Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
I fall som handlar om vaccin har jag faktiskt svårt att tro på medicinska studier om vaccin. Varför? Jo för att vad jag ser och hör med mina egna ögon och öron säger något helt annat. Jag tror att det finns en partiskhet inom professionen som gör att de försöker få vaccinet att se bättre ut än det är.
Som sagt, jag litar mer på vad jag ser med mina egna ögon.
Och vad jag sett bland de flesta jag jag känner är att de som blev sjuka innan vaccinen har fått det om och om igen även efter vaccinering och inte blivit mindre sjuka. Det säger mig att skiten inte funkar och det finns ju också mycket teorier om allvarliga biverkningar som OM de är sanna inte kommer erkännas som sanna förrän många många år har gått. Där krävs stenhårda bevis och mångårig insamling av data för att det ska kunna bevisas.
Det konstiga är att motsatsen inte kräver någon bevisning. Där sades redan efter några månader efter vaccinering började att det var helt säkert att 2 sprutor skulle vara nog och sedan skulle en immunitet lösa alla problem.
Det visade sig vara total lögn, men alla trodde på det för allt från vaccintilverkare, till doktorer, professorer och folkhälsomyndigheter samt media sa det. Här krävdes minsann inte mångåriga studer och undersökningar inte.
Nu ser vi resultatet, alla dessa hade fel. Så man ska tro på allt de säger, men när andra röster som är lika välutbildade säger att det finns allvarliga biverkningar med vaccinen, då ska man inte tro på det, för det krävs många långa åt studier för det.
Varför kan inte pro-vaccin sidan också erkänna att båda sidor har rätt och båda har fel?
Det krävs i min mening många många år för att bevisa sin tes om en sån här sak och de som är pro-vaccin har inte haft flera år av vaccinering än. I min mening måste det nog gå minst 3 år till innan vi kan börja utreda fördelar och nackdelar.