2022-09-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Absurde krav du stiller her. Jeg kan selvfølgelig ikke linke til politiavhørene av TH.

Spørsmålet jeg stiller her er om TH ville ha slengt rasistisk dritt om taxisjåføren, dersom sjåføren hadde positivt bekreftet at AE var med i bilen hjem fra teateret.

Jeg synes det er helt legitimt å stille spørsmål ved omstendighetene da TH uttalte seg rasistisk om sjåføren.

Jeg anser det som mye mer sannsynlig at TH ville ha snakket ned taxisjåføren med rasistisk karakteristikker dersom sjåføren ikke kunne bekrefte at det var AE.

Enn om sjåføren bekreftet med 100% sikkerhet at det faktisk var AE som satt i bilen hans den kvelden. Hvorfor skulle TH snakke dritt om mannen dersom han støttet THs historie.
Du kommer hele tiden med nye påstander.
Jeg har aldri bedt deg om å linke til politiavhør, det er din påstand.

Jeg har bedt deg dokumentere dine påstander med link.

Det vi er kjent med om taxihistorien er: TH beskriver sjåføren på en måte som kan oppfattes som rasistisk.
TH mener at dette ikke hører hjemme i et skriftlig dokument han skal skrive under på så han vil ha det bort.

Hvis du vet noe mer enn det så vil jeg gjerne lese om det - hvis ikke synes jeg det er på tide du tar en pause, du har ganske drøye oppfatninger for tiden, jeg tror ikke du har godt av å skrive så mye i tråden.
Citera
2022-09-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg mener vi nærmest kan utelukke at GM har benyttet gangstien, uansett hypotese.
Ingen som vil unngå vitneobservasjoner ville benyttet den som bilvei, det mener jeg
vi bør kunne slå fast.

Bilen over plenen er langt mer interessant. Der er risikoen langt lavere for å bli lagt
merke til, ihvertfall sett i forhold til tidsvindu. Hvor sikker vitnet var på biltype, kan
diskuteres. Han antydet en eldre BMW X3 eller VW Amarok. Facelift-X3'en som vi
antar Ås-kvinnene så, kan ikke ha blitt karakterisert som "eldre" i 2018. Men viktig å
ha i mente at enkeltvise vitneobservasjoner kan være upålitelige. Vi kan ikke anse
disse opplysningene som "hugget i stein".

Vi kan ha med en enslig leiemorder å gjøre, som har parkert bilen sin på plassen ved Elveveien.
Derfra kan han ha tatt seg til fots på stien som går til venstre på nedsiden av gangveien innover
mot baksiden av huset. Her kan han ha ventet på et signal, enten at TH viste seg i bakvinduet
eller terrassedøra, evt. at han viste seg på altanen der det sto en stige oppreist.

Så kan han da ha entret huset via en av disse bakre inngangene, utført sitt bedritne oppdrag
og så tatt seg ned til p-plassen. Derfra kan han så ha kjørt Fjellsvingen og over plenen som
vitnet har fortalt han så. Dernest rygget inn på gårdsplassen, hentet liket og kjørt sin vei.
Uheldigvis røk beskyttelsestrekket på en av skoene, så han tråkket i dritt og avsatte 9 avtrykk.
Legg merke til at politiet aldri har sagt at det var avtrykk av to sko. Jeg tar høyde for at morderen
ikke var superproff, men at han var en som var villig til å gjøre dette oppdraget og bli "set for life".

Denne personen vil være vanskelig for politiet å ta. De vil nok slite med å bevise at TH har
bestilt drapet, med mindre vedkommende blir hanket inn og de kan bevise at han sto bak.
Da har han kanskje et forhandlingskort. Jeg kan tenke meg at Monero-sporet er politiets letteste
vei til en løsning av saken. Da skjønner man vanskelighetsgraden, og hvorfor dette tar årevis å løse.

Min lille ovenstående "teori" er altså basert på Theforeigners opplysninger om den mistenkelige
personen han nevnte nylig i et innlegg.

