2022-07-21, 19:35
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jordan Peterson säger det alla vita män med normalt eller högre testosteron tycker och tänker.

Ryssland vs väst är Kristendomen mot satanism, och Gud är på Rysslands sida.

Du är rolig, du

Nu är jag ju inte särskilt religiös av mig, men om vi antar att det finns en Gud och sedan studerar Rysslands historia fram till idag, så tycker jag det ser ut som att han konstant pissat på Ryssland från dag 1. Faktum är att hade jag varit en inavlad ryssmongol hade jag nog inte varit helt nöjd med vår Herres insats. Ryssland är ett land med väldigt dålig Karma och de gör ingenting för att förbättra den.
Senast redigerad av M_A_R 2022-07-21 kl. 19:38.
Citera
2022-07-21, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Han bekräftar alltså vad jag misstänkte:

Visst är det sant att Rysslands konflikt med Väst grundar sig att Ryssland (eller snarare Rysslands ledare) motsätter sig liberala värderingar. Men anledningen till detta är ju bara att det är betydligt enklare att upprätthålla en diktatur i ett konservativt samhälle. Ett faktum som Peterson ”glömmer” att poängtera.

Men Sverige och väst har ju sig sin självbild att vara så pass demokratisk och härlig. Har ju dock inte räddat oss någonting från att utveckla fascist-diktatur.
Citera
2022-07-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Du verkar förvirrad. Flashback är ett diskussionsforum specifikt ämnat för denna typ av meningsutbytte.

Jordan däremot uttrycker sig offentligt, mycket och ofta i ämnen som han skulle ha lämnat på Reddit.

Om du inte förstår skillnaden i dessa uttryck så står ingen mer hjälpa att finna.
Eftersom du uttryckte åsikten att både du och JP saknar rätt utbildning och kvalifikationer för att diskutera geopolitik offentligt så är jag nyfiken på vilken utbildning du tycker jag skall gå för att bli legitimerad geopolitikvetare?
Citera
2022-07-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Men Sverige och väst har ju sig sin självbild att vara så pass demokratisk och härlig. Har ju dock inte räddat oss någonting från att utveckla fascist-diktatur.
Det är just vad det har räddat oss från. Sverige är ett av världens mest fria och demokratiska länder, till skillnad från diktaturen Ryssland. Vilken är anledningen till att vår levnadsstandard är så mycket högre än deras.
Citera
2022-07-21, 20:45
Medlem
Ryssland är det sista kristna Europeiska landet som inte är under kulturmarxisterna stövel. USA har försök provocera fram ett krig mellan Ryssland och Ukraina i 8 år, precis som de försöker provocera fram ett krig mellan Kina och Taiwan.

Officiellt så gick Ukraina med på Minsk 2 fredsavtalet men egentligen så fortsatt USA bara pumpa vapen in i Ukraina och bygga upp armén för en kommande attack mot Donbas/Krim.

Former Ukrainian President, Petro Poroshenko has admitted that the 2015 ceasefire in Donbas, which he negotiated with Russia, France, and Germany as president of Ukraine was indeed a distraction intended to buy time for Kyiv to rebuild its military.
https://tfiglobalnews.com/2022/06/20...o-russia-move/
Citera
2022-07-21, 20:47
Medlem
jessewn372s avatar
Jordan Peterson är en gammal sovjetdyrkare. Dottern Mikhaila är döpt efter Gorbatjov och i hemmet fanns Sovjetiska posters på väggarna och han är samlare av sovjetisk konst.

https://news.amomama.com/292136-jordan-peterson-daughter-who-is-mikhaila.html
Citera
2022-07-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Eftersom du uttryckte åsikten att både du och JP saknar rätt utbildning och kvalifikationer för att diskutera geopolitik offentligt så är jag nyfiken på vilken utbildning du tycker jag skall gå för att bli legitimerad geopolitikvetare?

Det är endast du som gjort tolkningen att man måste ha en vis typ av utbildning. Det vi kan konstatera med all tydlighet är att JP har ingen praktisk erfarenhet i på ämnet. Visst kan han ge uttryck för åsikter, men det har samma värde som om random flashback-postare plötsligt skulle ge åsikter i en mannen-på-gatan intervju.
Citera
2022-07-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Sverige har inte haft reell tillväxt på 30 år men det har Ryssland haft. De har blivit kvitt kommunist-oket som du vill lägga över Sverige istället som en tung blöt filt. Fan, om ni ändå kunde lägga av med att förstöra Sverige.
Sverige blir märkbart bara ett bättre och bättre land. Vi testar oss fram, lär oss, och utvecklas med tiden. Vår politik blir bara bättre och bättre. Detta tack vare att vi har ett system i vilket våra ledare sparkas om de inte aktivt arbetar för att göra Sverige bättre.

Ryssland blir uppenbart bara ett sämre och sämre land. På grund av att de har ett system där ledarna kan negligera det politiska arbetet hur mycket de vill, och förskingra hur mycket pengar de vill, utan att någon kan göra någonting åt det. Ryssland är ett land som tvärtemot Sverige bara glider längre och längre ifrån den rätta vägen. Deras bana blir bara mer och mer destruktiv för varje år som går, för varje månad som går.

Har du skapat ditt konto för att förmedla en annan bild så kan jag bespara dig besväret genom att redan nu garantera att det är ett dödfött projekt. Inbilla gärna dig själv att Ryssland är ett bra land, men du kommer inte lyckas inbilla någon annan det.
Citera
2022-07-21, 21:13
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rossakossa
Jaha, som det vore en nyhet att alla förlorar när en maffiadiktator som Putin har makten och anfaller grannländer. Det behövs inget geni för att fatta det.

Äh, vaffan ... Jag skrev inte det jag skrev för att jag nödvändigtvis ansåg mig smartare än vad du kanske anser dig vara. Men av din fåniga respons att döma så gissar jag att du är en av de krigshetsare och/eller de som läser lite "det man vill", vilka jag refererade till i mitt inlägg.

Jag är definitivt inget geni. Så du kan somna om.
Citera
2022-07-21, 21:13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Förlorare finns bara bland de inblandade men vissa på det här forumet verkar tro att Ryssland går stärkta ur detta, det är en ren fantasi.
Utan västs inblandning hade det kunnat sett annorlunda ut. De klarade av Tjetjenien med
stor brutalitet.
Citera
2022-07-21, 21:17
Medlem
With all due respect, men när blev psykolog-kanadicken Jordan Peterson geopolitisk expert?

Han borde koncentrera sig på att störta Trudeau istället, på hemmaplan.

Och Putin är en galen imperialist som jämför sig själv med Peter den Store och gaggar om gamla krig mot Sverige som ägde rum 200+ år sedan.
Citera
2022-07-21, 21:19
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Jordan Peterson är en gammal sovjetdyrkare. Dottern Mikhaila är döpt efter Gorbatjov och i hemmet fanns Sovjetiska posters på väggarna och han är samlare av sovjetisk konst.

https://news.amomama.com/292136-jordan-peterson-daughter-who-is-mikhaila.html
Där har vi det på svart och vitt varför han beter sig som han gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in