2022-09-24, 09:26
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Fast du verkar ju ha ett förhållande som inte är så perfekt eller lyckligt. Eller iaf är det den bilden jag får av dina inlägg här. Sådant snappar man nog upp ganska snabbt och spelar säkert in för andra män när de tar kontakt.

Visst, att fråga fler än en gång känns ju märkligt. Men att din framtoning gör att man frågar känns inte så konstigt. Men en avvisaning borde ju räcka om man har lite självkänsla som man

Min man är en av mest kyligaste männen som finns i världen. Men han fokuserar på det med motivation att han tror att jag skulle tappa intresse om han visade en annan sida.

Han har uttryckt sig med att han skulle placeras som en kastrull om han gjorde bort sig som alla andra. Han var extremt svår att hantera när vi var unga.

Jag tror att för 12 år sedan så är ingen den man är idag. När han blev äldre så blev han bättre och bättre för varje dag.

Jag kan förvånas hur bra han har blivit och hur han har förändrat sig. Vi har inte alltid haft våra bästa sidor men jag älskar honom och skulle aldrig se mig själv utan honom.

Han kan min smak på mat/dryck
Han kan alltid om mig. Han är min livscoach
Jag rådfrågar honom om allt och han vägleder mig
Citera
2022-09-24, 09:29
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Min man är en av mest kyligaste männen som finns i världen. Men han fokuserar på det med motivation att han tror att jag skulle tappa intresse om han visade en annan sida.

Han har uttryckt sig med att han skulle placeras som en kastrull om han gjorde bort sig som alla andra. Han var extremt svår att hantera när vi var unga.

Jag tror att för 12 år sedan så är ingen den man är idag. När han blev äldre så blev han bättre och bättre för varje dag.

Jag kan förvånas hur bra han har blivit och hur han har förändrat sig. Vi har inte alltid haft våra bästa sidor men jag älskar honom och skulle aldrig se mig själv utan honom.

Han kan min smak på mat/dryck
Han kan alltid om mig. Han är min livscoach
Jag rådfrågar honom om allt och han vägleder mig
Jag menade bara att du ger intrycket av att inte ha ett lyckligt äktenskap. Sen om det är det eller inte vet ju bara du, och din make. Men det intrycket lär jag inte vara ensam om att få, och sådant spelar givetvis in när någon är intresserad av en.
Citera
2022-09-24, 09:34
Medlem
Citat:
Fast du verkar ju ha ett förhållande som inte är så perfekt eller lyckligt. Eller iaf är det den bilden jag får av dina inlägg här. Sådant snappar man nog upp ganska snabbt och spelar säkert in för andra män när de tar kontakt.

Visst, att fråga fler än en gång känns ju märkligt. Men att din framtoning gör att man frågar känns inte så konstigt. Men en avvisaning borde ju räcka om man har lite självkänsla som man

Till Dixans försvar skall ju inte det spela någon roll egentligen om förhållandet inte alltid vart perfekt eller lyckligt och en man snappat upp det, hon vill ju uttryckligen att förhållandet skall fortsätta vara det eller bli det numera.

Det är ju lite av ett "sneaky fucker- beteende" (Begrepp hämtat från vissa djurarters parningsbeteende) att gå där och vänta på en lucka i deras relation (eller försöka öppna upp en) som hennes manliga bekanta verkar göra.

Dixan verkar vara lite av en skadad älgko och hennes manliga bekantskaper som en hungrig varg. Vargen har ingen chans att angripa rätt på utan passar på att dyka in snabbt när hon har ryggen till, biter till i arslet, flyr undan och väntan på att hon skall blöda ut lite till om om och om igen tills hon blött ut så mycket att hon kan besegras.
Citera
2022-09-24, 09:37
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Till Dixans försvar skall ju inte det spela någon roll egentligen om förhållandet inte alltid vart perfekt eller lyckligt och en man snappat upp det, hon vill ju uttryckligen att förhållandet skall fortsätta vara det eller bli det numera.

Det är ju lite av ett "sneaky fucker- beteende" (Begrepp hämtat från vissa djurarters parningsbeteende) att gå där och vänta på en lucka i deras relation (eller försöka öppna upp en) som hennes manliga bekanta verkar göra.

Dixan verkar vara lite av en skadad älgko och hennes manliga bekantskaper som en hungrig varg. Vargen har ingen chans att angripa rätt på utan passar på att dyka in snabbt när hon har ryggen till, biter till i arslet, flyr undan och väntan på att hon skall blöda ut lite till om om och om igen tills hon blött ut så mycket att hon kan besegras.
Fast att någon gör en "förfrågan" en gång ser jag inte som särskilt konstigt. Men att göra det upprepade gånger trots tydligt nej känns ju mer udda.
Citera
2022-09-24, 09:38
Medlem
Det beror väl helt på hur stora bröst den gifta kvinnan har? Är de små, ja då är det väl helt meningslöst att stöta på henne?
Citera
2022-09-24, 09:44
Medlem
Citat:
Fast att någon gör en "förfrågan" en gång ser jag inte som särskilt konstigt. Men att göra det upprepade gånger trots tydligt nej känns ju mer udda.