Interessant teori.

TH har i så fall hatt helt utrolig flaks ved at AE, kun minutter etter at TH dro, eller i samme minutt som TH dro, TH forteller at AE satt og tastet på iPaden sin da han dro på jobb, har kastet seg over mobilen sin og ringte HHB1 09:06, oppkobling i tre sekunder og lagt på, sendt sms til HHB1 09:10, og ringt opp TEH 09:14, samtale som varte i 92 sekunder.

Dette er alibi- og livsbevisene hans.

Hvordan ville saken ha sett ut uten oppringingene og sms'en? Ville ikke mistanken mot TH har vært mye sterkere. Kunne lagmannsretten ha sluppet TH fri fra varetekt, uten telefonaktiviteten? Uten 09:14-samtalen samtidig med at THs bil parkerte på Futurum.

Jeg tror at alibi- og livsbevisene er så viktige at de ikke kan ha vært overlatt til tilfeldighetene. Altså, at de er faket. Enten medhjelper(e) eller stemmeforvrenger. Eller noe annet.
Citera
2022-09-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du kommer hele tiden med nye påstander.
Jeg har aldri bedt deg om å linke til politiavhør, det er din påstand.

Jeg har bedt deg dokumentere dine påstander med link.

Det vi er kjent med om taxihistorien er: TH beskriver sjåføren på en måte som kan oppfattes som rasistisk.
TH mener at dette ikke hører hjemme i et skriftlig dokument han skal skrive under på så han vil ha det bort.

Hvis du vet noe mer enn det så vil jeg gjerne lese om det - hvis ikke synes jeg det er på tide du tar en pause, du har ganske drøye oppfatninger for tiden, jeg tror ikke du har godt av å skrive så mye i
tråden.

Hvordan i all verden skal jeg kunne dokumentere et spørsmål ??? !

Du har ingen rett til å bestemme hva andre debattanter skal tenke og eller stille spørsmål ved.

Selv om du er trådstarter og innbiller deg at det gir deg en slags rett til å bestemme hva andre tenker eller mener eller skriver.
Citera
2022-09-23, 20:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Interessant teori.

TH har i så fall hatt helt utrolig flaks ved at AE, kun minutter etter at TH dro, eller i samme minutt som TH dro, TH forteller at AE satt og tastet på iPaden sin da han dro på jobb, har kastet seg over mobilen sin og ringte HHB1 09:06, oppkobling i tre sekunder og lagt på, sendt sms til HHB1 09:10, og ringt opp TEH 09:14, samtale som varte i 92 sekunder.

Hvordan ville saken ha sett ut uten oppringingene og sms'en? Ville ikke mistanken mot TH har vært mye sterkere. Kunne lagmannsretten ha sluppet TH fri fra varetekt, uten telefonaktiviteten? Uten 09:14-samtalen samtidig med at THs bil parkerte på Futurum.

Jeg tror at alibi- og livsbevisene er så viktige at de ikke kan ha vært overlatt til tilfeldighetene. Altså, at de er faket. Enten medhjelper(e) eller stemmeforvrenger. Eller noe annet.

Jeg har kanskje foreslått dette tidligere, men jeg ser ikke bort fra at MB har fått
beskjed om å ringe AE på et bestemt tidspunkt, og at AE i sin tur har fått beskjed
om å melde HHB1 og å ringe TEH.

