2022-09-24, 08:55
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Så fungerar det inte riktigt. Sorry.

Varför?
Citera
2022-09-24, 08:58
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Varför?
För att hon vill det...
Citera
2022-09-24, 08:59
Medlem
Citat:
Jag tror inte det finns någon moral alls längre bland människor men jag brukar fundera om det är gifta kvinnor som gjort upp den här kulturen med att hon själv inte respekterar sitt äktenskap vilket gör att många män/flesta män tror att det går att bete sig på detta sätt mot alla kvinnor.

Det är något som inte är längre bra i samhället. Jag lägger aldrig upp något om mig själv/eller ens selfies på social media längre. Jag undviker allt för att vara ensam och det har blivit mer och mer vanligt under pandemin

Jag anser mig själv ha moral, kanske inte en moral som andra klassar som en bra moral, men ändå en moral. Har jag en moral är jag förmodligen inte ensam om det, så även om samhället i stort är kasst finns det människor med moral, och därför finns det hopp för framtidens moral
Citera
2022-09-24, 09:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
För att hon vill det...

Finns ju många kvinnor som markerar med ett nej. Jag har en bästa vän som är lyckligt gift. Han ser bra ut, mycket framgångsrik och väldigt familjekär. Hon fick en massa folk som stötte på henne men bredvid i köket så stod hon och äcklades.

Sa till och med varför i helvete skulle jag lämna min man för honom. Lite så man känner när man verkligen är kär i en man
Citera
2022-09-24, 09:03
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Finns ju många kvinnor som markerar med ett nej. Jag har en bästa vän som är lyckligt gift. Han ser bra ut, mycket framgångsrik och väldigt familjekär. Hon fick en massa folk som stötte på henne men bredvid i köket så stod hon och äcklades.

Sa till och med varför i helvete skulle jag lämna min man för honom. Lite så man känner när man verkligen är kär i en man
Så klart att alla inte vill.

Det finns präktiga fruar, och det finns de andra.
Citera
2022-09-24, 09:05
Medlem
Citat:
Jag vill först och främst ha svar ifrån män men jag undrar varför ni män inte respekterar varandra när det gäller en gift kvinna? Varför fortsätter ni att lägga en stöt trots hon upprepande gånger säger att hon är upptagen och lyckligt gift?

Förstår ni inte att det är ni som bidrar med otrohet i samhället dvs ni män som uppmuntrar detta?

Om ni gång på gång kör samma sak. Inser ni inte män att ni gör bort er och ert kön?

Vi kvinnor skulle aldrig hålla på och lägga en stöt på gifta män/upptagna män sedan fortsätta trots att han säger att han är lyckligt gift?

Eller har ni upplevt att vi kvinnor agerar på samma sätt?

Jag menar ni klagar på otrohet men samtidigt så är det många män som fortsätter tjata som bidrar till den här kulturen och som vägrar ge upp eller vika ner sig

Diskutera gärna utifrån ditt perspektiv som man varför du gör så
två gifta kvinnor som bodde grannar ville ha mig en sommar en gång. Den ena var min chef. Jag gjorde inget speciellt. Var absolut inte romantisk eller började flirta
Citera
2022-09-24, 09:06
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Jag anser mig själv ha moral, kanske inte en moral som andra klassar som en bra moral, men ändå en moral. Har jag en moral är jag förmodligen inte ensam om det, så även om samhället i stort är kasst finns det människor med moral, och därför finns det hopp för framtidens moral

Som sagt..
Jag skriver aldrig något privat om mitt liv. Delar aldrig något om mitt privatliv vilket kan ha gjort att folk trott att jag är singel men när jag har markerat tydligt 2-3 gånger och mer så tycker jag inte att män ska längre förnedra sig själva.

Därför hade jag en kärlekshistoria om min man som jag la upp om hur vi träffades och hållt ihop. Jag tycker det är så larvigt med sånt men nu var jag tvungen att göra det för att markera hur snygg jag tycker att han är/hur jag trivs med honom och hur jag vill verkligen leva mitt liv med honom

Ingen av yngre männen kommenterade. Bara kvinnor och äldre män som skrev/grattade och gjorde massa hjärtan
Citera
2022-09-24, 09:13
Medlem
Det är väl den som ger med sig vid tjat som ska hållas ansvarig?
Citera
2022-09-24, 09:13
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Jag vill först och främst ha svar ifrån män men jag undrar varför ni män inte respekterar varandra när det gäller en gift kvinna? Varför fortsätter ni att lägga en stöt trots hon upprepande gånger säger att hon är upptagen och lyckligt gift?

