2022-09-23, 12:43
Medlem
Merwinnas avatar
Någon här som fått tag i Nuvaxovid för höstdosen? Biverkningar? Här där jag bor verkar det hopplöst. Man kan inte boka tid själv, utan måste maila sitt telefonnummer till en person på Regionen. Sedan ringer hon upp och frågar om man verkligen vill ha Nuvaxovid. (???) Därefter ska hon ringa "när hon har fått ihop en grupp". Hon har ringt en gång, klockan 17 på eftermiddagen, och då ville hon att jag skulle komma klockan 9 dagen därpå. Fanns ingen möjlighet med så kort varsel. Sedan har jag inte hört något mer. (???) Står på kö till Pfizers uppdaterade vaccin också, ifall det skulle gå väldigt lång tid. När alla börjar hosta på bussen igen, vill man vara vaxxad.
Senast redigerad av Merwinna 2022-09-23 kl. 13:08.
Citera
2022-09-23, 12:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Någon här som fått tag i Nuvaxovid för höstdosen? Biverkningar? Här där jag bor verkar det hopplöst. Man kan inte boka tid själv, utan måste maila sitt telefonnummer till en person på Regionen. Sedan ringer hon upp och frågar om man verkligen vill ha Nuvaxovid. (???) Därefter ska hon ringa "när hon har fått ihop en grupp". Hon har ringt en gång, klockan 17 på eftermiddagen, och då ville hon att jag skulle komma klockan 9 dagen därpå. Fanns ingen möjlighet med så kort varsel. Sedan har jag inte hört något mer. (???) Står på kö på Pfizers uppdaterade vaccin också, ifall det skulle gå väldigt lång tid. När alla börjar hosta på bussen igen, vill man vara vaxxad.

Tycker väldigt många är sjuka nu. Det hostas och snörvlas överallt. Känns ibland som det är något på gång hos mig med, men går oftast tillbaks av sig självt.
Brukar använda coldzyme och inbillar mig att det hjälper.

https://news.cision.com/se/enzymatica-ab/r/osterrikiska-forskare-visar-i-in-vitro-studie-att-coldzyme--blockerar-viruset-bakom-covid-19,c353396 7

Om det stämmer vet jag inte, men why not tänker jag.
Citera
2022-09-23, 12:56
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Om man på fullt allvar tror att 1223 av 46.000 dog av vaccinet skulle vi ha över 200.000 vaccindöda i Sverige.

Du kan ju alltid ta en titt på VAERS inrapporterade dödsfall.

https://img.ifunny.co/images/a3d93d30dd14380c0113625322a51c2d26bc03968fbf7f15e5 1f02957f0380b7_1.jpg

Men de ljuger väl som alla andra när det går emot världsbilden?
Citera
2022-09-23, 13:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tycker väldigt många är sjuka nu. Det hostas och snörvlas överallt. Känns ibland som det är något på gång hos mig med, men går oftast tillbaks av sig självt.
Brukar använda coldzyme och inbillar mig att det hjälper.

https://news.cision.com/se/enzymatica-ab/r/osterrikiska-forskare-visar-i-in-vitro-studie-att-coldzyme--blockerar-viruset-bakom-covid-19,c353396 7

Om det stämmer vet jag inte, men why not tänker jag.

Tack för tipset, men med tre sprutor innanför västen tror jag inte att jag behöver det. (Har inga riskfaktorer.) Håller lite avstånd bara, tills jag fått höstdosen.
Citera
2022-09-23, 13:07
Medlem
AnnaDeas avatar
Mycket snack numera om att vaccinen är genterapi.

https://twitter.com/LewisDReynolds/status/1572721889738633216
Citera
2022-09-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack för tipset, men med tre sprutor innanför västen tror jag inte att jag behöver det. (Har inga riskfaktorer.) Håller lite avstånd bara, tills jag fått höstdosen.

Är du säker på att det räcker med 3 doser?

Israel var det första landet som drog igång vaccineringen mit Covid ordentligt. Hur många doser är som uppe i?
Citera
2022-09-23, 13:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Mycket snack numera om att vaccinen är genterapi.

https://twitter.com/LewisDReynolds/status/1572721889738633216

Är väl alltid mycket snack bland nätets samlade foliehattar? Den största risken med vaccin är inte att de skulle vara skadliga, utan att de helt enkelt inte immuniserar tillräckligt effektivt för att förhindra sjukdom.

När det finns ett uppdaterat vaccin tillgängligt avser jag att ta min fjärde dos. Mer skydd är bättre än mindre skydd, men alla gör ju som de vill.
Citera
2022-09-23, 13:28
Medlem
Jag (67 år) tar min FEMTE covid-spruta nästa vecka. Har känt mig smått aggressiv vid varje vacc-tillfälle där jag ska sprita händerna och ha munskydd (som jag aldrig bär annars) för att få sprutan. Suttit där arg som ett bi med igen-immade glasögon! VARFÖR vaccinerar jag mig då? Ja för barnen är oroliga för mig då jag är "äldre" och jag vill ju inte dö i en banal influensa. OM den nu är så dödlig. INGEN vet och absolut inte jag.
Citera
2022-09-23, 13:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Tack för den uppenbara redovisningen vi alla vet om.