Man sier jo ikke nei til en som TH. Han skal ha viljen sin. Det vet nok både MB og AE veldig godt.
Hvorfor ellers bad AE en bilreparatør nærmest på sine knær om å absolutt ikke si noe til TH om at
hun hadde hatt bilen sin på reparasjon? Fordi han ville bli rasende, selvsagt. Det ønsker vel ingen, så
da føyer man seg.
Citera
2022-09-23, 20:38
Medlem
Citat:
Hvorfor ellers bad AE en bilreparatør nærmest på sine knær om å absolutt ikke si noe til TH om at
hun hadde hatt bilen sin på reparasjon?
Oj. Det har vært langt mellom slike opplysninger. Nå var det nok et par stykker som fikk gammeldansken i vrangstrupen.
Citera
2022-09-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig. Men hvis TH sto bak er det vanskelig å skjønne hvorfor han måtte dra på jobb senere enn vanlig akkurat den dagen. Hvis et plott hadde vært planlagt i lang tid av TH burde det ha sett ca slik ut:
TH dro på jobb til vanlig tid - kanskje i 8-tiden - og han kom også hjem til vanlig tid - kanskje i 16/16.30 tiden (noe jeg tipper på). Han burde heller ikke ringt hjem 8 ganger, men gjort det han sikkert vanligvis pleide å gjøre hver dag (jobbe jobbe jobbe, sitte i massasjestol, klaske snuppa på lønn på rumpa (spøk), dra på møter, osv osv) Han burde vertfall ikke brutt sin rutine, dratt hjem tidligere enn vanlig og ringt hjem 8 ganger den dagen..

Er det forresten noen som har tenkt på grunnen til at TH brøt sin rutine den dagen - og hva gikk plottet hans ut på? Et VIKTIG spørsmål alle som følger saken burde tenke gjennom.
Ikke noe jeg forventer å få svar på her på FB, men lurer faktisk på om FBI har tatt feil.. - kanskje man kan sende dem en mail å spørre🤔
Du får sende FBI en piratkopi av go g filmen og se hva som skjer....
Citera
2022-09-23, 22:36
Medlem
Citat:
Interessant teori.

samtalen med mb avsluttes 8.56. Bil ankommer sv4 samtidig. Tassen er helt rolig. Th noterte at han dro fra sv4 kl 9.00 og da var allerede aeh dypt inne i sin ipad og drakk kaffe. Badet så hrlt bombet ut, teh var traumatisert og skjært opp i ryggen. Ipad sluttet hun med 9.13, ringte og sms datter om at nå har hun endret hytteplanen i strid med ths viten. Neste minutt endrer hun mening og ringer sønnen om hyttetur, lønn og maskerade i 92 sekunder. Morderen som kom 8.56 sitter høflig utenfor og gjetter på at aeh blir ferdig ca 9.30 så han kan drepe henne. Skal vi virkelig tro på dette.
Citera
2022-09-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig. Men hvis TH sto bak er det vanskelig å skjønne hvorfor han måtte dra på jobb senere enn vanlig akkurat den dagen. Hvis et plott hadde vært planlagt i lang tid av TH burde det ha sett ca slik ut:
TH dro på jobb til vanlig tid - kanskje i 8-tiden - og han kom også hjem til vanlig tid - kanskje i 16/16.30 tiden (noe jeg tipper på). Han burde heller ikke ringt hjem 8 ganger, men gjort det han sikkert vanligvis pleide å gjøre hver dag (jobbe jobbe jobbe, sitte i massasjestol, klaske snuppa på lønn på rumpa (spøk), dra på møter, osv osv) Han burde vertfall ikke brutt sin rutine, dratt hjem tidligere enn vanlig og ringt hjem 8 ganger den dagen..

