2022-09-23, 11:57
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det genereras ju stora pengar i knarkkrestarna, klart de har råd att köpa en lägenhet i tex. Solna. Huvudsta är ju på tröskeln till innerstaden, så det blir väl nästa steg...

Varför bryter allt helvete ut nu?
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
För er som tvekar kring hur allvarlig explosionen var och hur stort pådrag det blev. Tänkte gå å kika men icke sa Aina!

Här är bilder hur snuten har spärrat av hela skiten. Smällde alltså på baksidan av huset på bilderna.

https://ibb.co/6mQJmpk
https://ibb.co/gz1HRbJ
https://ibb.co/xGfTxz2
Citera
Medlem
Det är förortsgangsters som utförde bombningen. Någon skulle ha blivit plockad i förrgår. Polisen avbröt det. Bomben blev det direkta svaret.
Citera
2022-09-23, 11:59
Medlem
En av de boende i det drabbade huset som finns med på Lexbase är en 23-årig kille vid namn Seb@sti@n. Verkar vara en svensk kille. Tydligen inblandad i brottslighet.
Citera
2022-09-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Kan vara allt ifrån islamister till nazister.

Haha, va? 😂

Man riskerar ett ganska långt straff med tanke på hur utfallet kunde ha blivit. Då tar man väl inte ett terrormål på måfå?

Nej, det är nog någon som vill skrämmas lite. Antagligen ekonomiska motiv, alt. Hämnd.

Lugnt är det, men det har blivit lite skakigt på senare år i vissa kretsar. Vad det haft för rykte förr vet jag inte, annat än att det har varit gamla horkvarter.
Citera
2022-09-23, 12:01
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Tycker inte det "har brutit ut nu", utan skjutningar och sprängningar har ju ökat successivt i flera år nu. Och kommer säkert fortsätta så och sprida sig till fler områden i Sverige.
Citera
2022-09-23, 12:01
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Haha, va? 😂

Man riskerar ett ganska långt straff med tanke på hur utfallet kunde ha blivit. Då tar man väl inte ett terrormål på måfå?

Nej, det är nog någon som vill skrämmas lite. Antagligen ekonomiska motiv, alt. Hämnd.

Lugnt är det, men det har blivit lite skakigt på senare år i vissa kretsar. Vad det haft för rykte förr vet jag inte, annat än att det har varit gamla horkvarter.

Förmodligen någon som inte vill betala sin nota för knarket man tagit
Citera
2022-09-23, 12:02
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:

För att myndigheterna inte har någon som helst kontroll överhuvudtaget
Citera
2022-09-23, 12:03
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ja så jag tänker. Det är någon som utnyttjar systemet nu. Jag tror det här kommer fortsätta och jag tror absolut att vem som helst kan beskyllas speciellt på den politiska fronten till att hämnas än någon vanlig människa.

Kan vara allt ifrån islamister till nazister.

Men det vore absolut intressant att se vem som gör så i ett område som har bara bostadsrätter och känt för att vara lugnt

Det är 100% babbar från Järva. Något gängse ledare blev släppt från kåken i början på året eller hösten 2021 och nu är grabbarna igång igen med sina skumraskaffärer.

Citat:
Ursprungligen postat av svana
Kl.22:45:15 smällde det för att vara exakt.

Exakt den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av madzanta
Det är förortsgangsters som utförde bombningen. Någon skulle ha blivit plockad i förrgår. Polisen avbröt det. Bomben blev det direkta svaret.

Citat:

Exakt, tror på gäng-krig kring knark-affärer ex. Kanske någons morsa, tjej, syster, polare bor i den porten. Det var antigen för att skrämmas ELLER så testade man utrustning! Kan också vara ett alternativ.
Citera
2022-09-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madzanta

Mycket intressant. Säker källa?
Citera
2022-09-23, 12:19
Medlem
GrillTeknikers avatar
Som vanligt är det enda konstiga att folk fortfarande blir förvånade...

Kan det sprängas var och varannan dag i andra städer så varför inte i Solna? Särskilt med tanke på namnen på adressen - 30% är ju utländska namn... just sayin...

Men nä, det är nog tant Beata som var måltavlan såklart...
Citera
2022-09-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Enl trådens namn bör det ha varit 22:45. Jag har inte exakt tid.

Det kan ju vara en slump också, det verkar ju som att vissa tror att det kan sprängas lite på måfå.

Det viktigaste är att vi tar reda på GMs nationalitet, vem det var eller varför är ointressant. 😅

Exakt tid enligt min kamera var 22:45:15
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in