Det är fortfarande 42,086 som de utgår ifrån som har blivit inskickade.

Resultatet blir detsamma om de skulle vara 100,000 doser eller 4 miljarder.

Man utgår ifrån just antalet man har skickat in.
Nej, man utgår inte från antalet man skickat in, man utgår från antalet doser man administrerat.

Citat:
Och resten redovisades inte överhuvudtaget.
Jo, resten redovisas av respektive lands där deras organisationer motsvarande läkemedelsverket hanterar och publicerar rapporterade biverkningar. Du får gå till LMVs websida.

Citat:
Påstår att jag har dålig engelska för att sedan komma på med extrema lögner som inte ens står i artikeln. De säger klart och tydligt att de inte fick någon som helst data eller utgång för 238 gravida kvinnor.
Det jag (och sannolikt många med mig) undrar är hur du fick det till att 45 av 270 kvinnor fick missfall?

Citat:
270 mother cases and 4 foetus/baby cases representing 270 unique pregnancies (the 4 foetus/baby cases were linked to 3 mother cases; 1 mother case involved twins). • Pregnancy outcomes for the 270 pregnancies were reported as spontaneous abortion (23), outcome pending (5), premature birth with neonatal death, spontaneous abortion with intrauterine death (2 each), spontaneous abortion with neonatal death, and normal outcome (1 each). No outcome was provided for 238 pregnancies (note that 2 different outcomes were reported for each twin, and both were counted).
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf

Citat:
Enligt deras egna tester så hade minst 45 kvinnor utav 270 missfall.

Jag är säkert inte ensam om att också undra hur du fick det till att 1223 personer av 46,000 dog av vaccinet? Du har svammel-faniserat för mycket. Det var uppskattningsvis 100 miljoner människor som fick vaccinet mellan December och Februari i de aktuella länderna och av dessa har det genererats sammanlagt 42,000 fall (vissa fall med flera biverkningar) där man inte kunnat utesluta att biverkningen orsakades av vaccinet. Ur dessa fall finns 1223 dödsfall. Det är alltså 1223 dödsfall av 100 miljoner administrerade doser.
https://phmpt.org/wp-content/uploads/2021/11/5.3.6-postmarketing-experience.pdf
Citat:
- 1223 personer dog utav 46,000 utav vaccinet.

Citat:
Sluta idiotförklara andra när det är du som sitter och skiter på dig.
Du har en ganska lustig beskrivning på folk som ger dig fakta, det får man säga.

Citat:
PS: Bara ta en titt på VAERS databas för att se vad som har rapporteras in för att få en bättre bild. DS:

Kommer inte besvara dig mer idag.

Har bättre saker för mig att göra.
Nu har du gått från att ha fel i precis allt, ljuga om i princip allting till att svamla om något annat. Jag gissar att vad som helst kan vara bättre än det, där har du nog rätt. Det var väl första gången.

Antivaxxar-patrask, ständigt detta antivaxxar-patrask...
Citera
2022-09-23, 13:37
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Är väl alltid mycket snack bland nätets samlade foliehattar? Den största risken med vaccin är inte att de skulle vara skadliga, utan att de helt enkelt inte immuniserar tillräckligt effektivt för att förhindra sjukdom.

När det finns ett uppdaterat vaccin tillgängligt avser jag att ta min fjärde dos. Mer skydd är bättre än mindre skydd, men alla gör ju som de vill.

Jag lägger ingen större vikt i just detta fall om det skulle vara det.

Jag har inte tagit en enda spruta och har haft covid 2 (alt 3) gånger sedan pandemins början och mår hur bra som helst.

Vill folk ta sprutan så go ahead.

Your body, your choice.
Citera
2022-09-23, 13:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Varför är den här tråden fortfarande uppe? Covid är över sedan länge och vaccinet är en scam vid det här laget. Tråden besitts nu bara av hypokondriska foliehattar. Lås, släng, glöm

Stör det dig att tråden lever? Covid är tyvärr långt ifrån över och frågan är om det någonsin är över.

Nu väntar vi alla på bättre vaccin. Får hoppas att situationen inte spårar ur fullständigt nu i vinter, men risken finns ju. Tror dock inte att FHM kommer besluta om ytterligare nedstängningar, men osvuret är ju bäst. Covid vill man inte ha, om man kan slippa. Det kommer alltid utgöra en risk och är ett hot mot hälsan.
Citera
2022-09-23, 13:49
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Stör det dig att tråden lever? Covid är tyvärr långt ifrån över och frågan är om det någonsin är över.

Nu väntar vi alla på bättre vaccin. Får hoppas att situationen inte spårar ur fullständigt nu i vinter, men risken finns ju. Tror dock inte att FHM kommer besluta om ytterligare nedstängningar, men osvuret är ju bäst. Covid vill man inte ha, om man kan slippa. Det kommer alltid utgöra en risk och är ett hot mot hälsan.
Klart det aldrig kommer försvinna. Vad trodde du? Trodde du att influensan kommer försvinna också? Ni har uppenbarligen någon skruv lös
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in