Citat:
Ursprungligen postat av
Pleiadesz
(FB) EU hotar kapa Schweiz eltillförsel om de inte gör allt som EU säger
Gillar många saker med EU men sista årens utveckling är alarmerande.
En annan sak som är intressant i sammanhanget var när EU erbjöd sig skicka frontex till Polsk-Vitryska gränsen men Polen tackade nej inte bara i grad av att dem litar på sig själva men det kändes som de inte skulle lita på att Frontex skulle göra det dem skulle snarare tvärtom.
Bara nyfiken men vad är det du gillar med EU.
Själv är jag motståndare till EU och ser hellre att Sverige hade fått bestämma allt själva. Lite gått Norges väg och letat olja.
En annan sak när det gäller Urusla. Hon är helt sjuk i huvudet och borde sitta inlåst. Hon ville ha obligatorisk vaccinering. När man sen läste vad hennes man jobbar med var det inte så konstigt att hon ville det.
Jag var 15 hysterin om valet till EU var igång. Hade tjejer i klassen som grät(skojar inte) om man var motståndare till EU. Så min fråga till dom som är lite äldre än mig är :var Sverige bättre innan vi gick med i EU. Kommer ihåg mycket innan jag var 15 och känner att mycket var mycket bättre om man jämför med hur Sveriges samhälle ser ut idag.
En annan fråga hade vi kunnat göra allt som andra länder gör som är med i EU om vi inte hade varit med?
Trevlig helg