2022-09-23, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Eller så är dom duktigare än vi tror och prickar alla odds rätt.. att INTE skada, bara skrämma.

Eller så är det som du skrev. Att det är meningen att döda.
Då är dom kassa..

Att de här asen lägger ner tid och hjärnkapacitet för att tillverka en bomb för att sen bara skrämmas kan vi nog utesluta redan nu.
Citera
2022-09-23, 00:32
Medlem
Siohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeuschi
Vad jag menade var att det inte skulle förvåna mig att det var Tensta dom flög över. Inte att dom spanade över stället ifrån Solnatrakten.

Men de är ju inte ens där, hur trög är du på en skala?
Citera
2022-09-23, 00:33
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är för att de är helt jävla odugliga de som utför de här bombningarna och att deras IQ-nivå är skrämmande låg. Man får vara glad att de inte har samma intellekt som Breivik hade.

Han som sprängde ett tomt regeringshus, förutom en ung kvinnlig praktikant i receptionen som bröt nacken av tryckvågen.

Är det din definition av intellekt?
Citera
2022-09-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han som sprängde ett tomt regeringshus, förutom en ung kvinnlig praktikant i receptionen som bröt nacken?

8 människor dog. Sen var det bara en avledningsmanöver för att kunna traska in på Utöya.

Avledningsmanöver vet inte ens de lågt begåvade asen i förorterna vad det ens betyder.
Citera
2022-09-23, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sothonan
Jag bor i Ritorp/Solna och hörde den och blev rädd. Hjärtat dunkade och jag pausade teven. Trodde aldrig de kunde höras ända från Huvudsta centrum hit. Tur man inte bor kvar i Huvudsta, då hade jag varit traumatiserad nu (ljudkänslig delux).

Jag bor i Huvudsta, i Jungfrudansen. Hela fasaden vibrerade. Man blir så jävla less.
Citera
2022-09-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Det är för att de är helt jävla odugliga de som utför de här bombningarna och att deras IQ-nivå är skrämmande låg. Man får vara glad att de inte har samma intellekt som Breivik hade.

Du menar alltså att portsprängningarna senaste tiden har genomförts i avsikt att döda någon inuti husen???
Citera
2022-09-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han som sprängde ett tomt regeringshus, förutom en ung kvinnlig praktikant i receptionen som bröt nacken av tryckvågen.

Det var ju fler än så som omkom?

Ont: hur går det för folket på plats? Ingen brand?
Citera
2022-09-23, 00:39
Medlem
(FB) Sprängningen av mobförrådet i Järna

drar mig till minnes när M@tte Johansson AKA Rock`n`Rollarn & co blåste Mobförrådet iJärna, visserligen en gigantisk krater och tavlor som ramlade från väggen i södra småland....
Citera
2022-09-23, 00:39
Medlem
Siohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderwoman79
Jag bor i Huvudsta, i Jungfrudansen. Hela fasaden vibrerade. Man blir så jävla less.

Vad blir du less på? Har det varit många sprängningar i din fastighet?
Citera
2022-09-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsyxa
Svensk Brandskyddsplanering AB finns på denna adress.
Kan vara en ren olycka.

Det låter som en trolig förklaring! Jag tror inte att det är en sprängning utan olyckshändelse. Och hoppas att alla i huset klarat sig utan skador!
Citera
2022-09-23, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Bygatan 29 alltså, vem kan det ha varit riktat mot? Har vi några misstänkta?

Svårt. Risken finns ju att personen inte är skriven på adressen.

Samband med skottlossningen?
Citera
2022-09-23, 00:44
Medlem
Siohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Svårt. Risken finns ju att personen inte är skriven på adressen.

Samband med skottlossningen?

Vilken skottlossning? Snälla, säg inte att du missade Kristianstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in