2022-09-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morre08
Bygatan 29 finns en Mil@n Pr@izovic
Barnängs 42 finns en Zor@n Pr@izovic

Egendomligt sammanträffande

Heja dej, nu vill vi veta vad de gjort!
Citera
2022-09-24, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morre08
Bygatan 29 finns en Mil@n Pr@izovic
Barnängs 42 finns en Zor@n Pr@izovic

Egendomligt sammanträffande
Och Mil@n har tidigare bott i samma lägenhet som Zor@n bor i nu. Så att dessa två har mer gemensamt än efternamnet får anses ganska sannolikt. Väldigt märkligt sammanträffande om dessa båda drabbas av varsin sprängning inom loppet av ett dygn, om de inte är måltavlan.
Citera
2022-09-24, 01:51
Medlem
Nu när det finns en teori om vilka måltavlorna är så bör det gå snabbt för polisen att övervaka kopplade adresser och invänta GM.
Detta bör gå att lösa snabbt.

Skulle inte bli förvånad om personerna redan är inhämtade till förhör.
Citera
2022-09-24, 01:51
Medlem
De är över 60+, kan det finnas något barn som bor hos någon av dom som man är ute efter?
Citera
2022-09-24, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Jag bor längre bort än så och har heller inte fel på öronen. Ligger man vid ett fönster kan man absolut vakna.
Inte en chans
Eller så studsar ljudet bara jävligt konstigt, även såhär pass nära. Känns dock osannolikt
Citera
2022-09-24, 01:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Så, nån med info om denne Z?

Luktar lite som de skiljt sig för bidragens skull eller för en hotbild.
Citera
2022-09-24, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pcfreak
Jag bor 2 kvarter bort och har inte fel på öronen
Jag hörde inte ett skit, Vaknade av helikopterjäveln som snurrade säkert en halvtimme efteråt. Nu har jag ju fått reda på var det skedde och området är så lugnt ett område kan vara. Ganska chockartat för de boende kan jag tänka mig.
Citera
2022-09-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
De är över 60+, kan det finnas något barn som bor hos någon av dom som man är ute efter?
Mil@n som bor i Huvudsta är 37 år. Åkte han kanske hem till sin släkting efter explosionen i sitt eget hus?
Citera
2022-09-24, 01:54
Medlem
Finns en med samma efteenamn utan adress på ratsit så om personen som är ute efter honom så chansar man på förädrarnas bostäder.
Citera
2022-09-24, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan

Finns en ung med förnamn som börjar på M (samma efternamn) på Solna-adressen, redan nämnd i tråden. Son till personen på Södermalm?
Citera
2022-09-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Mil@n som bor i Huvudsta är 37 år. Åkte han kanske hem till sin släkting efter explosionen i sitt eget hus?

Bra tanke, så kan det vara. Eller så vill de skrämma hela klanen.
Citera
2022-09-24, 01:59
Medlem
Händelserapport Polisen: 24 Sept 00:04

En detonation har skett vid en portuppgång till ett flerbostadshus. I nuläget finns det inga uppgifter om att någon person kommit till skada, men entrèn och fönsterrutor har krossats.

Polisen har inlett en förundersökning gällande allmänfarlig ödeläggelse och spärrat av platsen.

Uppdatering klockan 01:30

Nationella bombskyddet har arbetat på platsen och polisens tekniker kommer att utföra en teknisk undersökning.

Ingen person är gripen men en person har medtagits till förhör.

https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in