2022-09-24, 07:04
Medlem
Tuors avatar
EU är verkligen nya Sovjetunionen. Riktigt skrämmande.
Citera
2022-09-24, 07:42
Medlem
UndeadNinjas avatar
Nazityskarna fick som de ville till slut. Tusentals vetenskapsmän och toppar skickades till Usa där de uppförde det fjärde riket. Nazister som tog kontroll över exempelvis NASA och CIA.

Nu ser vi ocksa hur tyskarna har tagit över Europa genom EU med den icke-folkvalda Ursula von der Leyen.

Det är så här man gör det när det inte fungerar med krig och våld.
Citera
2022-09-24, 07:45
Medlem
991ESSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passadhi
Det är klart att man inte vill ha odemokratiska länder i EU och det är i princip allt hon säger. Det blir ju lätt problem annars. Kolla bara på Turkiet som jämt ska jävlas. Sen tror jag de helt enkelt drar alla nationalistiska partier över en kam och tror att t.ex Jimmie är likadan som Orban men Orban verkar mer och mer vara ryssvän och det tror jag inte Jimmie är. Skulle SD komma till makten på riktigt och göra skarpa girar mot Ryssland tror jag få svenskar hade accepterat det. SD ledamoter hade legat risigt till då.

Det finns ingenting i styrelseskicket demokrati som av Italienarna kräver stöd för den ovalda diktatorn Ursula von den Lyuen eller avståndstagande från Putin.
Citera
2022-09-24, 08:22
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det om något lär endast gynna högern och få soffpotatisar i Italien att resa sig för att ge långfingret till EU.
Citera
2022-09-24, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Det om något lär endast gynna högern och få soffpotatisar i Italien att resa sig för att ge långfingret till EU.

Italien är väl en nettomottagare av EU-bidrag? Ut med Italien ur EU.
Citera
2022-09-24, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nazityskarna fick som de ville till slut. Tusentals vetenskapsmän och toppar skickades till Usa där de uppförde det fjärde riket. Nazister som tog kontroll över exempelvis NASA och CIA.

Nu ser vi ocksa hur tyskarna har tagit över Europa genom EU med den icke-folkvalda Ursula von der Leyen.

Du har helt och hållet missförstått. Det är snarare att Tyskland förlorade, och samma människor som tidigare förstörde Tyskland under tidigt 1900-tal genom att sprida dekadens och invandring, är densamma ljusskygga individer som nu förstör hela Europa. De som nu sitter i Europeiska kommissionen kämpar med att förinta varje enskilt europeiskt land medelst invandring och dekadens. De går emot sin egna liberala 'demokrati' när fel människor riskeras att väljas in, som vi nu ser gällande Italien (inte för att Italiens "nationalistiska" partier står på folkets sida, men det har inte med ämnet att göra).

Har inte dylika uttalanden snarare en motsatt effekt?
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2022-09-24 kl. 08:32.
Citera
2022-09-24, 08:32
Medlem
needAlifes avatar
Ytterst obehagligt att läsa men jag är inte förvånad tyvärr. Vi bör försöka ta oss ur EU också. Frihandel och passunioner kan vi ordna bilateralt. Vi behöver inte resterande delen av EU och att Van der Leyden ska berätta vilka partier som man får rösta på och inte i fria val. Hoppas Italienarna står på sig nu mot Bryssel.
Citera
2022-09-24, 08:36
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Det där är friserade siffror som används i propaganda syften.
EU är ett svart hål som alla skyfflar pengar i, de enda som gynnas är globalister som Ursula och hennes kompanjoner.
Citera
2022-09-24, 08:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Helt fel, Italien är fjärde största nettogivare av bidrag inom EU, strax efter Frankrike.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-48256318
Citera
2022-09-24, 08:37
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Precis, Ursula von der "Crazy" är en av de där politikerna i Bryssel som blev sparkad uppåt när hon inte blev invald i tyska Budestag pga för få personröster.
Nu är hon istället en maktgalen president i EU som drömmer om världherravälde och vill skapa en Europeisk federation av delstater, Europas förenta stater, och precis som någon skrev tidigare i tråden är detta en skrämmande utveckling av EU.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-09-24 kl. 08:41.
Citera
2022-09-24, 08:49
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Helt fel, Italien är fjärde största nettogivare av bidrag inom EU, strax efter Frankrike.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-48256318

Varför ger Sverige mer än Finland? Är inte Finland rikare än Sverige?
Nåväl England tog sig ur i rättan tid för de förstod vad som var på gång i EU. Som någon skrev i tråden hade Sverige klarat sig med ett frihandelsavtal likt Österrike istället för att doppa i grytorna i Bryssel.

Som sagt blir det ett spännande val i Italien och jag har för mig att även några fler länder går till val i oktober. Ska hon hota dem också så att de "röstar rätt"?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2022-09-24 kl. 09:01.
Citera
2022-09-24, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
(FB) EU hotar kapa Schweiz eltillförsel om de inte gör allt som EU säger

Gillar många saker med EU men sista årens utveckling är alarmerande.

En annan sak som är intressant i sammanhanget var när EU erbjöd sig skicka frontex till Polsk-Vitryska gränsen men Polen tackade nej inte bara i grad av att dem litar på sig själva men det kändes som de inte skulle lita på att Frontex skulle göra det dem skulle snarare tvärtom.

Bara nyfiken men vad är det du gillar med EU.
Själv är jag motståndare till EU och ser hellre att Sverige hade fått bestämma allt själva. Lite gått Norges väg och letat olja.

En annan sak när det gäller Urusla. Hon är helt sjuk i huvudet och borde sitta inlåst. Hon ville ha obligatorisk vaccinering. När man sen läste vad hennes man jobbar med var det inte så konstigt att hon ville det.

Jag var 15 hysterin om valet till EU var igång. Hade tjejer i klassen som grät(skojar inte) om man var motståndare till EU. Så min fråga till dom som är lite äldre än mig är :var Sverige bättre innan vi gick med i EU. Kommer ihåg mycket innan jag var 15 och känner att mycket var mycket bättre om man jämför med hur Sveriges samhälle ser ut idag.
En annan fråga hade vi kunnat göra allt som andra länder gör som är med i EU om vi inte hade varit med?

Trevlig helg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in