Er det forresten noen som har tenkt på grunnen til at TH brøt sin rutine den dagen - og hva gikk plottet hans ut på? Et VIKTIG spørsmål alle som følger saken burde tenke gjennom.
Ikke noe jeg forventer å få svar på her på FB, men lurer faktisk på om FBI har tatt feil.. - kanskje man kan sende dem en mail å spørre🤔
Alt du skriver går ut på at TH ikke kan ha planlagt dette. Hvis man har det som hovedfokus, kan man la brikkene falle på plass etter en slik hypotese. Dine spørsmål har vært besvart her i flere år.
For eks: Jo kortere tid AE lå uskadeliggjort i huset, dess mindre sjanse for at ugjerningen ble oppdaget.
Det kan ha vært et visst tidsvindu som var garantert trygt; jfr notater om naboers bil nr, avreise og ankomsttidspunkt mm.
Å dra senere på jobb kan det ha vært flere grunner til, hypotetisk sett.
En eller flere ting måtte kanskje være på plass, og flere telefoner måtte tas som alibiforsikring, og da kunne det ikke være for tidlig for de i andre enden av tråden. For eks måtte lønningsdame være tilgjengelig.
Man kan også ha dratt senere på jobb fordi offeret tok morgenkaffe eller morgen medisin senere? Kanskje fordi offeret gikk luftetur med hunden senere fordi det ble en sen kveld. Dermed måtte det man skulle organisere i hjemmet utsettes, da det bare kunne skje mens AE luftet hunden. For eks.
Senast redigerad av Ittno 2022-09-23 kl. 23:02.
Citera
2022-09-23, 22:57
Medlem
Citat:
Jeg har kanskje foreslått dette tidligere, men jeg ser ikke bort fra at MB har fått
beskjed om å ringe AE på et bestemt tidspunkt, og at AE i sin tur har fått beskjed
om å melde HHB1 og å ringe TEH.

Man sier jo ikke nei til en som TH. Han skal ha viljen sin. Det vet nok både MB og AE veldig godt.
hun hadde hatt bilen sin på reparasjon? Fordi han ville bli rasende, selvsagt. Det ønsker vel ingen, så
da føyer man seg.

Ja det er virkelig både skremmende og trist at AE var så livredd for TH. Og at hun ikke greide å komme seg vekk fra han med liv og helse i behold.

Ellers, se nedenfor.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
samtalen med mb avsluttes 8.56. Bil ankommer sv4 samtidig. Tassen er helt rolig. Th noterte at han dro fra sv4 kl 9.00 og da var allerede aeh dypt inne i sin ipad og drakk kaffe. Badet så hrlt bombet ut, teh var traumatisert og skjært opp i ryggen. Ipad sluttet hun med 9.13, ringte og sms datter om at nå har hun endret hytteplanen i strid med ths viten. Neste minutt endrer hun mening og ringer sønnen om hyttetur, lønn og maskerade i 92 sekunder. Morderen som kom 8.56 sitter høflig utenfor og gjetter på at aeh blir ferdig ca 9.30 så han kan drepe henne. Skal vi virkelig tro på dette.

Ja jeg er tilbøyelig til å tro at telefonaktiviteten hører til tydelig planlagt villedning.

Synes det stemmer mest.
Citera
2022-09-24, 04:30
Medlem
Så här tror jag att det gått till.
Tom och Ann har kommit hem fra
en enligt Tom koselig kveld.
Tom var alkoholpåvetkad och hans
Fru sade att hon ville skiljas.
Tom fick spelet och, hade ihjäl Anne. Han röjde
Undan henne. Pengar är bra att ha,men inget att kriga för. Tom Hagen kommer aldrig att erkänna, men detta med kidnapping är rena skämtet.
Vad är det för liv Tom Hagen får framöver?
Han mördade sin fru, för pengars skull.
Jag vill påstå att samtliga Oslos uteliggare
skulle aldrig komma på tanken, ens!
Citera
2022-09-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Så här tror jag att det gått till.
Tom och Ann har kommit hem fra
en enligt Tom koselig kveld.
Tom var alkoholpåvetkad och hans
Fru sade att hon ville skiljas.
Tom fick spelet och, hade ihjäl Anne. Han röjde
Undan henne. Pengar är bra att ha,men inget att kriga för. Tom Hagen kommer aldrig att erkänna, men detta med kidnapping är rena skämtet.
Vad är det för liv Tom Hagen får framöver?
Han mördade sin fru, för pengars skull.
Jag vill påstå att samtliga Oslos uteliggare
skulle aldrig komma på tanken, ens!

Jag tror det är ett beställningsmord med medhjälpare och sedan skulle det se ut som om en kidnappning hade skett.

Med pengar kan man göra allt.
Citera
2022-09-24, 08:06
Medlem
Ibland händer det. Någon begår faktiskt det perfekta brottet och kommer undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in