2022-09-23, 20:45
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag har postat det säkert 50 gånger. Ett par gånger bara sista 48 timmarna. Är ärligt talat trött på att bara posta och reposta länkar. Ett tips är att du googlar på "covid reinfection" och börja förkovra dig. Ditt korståg mot vaccinerna är helt fel spår. Det är sjukdomen du ska passa dig för i första hand.

ÄR väl bra för dig att du har postat det över 50 gånger i tråden.

Då kan du bara posta inläggsnumret och vara klar med det från första början. Istället väljer du att gnälla om att folk ska leta upp dina så kallade inlägg.

Nej, jag är ovaccinerad, vilket var ett val jag själv gjorde efter att ha läst vad som har försiggått sedan lanseringen.

Har haft det två gånger sedan Mars 2020 och är väldigt intresserad av vilken dödsdom jag har att invänta i framtiden.

Just nu mår jag bättre än någonsin 2 år efter att varit infekterad.
Citera
2022-09-23, 21:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Här är en till artikel från igår ang. hjärnskador från covid: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/covid-raises-risk-long-term-brain-injury-large-us-study-finds-2022-09-22/
Citera
2022-09-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Här är en till artikel från igår ang. hjärnskador från covid: https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/covid-raises-risk-long-term-brain-injury-large-us-study-finds-2022-09-22/
Det var innan Omikron. Det är mer intressant att veta hur Omikron påverkar.
Citera
2022-09-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ni? Jag har aldrig hävdat att det är över, men rätt många säger ju att covid är över. Det var vad jag svarade på.

Det är ingen som sagt att covid är över. Däremot är pandemin över, sedan länge. Tyvärr verkar vissa sakna den hjärnkapacitet som krävs för att kunna skilja på dessa två saker.

Med din logik så är inte spanska sjukan heller över, eftersom varianter av det viruset fortfarande cirkulerar än idag.

Herregud, sitter du här än och ältar ditt jävla covid. Har du inget som helst liv?
Citera
2022-09-23, 21:53
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Det var innan Omikron. Det är mer intressant att veta hur Omikron påverkar.

Nej, inte i sammanhanget. Det här är data som visar klart och tydligt att covid ger hjärnskador som man inte alltid återhämtar sig från och att det kan få konsekvenser för livet att bli infekterad. En typisk covidinfektion ger i snitt en IQ-nedsättning på 10 vilket kan betyda att man inte kvalificerar för arbetet man är utbildad för.
Citera
2022-09-23, 21:56
Medlem
Citat:
Jag har postat det säkert 50 gånger. Ett par gånger bara sista 48 timmarna. Är ärligt talat trött på att bara posta och reposta länkar. Ett tips är att du googlar på "covid reinfection" och börja förkovra dig. Ditt korståg mot vaccinerna är helt fel spår. Det är sjukdomen du ska passa dig för i första hand.

Men med tanke på att du har postat ca 12 000 inlägg i denna tråd och dagligen spammar den med 30-40 nya inlägg så blir det ett jävla jobb om man ska leta på specifika inlägg du hänvisar till. Till skillnad från dig så har vi andra även ett liv utanför den här tråden, så vi har helt enkelt inte tid att bläddra igenom din enorma posthistorik.

Sjukdomen du pratar om var inte så mycket att bry sig om. Som en förkylning ungefär, fast mildare. Haft den en gång per år, dvs 3 gånger nu. Med tanke på att jag lever och mår bättre än någonsin kan vi nog avfärda dina foliehattsteorier nu. Ok, om jag var den enda med den upplevelsen, men tyvärr för din del så delas min upplevelse också av flera miljoner andra svenskar.

Men det var ju bra att du tröttnat på att bara posta länkar i alla fall. Det bidrar nämligen ingenting överhuvudtaget utan du framstår bara som en foliehatt precis som de värsta antivaxxarna med sina antivaxxlänkar de har hittat någonstans. Same shit.
Citera
2022-09-23, 22:03
Medlem
Citat:
Nej, inte i sammanhanget. Det här är data som visar klart och tydligt att covid ger hjärnskador som man inte alltid återhämtar sig från och att det kan få konsekvenser för livet att bli infekterad. En typisk covidinfektion ger i snitt en IQ-nedsättning på 10 vilket kan betyda att man inte kvalificerar för arbetet man är utbildad för.