Förstår ni inte att det är ni som bidrar med otrohet i samhället dvs ni män som uppmuntrar detta?

Om ni gång på gång kör samma sak. Inser ni inte män att ni gör bort er och ert kön?

Vi kvinnor skulle aldrig hålla på och lägga en stöt på gifta män/upptagna män sedan fortsätta trots att han säger att han är lyckligt gift?

Eller har ni upplevt att vi kvinnor agerar på samma sätt?

Jag menar ni klagar på otrohet men samtidigt så är det många män som fortsätter tjata som bidrar till den här kulturen och som vägrar ge upp eller vika ner sig

Diskutera gärna utifrån ditt perspektiv som man varför du gör så

Otrohet är oavsett vad alla säger en evolutionär fördel. Sen vet man ju aldrig vad personen i fråga har för relation, eller hur bra relationen är. Handlar detta om typ Tinder, så varför är man där om man inte vill ha sex? Då skulle jag tolka det som att spela svårfångad om man hänvisar till sin relation. Bättre i så fall och vara ärlig och säga rent ut att man inte är atraherad, eller bara låta bli att svara. "NO answers, is also an answer"
Citera
2022-09-24, 09:17
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Som sagt..
Jag skriver aldrig något privat om mitt liv. Delar aldrig något om mitt privatliv vilket kan ha gjort att folk trott att jag är singel men när jag har markerat tydligt 2-3 gånger och mer så tycker jag inte att män ska längre förnedra sig själva.

Därför hade jag en kärlekshistoria om min man som jag la upp om hur vi träffades och hållt ihop. Jag tycker det är så larvigt med sånt men nu var jag tvungen att göra det för att markera hur snygg jag tycker att han är/hur jag trivs med honom och hur jag vill verkligen leva mitt liv med honom

Ingen av yngre männen kommenterade. Bara kvinnor och äldre män som skrev/grattade och gjorde massa hjärtan
Fast du verkar ju ha ett förhållande som inte är så perfekt eller lyckligt. Eller iaf är det den bilden jag får av dina inlägg här. Sådant snappar man nog upp ganska snabbt och spelar säkert in för andra män när de tar kontakt.

Visst, att fråga fler än en gång känns ju märkligt. Men att din framtoning gör att man frågar känns inte så konstigt. Men en avvisaning borde ju räcka om man har lite självkänsla som man
Citera
2022-09-24, 09:19
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag tror inte det finns någon moral alls längre bland människor men jag brukar fundera om det är gifta kvinnor som gjort upp den här kulturen med att hon själv inte respekterar sitt äktenskap vilket gör att många män/flesta män tror att det går att bete sig på detta sätt mot alla kvinnor.

Det är något som inte är längre bra i samhället. Jag lägger aldrig upp något om mig själv/eller ens selfies på social media längre. Jag undviker allt för att vara ensam och det har blivit mer och mer vanligt under pandemin

En stor del av problematiken ligger givetvis på kvinnor här. Ni ville inte ha konservativa värderingar, ni ville kunna knulla runt "precis som männen", jobba och få lika bra betalt plus ha alla fördelar som ni hade förrut.

Att ha en ring på fingret som man är en kvinnomagnet för det signalerar att du är en högkvalitativ man. Om en kritisk massa kvinnor inte bryr sig om normer och regler kommer givetvis kvinnor förstöra äktenskapen för de fåtalet konservativa kvinnor som finns kvar. Inte raketvetenskap.
Citera
2022-09-24, 09:20
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det är väl den som ger med sig vid tjat som ska hållas ansvarig?

Nu har det exploderat och jag tror att män övergett Tinder och andra dejtingappar. Jag blev markant förvånad att det kommer av vita män.

Jag skrev varför gör du såhär mot dig själv!

Då svarade han ”Då markerade mot mig för 10 år sen och jag fick tillsägelse av polisen men kommer inte ge upp”. Jag vill inte vara själv/ jag vill vara med någon som jag värderar och tycker om.

Jag skrev men hela tinder finns..
Det borde inte vara svårt med tanke på att det är inget fel på dig utseendemässigt och du har ett fint yrke.

Skrev aldrig! Jag vill inte ha någon skitapp med massa lösaktiga kvinnor

🧐🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in