2022-09-23, 11:16
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Sinnesjukt, spelar ingen roll längre om oskyldiga är ivägen. Helt okontrollerat och polisen är maktlös.

Handlar väl mer om hur man ska utreda något sånt utan kamera/övervakning. Läste att någon sett en svart väska som placerats. Borde väl finnas fingeravtryck? Om inte.. Så borde någon sett något
Citera
2022-09-23, 11:23
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocker111
Finns en person dömd för ett uppmärksammat rån i stora höga för många år sen. Med två kriminella söner. Han delade namn med en av de boende

Möjligen är det en naiv fråga... men OM det nu skulle vara någon, som har misstagit sig pga samma namn på en av de boende (som "en person dömd för ett uppmärksammat rån i stora höga för många år sen. Med två kriminella söner" ) - vad skulle motivet vara för att spränga en trappuppgång, där det bor en sådan person?
Citera
2022-09-23, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
En jugge som kommit undan med Sveriges största värdetransportrån för snart 20 år sedan.
Namn finns i tråden.
Tackar
Citera
2022-09-23, 11:25
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Det är bara bostadsrätter. Ett ganska lugnt område.
Tror en 3a går på närmare 5 miljoner, så borde inte vara en massa skräp som bor där
OK, det var det jag misstänkte. Men knarkbuset finns ju överallt nuför tiden, så det kan ju hända i princip var som helst. Men Huvudsta ligger ju utefter blå linjen, så det kan ju tänkas att det är något av en "hub".

Och vi kanske får säga att en 3:a "kostade 5 miljoner", för priserna lär ju inte öka av en sådan här grej. Särskilt inte med tanke på höjda räntor och andra "svarta svanar" som flyger in från horisonten just nu...
Citera
2022-09-23, 11:26
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Är det inte så att Bygatan ligger ganska högt och därav ljudet färdats långt?

Dessutom är väl Huvudsta byggt på berg? Det fanns väl stenhuggerier där förr i tiden?

Är Bygatan 29 byggt på berget känns nog smällen långt och ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Robbas
Tvärtom, Bygatan ligger lågt. Under Huvudsta Centrum och Jungfrudansen.

Det finns mycket höjder i Huvudsta, men inte Bygatan.

Bygatan ligger lågt ja, i jämförelse med HC. Jag blickar ut över Bygatans tack fast Jah bor på 4e vån i HC. Husen på Bygatan är 8a våningar.

Citat:
Ursprungligen postat av honn
Hoppas de hittar något via kamerabevakning. Där är faktiskt något jag håller med högern om, bättre övervakning, fler poliser och att skydda allmänheten från grov brottslighet och terrorism.

Har det inte varit bomber på senare tid på olika platser, vad jag läst i media? En man som sparkade undan en kartong utanför porten det stod "bomb" på, exempelvis.

Finns inga kameror här, det är ett lugnt bostadsområde.

Citat:
Det är bara bostadsrätter. Ett ganska lugnt område.
Tror en 3a går på närmare 5 miljoner, så borde inte vara en massa skräp som bor där

Så dyrt är det inte, en 3a går på 3,5 millar kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Handlar väl mer om hur man ska utreda något sånt utan kamera/övervakning. Läste att någon sett en svart väska som placerats. Borde väl finnas fingeravtryck? Om inte.. Så borde någon sett något

Dessa är nog bortsprängda 😂
Citera
2022-09-23, 11:29
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Bygatan ligger lågt ja, i jämförelse med HC. Jag blickar ut över Bygatans tack fast Jah bor på 4e vån i HC. Husen på Bygatan är 8a våningar.

Finns inga kameror här, det är ett lugnt bostadsområde.

Dessa är nog bortsprängda 😂

Ja så jag tänker. Det är någon som utnyttjar systemet nu. Jag tror det här kommer fortsätta och jag tror absolut att vem som helst kan beskyllas speciellt på den politiska fronten till att hämnas än någon vanlig människa.

Kan vara allt ifrån islamister till nazister.

Men det vore absolut intressant att se vem som gör så i ett område som har bara bostadsrätter och känt för att vara lugnt
Citera
2022-09-23, 11:35
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-huvudsta-solna-kommun-bygatan-25-18865498

Denna två är ute för 4.5 miljoner, men jag är ingen expert på området.
Citera
2022-09-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtravaganza
tror den detonerade strax innan 23, jag hörde smällen typ 22.58 cirka

Kl.22:45:15 smällde det för att vara exakt.
Citera
2022-09-23, 11:47
Medlem
Huvudsta är historiskt väldigt lugnt, Hagalund är i min uppfattning värre. Men verkar ha förändrats
Citera
2022-09-23, 11:47
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-2rum-huvudsta-solna-kommun-bygatan-25-18865498

Denna två är ute för 4.5 miljoner, men jag är ingen expert på området.

Det stämmer. Jag såg lägenheter där för 5-6 miljoner så det är inga vanliga hyresrätter med vem som helst som flyttar in
Citera
2022-09-23, 11:50
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Det stämmer. Jag såg lägenheter där för 5-6 miljoner så det är inga vanliga hyresrätter med vem som helst som flyttar in
Det genereras ju stora pengar i knarkkrestarna, klart de har råd att köpa en lägenhet i tex. Solna. Huvudsta är ju på tröskeln till innerstaden, så det blir väl nästa steg...
Citera
2022-09-23, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Men IDIOT! Ska jag skrolla åt dig? Läste posten i morse. Den är gömd bland svammel och strunt. Var glad att du får tips om att namnen finns i tråden.

Som att man minns alla namn i porten

Om du inte har någon information att komma med, så behöver du inte vara så fruktansvärt otrevlig.

Uppgiften om vilka som bor i huset fanns i post #33 på sidan 3, skrivet av Nackaborn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in