Och vart har du fått det ifrån? Länka gärna, tror inte ett dugg på det.
Tror du också att man förlorar 10 i IQ för en hård influensa varje gång.

Jag har haft Covid en gång, så har nog det flesta i landet, vissa jag känner har haft det 2-4 gånger.

Stackars de som haft det 4 gånger då, att förlora 40 i IQ måste ju göra dom till grönsaker, men enligt mig har de samma mentala förmåga och är samma personer. Det är alltså ren bullshit du hittar på.
Citera
2022-09-23, 22:41
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Och vart har du fått det ifrån? Länka gärna, tror inte ett dugg på det.
Tror du också att man förlorar 10 i IQ för en hård influensa varje gång.

Jag har haft Covid en gång, så har nog det flesta i landet, vissa jag känner har haft det 2-4 gånger.

Stackars de som haft det 4 gånger då, att förlora 40 i IQ måste ju göra dom till grönsaker, men enligt mig har de samma mentala förmåga och är samma personer. Det är alltså ren bullshit du hittar på.

Jag har redan postat de länkarna flera gånger i tråden, ni är helt jävla efterblivna som inte kan använda google. Eller just ja, du har haft covid så det kanske förklarar saken.
Citera
2022-09-23, 22:53
Medlem
Citat:
Jag har redan postat de länkarna flera gånger i tråden, ni är helt jävla efterblivna som inte kan använda google. Eller just ja, du har haft covid så det kanske förklarar saken.

Ja och så har de flesta i landet.

I alla fall två personer som jag känner som haft covid 4 gånger har haft det 3 av gångerna EFTER de blivit vaccinerade. Det visar ju att vi blev totalt lurade och det ljögs som fan när man sa att med två sprutor så skulle man vara helt skyddad och en immunitet skulle växa fram.

Nu vet vi idag att inte ens 3 eller 4 sprutor hjälper, folk får covid ändå.
För en av mina vänner så var han mindre sjuk i covid innan vaccinering än efter han fått det efter 2 sprutor.

Totalt värdelöst att skicka in det där jävla vaccinet i kroppen om man till och med blir sjukare efter 2 sprutor.
Citera
2022-09-23, 22:55
Medlem
Citat:

Du kanske tror att folk har ens sett de länkarna? Jag har inte tid att sitta i det här forumet hela dagarna och det skrivs som fan i tråden, så jag kanske inte läser den på några dagar och har då missat massor av sidor som jag inte har tid att läsa igenom.
Citera
2022-09-23, 23:01
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Du kanske tror att folk har ens sett de länkarna? Jag har inte tid att sitta i det här forumet hela dagarna och det skrivs som fan i tråden, så jag kanske inte läser den på några dagar och har då missat massor av sidor som jag inte har tid att läsa igenom.

Men du kan väl använda google för helvete. Här är ett axplock:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.10.20.20215863v1
https://medicalxpress.com/news/2020-12-results-deceased-covid-patients-brain.html
https://www.nationalgeographic.co.uk/science-and-technology/2022/04/even-mild-covid-19-can-cause-your-brain-to-shrink
https://www.theguardian.com/world/2021/jan/25/covid-linked-to-risk-of-mental-illness-and-brain-disorder-study-suggests?fbclid=IwAR1HEglBv8A_l9Et9G DKWrw2tBuE-s1cnoxtRrMeH3Qqt802nwpA1bdDSY4
https://www.sciencedaily.com/releases/2022/06/220608091416.htm
Citera
2022-09-23, 23:02
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ja och så har de flesta i landet.

Nej de flesta har inte haft covid.

Citat:
I alla fall två personer som jag känner som haft covid 4 gånger har haft det 3 av gångerna EFTER de blivit vaccinerade. Det visar ju att vi blev totalt lurade och det ljögs som fan när man sa att med två sprutor så skulle man vara helt skyddad och en immunitet skulle växa fram.

Du vet ju inte ens om de överlevt om de inte varit vaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in