dyra tjänster för pengatransfereringar.

Här var vi ju oväntat överens. Jag antar att den stora skillnaden mellan oss är att du tror att Bitcoin med olika lager av nätverk kommer ta över medan jag tänker mig att stora internationella jättar kommer att anpassa sig och utveckla sina tjänster och penningsteknologi på ett sätt som gör Bitcoin mer eller mindre obsolet.

Jag ser Bitcoin lite som Piratebay: inget många använder idag, men tvingade fram en stor utveckling inom andra områden.
2022-09-24, 10:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag antar att den stora skillnaden mellan oss är att du tror att Bitcoin med olika lager av nätverk kommer ta över
Nej inte riktigt.

Jag anser att Bitcoin och Lightning ser ut att kunna vara överlägsen teknik med potential att ta över. Jag har ännu inte hört bra argument för att det absolut inte skulle kunna bli så.

De flesta invändningarna som kommer på detta forum är ganska lätta att avfärda dock. Det finns betydligt bättre invändningar att ta upp och diskutera. Regleringar och politik är en sådan invändning, men då kräver det betydligt högre grad av kunskap kring det man diskuterar.
Nu är nivån istället på typ "Bitcoin är ett pyramidspel"...

Citat:
...medan jag tänker mig att stora internationella jättar kommer att anpassa sig och utveckla sina tjänster och penningsteknologi på ett sätt som gör Bitcoin mer eller mindre obsolet.
Det vore verkligen häftigt. Men ännu ser jag inte tecken på sådan innovation hos "de internationella jättarna". Snarare tvärtom. USA verkar gilla stablecoins, kanske för att dom tycker det är bra att dollarn blir mer tillgänglig till fler ute i världen?

Citat:
Jag ser Bitcoin lite som Piratebay: inget många använder idag, men tvingade fram en stor utveckling inom andra områden.
Ja, kanske är en bra jämförelse beroende på vad man stoppar in i jämförelsen. Om inte annat så var den bra jämförelse under Bitcoins första år?
Att den tvingat fram en stor utveckling inom andra områden ser jag dock inte, men du kanske tänker på något speciellt?
2022-09-24, 10:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Fast utan att 3:e part tar upp till 5% på varje köp.
Varför ljuger du igen? Så här mycket kostar en betalning med ett betalkort:
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
En lite mer rättvisande (men fortfarande äpple/päron) jämförelse vore en betalning med ett vanligt bankkort kopplat till ett konto. Det kostar vanligtvis någon krona i fast kostnad.

Det vore klädsamt att be om ursäkt för att du sitter här och blåljuger folk rakt upp i ansiktet, vilket du gjort flera gånger bara idag (och blivit ertappad).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in