Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Petersons styrka är givetvis inte hans militära kunskaper utan hans förmåga att genomskåda den massiva propaganda som genomsyrar allt MSM och PK-ploitiker säger om kriget. Peterson har luktsinne som en spårhund när det gäller att nosa upp etablissemangets lögner, dubbelmoral och hyckleri.
JP har f.ö. gjort flera vänskapliga intervjuer med den neokonservative krigshetsaren Fred Kagan, svåger till Vicky Nuland, häxan som startade världsbranden.
Jag får samma vibbar när jag läser hans text i TS. Att vi i väst är i någon slags indoktrinerad förnekelsefas kring Ukraina likt "klimatkrisen" eller när Biden uttalar sig om Trump, dvs rena snurren men av någon anledning måste man ha dessa åsikter.
Det enda skäl för att stödja Ukraina som jag kan se är att Putin kanske vill ha mer om Ukraina tas för lätt. Och det vore mer illa om t.ex Polen var näste man till rakning.
I övrigt är Tiden det överlägset bästa försvaret. Tid gjorde att Vietnam blev ett trevligt väst-liknande land som producerar bilar, istället för det farliga kommunistiska land som USA försökte utplåna. Militär fungerar inte, men idiotiska ideologier som kommunism eller det Putin driver överlever inte.
JP är bra att på att genomskåda bullshit, och mitt förtroende för hans åsikter är större än för Biden eller EUs ledare.