Då Dixie skrivit rätt mycket i flera år så får åtminstone jag bilden av att det är ungefär samma krets Stureplansfjollor och borgarstrebers i samma bekantskapskretsar på ungefär samma arbetsplatser som är hennes liv och bekantskaper. Så i stort sett samma grupp män som låg i omloppsbana kring henne för 15år sedan ligger fortfarande i samma omloppsbana. Så det är inte förfrågan 1, ej heller förfrågan 2-3 utan förfrågan 35.

Lite som en svensk småstad med dess intriger och beteende, fast med mycket högre budget och märkeskläder.
Citera
2022-09-24, 09:46
Avstängd
Hållkäft på dig förfan!

Kvinnor stöter lika ofta på gifta och upptagna män. Ni har en fetisch för män i förhållande. Du sitter här och gråter för att kvinnor säkert raggat på din man när du va bredvid. För du är ful o äckligt så ser du de som ett hot
Citera
2022-09-24, 09:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Efterbliven tråd. Ett gammalt väldigt beprövat PUA tips var att sätta på sig en ring för då flockas kvinnor runt dig. Det är kvinnor som är besatta av giftermål och bröllop och inte män.

Jag raggar inte på gifta kvinnor. Ts är en thot som inte på något plan beter sig som en gift kvinna men hennes simp är ok med hennes konstanta uppmärksamshetshoreri. Ni är båda vrak.
Citera
2022-09-24, 10:02
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Jag menade bara att du ger intrycket av att inte ha ett lyckligt äktenskap. Sen om det är det eller inte vet ju bara du, och din make. Men det intrycket lär jag inte vara ensam om att få, och sådant spelar givetvis in när någon är intresserad av en.

Jag säger inte att du har fel då vi har haft ett väldigt skakigt förhållande/giftemål i 12 år. Vi blev kära som väldigt unga.

Ärligt så trodde jag inte att vi skulle hålla ihop i 12 år. Jag hade precis fyllt 22 när jag såg honom. Han var äldre och hade levt längre

Men det är ingen som vet om vårt liv/giftemål. Möjligtvis min mamma/syster men har aldrig berättat något för någon.

Vi följer inte varandra på sociala medier för att inte lägga oss i varandras privatliv så det måste ha framgått att vi inte gör det.

Annars har jag markerat för alla som möter mig att ett liv utan honom är som en människa utan kläder.
Citera
2022-09-24, 10:05
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Fråga till alla män, varför stöter ni på gifta kvinnor?

Har väl aldrig gjort det själv då jag inte vill vara pappa till att någon kvinna blir påkommen och får spö av sin snubbe. Däremot hade jag en polare som väldigt ofta raggade på gifta kvinnor och han resonerade typ att hon i regel aldrig blir efterhängsen efter ett skäggmöte.
Citera
2022-09-24, 10:18
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Då Dixie skrivit rätt mycket i flera år så får åtminstone jag bilden av att det är ungefär samma krets Stureplansfjollor och borgarstrebers i samma bekantskapskretsar på ungefär samma arbetsplatser som är hennes liv och bekantskaper. Så i stort sett samma grupp män som låg i omloppsbana kring henne för 15år sedan ligger fortfarande i samma omloppsbana. Så det är inte förfrågan 1, ej heller förfrågan 2-3 utan förfrågan 35.

Lite som en svensk småstad med dess intriger och beteende, fast med mycket högre budget och märkeskläder.

Jag bor inte en småstad. Männen har bara sett via jobb/arbete. Jag jobbar på en väldigt stor arbetsplats där det kommer folk ifrån hela världen.

I det här skedet var det en kund där jag vann alla förhandlingar. Då skrev han för 10 år sedan att han var kär.

Han blev anmäld för olämpligt beteende då min chef reagerade starkt.

Nu skrev han ett meddelande om att han byggt upp sig/jobbat upp sig för att kunna erbjuda mig ett bra liv

Skrev att min man liknar som en fullbordad nazist som han blev skraj av. Att det inte liknar en vanlig svensk man.

Personligen funkar jag bättre med äldre svenska män än yngre män.

Unga gör bort sig med fel ordval. Att kalla min man för nazist är extremt långt overboard baserat på ett utseende

Det var flera män som skrev att han ser riktigt bra ut men ser ut som en nazist som är kapabel till mycket.

Nu vet jag att min man har ett utseende där man skulle tro att han är lönnmördare på deltid

Så vissa män kommer ut som man är orolig för mig:
Citera
2022-09-24, 10:28
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Efterbliven tråd. Ett gammalt väldigt beprövat PUA tips var att sätta på sig en ring för då flockas kvinnor runt dig. Det är kvinnor som är besatta av giftermål och bröllop och inte män.

Jag raggar inte på gifta kvinnor. Ts är en thot som inte på något plan beter sig som en gift kvinna men hennes simp är ok med hennes konstanta uppmärksamshetshoreri. Ni är båda vrak.

Vad ska en man göra där hans fru får uppmärksamhet överallt? Han är kristen så han kan direkt inte använda en slöja för att verka ”manlig”

Han har ett motto att en kvinna som älskar honom kommer aldrig vara otrogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in