2022-09-23, 12:26
Medlem
21512s avatar
Sätt GW på fallet. Han bor väl bara några hundra meter därifrån.
Citera
2022-09-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Ja, ”brandskyddsplanering” dessutom. ”Lokaler i samma byggnad” är inte heller troligt. Företaget är registrerat på adressen, tror inte att styrelsemedlemmarna sitter med annat är papper och ev. Skulder/ kapital.

Inte så jävla bra brandskyddsplanerat om smällen hördes till Gärdet😅 ni får sluta tjata om olycka, det är inte menat till dig Johannes.

Haha man kan iofs släcka bränder med en väl planerad explosion men lär inte vara det som hänt denna gång.
Citera
2022-09-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madzanta
Det är förortsgangsters som utförde bombningen. Någon skulle ha blivit plockad i förrgår. Polisen avbröt det. Bomben blev det direkta svaret.

På min front ryktades det om att det skulle vara knattarna, men det låter osannolikt.

Vet du vem som var måltavla?
Citera
2022-09-23, 12:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
Enligt tv4 reportern har ett vittnesmål inkommit om en man som placerade en väska utanför porten strax innan 23

Vilken himla tur att inte någon gick in genom porten när det smällde. Kunde varit en mamma eller pappa på väg ut med barnvagnen för att natta en bebis, eller en gammal tant för att rasta hunden eller en busig tonåring. Kunde slutat i tragedi.
Citera
2022-09-23, 13:03
Medlem
[quote=bortmedfifittor|81751323]Det är 100% babbar från Järva. Något gängse ledare blev släppt från kåken i början på året eller hösten 2021 och nu är grabbarna igång igen med sina skumraskaffärer.

nej inte 100% kanske 50 %

resten är babbar från vällingby/hässelby
Citera
2022-09-23, 13:04
Medlem
maxatdunders avatar
Halva Stockholms snutkår var alltså på plats, luktar att man anade vad som kunde ske men ej suttit stopp för det pga utdaterade svenska lagar som gör att polisen inte får göra någonting i princip. Får knappt göra husrannsakan innan det går igenom månader lång process...
Citera
2022-09-23, 13:12
Medlem
DixieDs avatar
[quote=-Felix_|81751993]
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det är 100% babbar från Järva. Något gängse ledare blev släppt från kåken i början på året eller hösten 2021 och nu är grabbarna igång igen med sina skumraskaffärer.

nej inte 100% kanske 50 %

resten är babbar från vällingby/hässelby

Märkligt..
Verkar vara samma som i övriga landet.
Åker man på turné nu när det är övergångsregering? Eller kan det vara något mer än bara kriminella bakom?

Sanningen kommer alltid fram hoppas jag
Citera
2022-09-23, 13:14
Medlem
StoraTryggaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Halva Stockholms snutkår var alltså på plats, luktar att man anade vad som kunde ske men ej suttit stopp för det pga utdaterade svenska lagar som gör att polisen inte får göra någonting i princip. Får knappt göra husrannsakan innan det går igenom månader lång process...

Polisen har ett garage vi Solna strand cirka 2 min bilväg från platsen så inte så konstigt att dom va snabbt på plats.
Citera
2022-09-23, 13:25
Medlem
[quote=DixieD|81752090]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Märkligt..
Verkar vara samma som i övriga landet.
Åker man på turné nu när det är övergångsregering? Eller kan det vara något mer än bara kriminella bakom?

Sanningen kommer alltid fram hoppas jag

Du är inne på samma spår som Leif GW, att bombdåden inte var utförda av kriminella babbar utan av andra "mörka krafter " födda i " grumligt vatten"

Leffe:
– Jag kan inte ens komma ifrån en misstanke om, det är i vart fall ett tänkbart motiv, att vissa av sprängningarna är initierade av politiska motiv. Att man vill påverka den kriminalpolitiska debatten.
slut citat

Detta var 2019 och vi väntar fortfarade på att Leif tar Björn Söder på bar gärning med en dynamitgubbe mellan tänderna.
Citera
2022-09-23, 13:27
Medlem
DixieDs avatar
[quote=-Felix_|81752225]
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Du är inne på samma spår som Leif GW, att bombdåden inte var utförda av kriminella babbar utan av andra "mörka krafter " födda i " grumligt vatten"

Leffe:
– Jag kan inte ens komma ifrån en misstanke om, det är i vart fall ett tänkbart motiv, att vissa av sprängningarna är initierade av politiska motiv. Att man vill påverka den kriminalpolitiska debatten.
slut citat

Detta var 2019 och vi väntar fortfarade på att Leif tar Björn Söder på bar gärning med en dynamitgubbe mellan tänderna.

Jag har mina misstankar speciellt efter allt som sker men jag tror inte GW skulle ha fel om något och snart kommer han tala ut vilket blir intressant
Citera
2022-09-23, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
tror den detonerade strax innan 23, jag hörde smällen typ 22.58 cirka
"typ" och "cirka" sen är du ändå rätt detaljerad på minutnivå.. Är det sekunderna du är lite osäker på?

Skojar bara, men jag fick mig ett gott skratt såhär på fredagseftermiddagen iaf.
Citera
2022-09-23, 13:35
Medlem
[quote=DixieD|81752246]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Jag har mina misstankar speciellt efter allt som sker men jag tror inte GW skulle ha fel om något och snart kommer han tala ut vilket blir intressant

Nu har ju GW haft mer än tre år på sig att komma sanningen på spåret och idag vill han inte
höra talas om sina uttalanden år 2019.
På vanlig svenska: Han snackar skit och gissar efter sitt socialdemokratiska önskevärld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in