2022-09-22, 17:24
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Min kommentar tillför inte mindre än dina.
Jag har sett diskriminering av ryssar i östra Ukraina med egna ögon och jag skiter fullständigt i dina kommentarer om Muhammed i orten som tillför noll.
Du tillför bara lögner hittepå och sägner
Det förekom ingen diskriminering av ryssar
De hade alla rättigheter som medborgare, definitivt var de friare än ryssar i ryssland vilket inte minst nu syns väldigt tydligt.
Citera
2022-09-22, 17:25
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du ljuger som vanligt.
3 miljoner flydde till Ryssland under de 8 åren.

De flesta som flydde var etniska ukrainare pga det korrupta nya styret som infördes 2014. De flesta flydde inte till Ryssland utan västerut, bort från de områden där de styrande infört laglöshet och korruption som styrelsesätt
Citera
2022-09-22, 17:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De flesta som flydde var etniska ukrainare pga det korrupta nya styret som infördes 2014. De flesta flydde inte till Ryssland utan västerut, bort från de områden där de styrande infört laglöshet och korruption som styrelsesätt
Flera miljoner utsattes för tortyr och krig. Dessa har moralisk rätt att få bestämma själva.
Citera
2022-09-22, 17:43
Medlem
Citat:
Precis, det är ju skandal att inbördeskriget fick pågå så länge. FN borde ha ingripit för längesedan.
Men det är tyvärr bara Ryssland som bryr sig.
Hur skulle FN kunna ingripa om Ryssland sitter på veto?
Ifrån FEB. 19, 2015
"Ukrainian national security leaders have appealed for a United Nations peacekeeping force in the separatist-occupied eastern regions of the country, but the call was immediately rejected Thursday by the insurgents and their Russian backers."

Flera olika förslag lades fram ifrån båda sidorna om att involvera FN men inget man kunde komma överens om:
www.latimes.com%2Fworld%2Feurope%2Fla-fg-ukraine-russia-un-peacekeepers-20150219-story.html
Citera
2022-09-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vilka säger att Ukrainas militär etc trakasserat folket i Donbas? Är din källa Österländsk kan du ju räkna med att den exakta motsatsen är sann.

om du efterfrågar källan på detta, att det har hänt, så kanske du skall bara dra dig ut ur tråden...
Citera
2022-09-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
En stillsam kommentar:

Det är naturligtvis helt orimligt att ryska medborgare (även om de bor i Donbas) har rösträtt i frågan om Donbasområdets nationstillhörighet.

jasså? hur menar du då?
dubbelt medborgarskap kanske?

ingen aning, men faktum är där vi står just nu
Citera
2022-09-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Ha ha ha 😂😂😂😂😂
Nej du har rätt, jag förstår inte, du är alldeles för insatt och intelligent 😂😂

Tjetjenierna, afrikanerna, syrierna, araberna och muslimerna. Rysslands broderfolk.

Givetvis vill inte Donetsk tillhöra Ryssland, eller du tror på riktigt att resultatet av "valet" på fredag kommer gå rätt till?😂😂😂😂

tror du att de boende i donbass kommer att rösta för att tillhöra de som anfallit dem under 8 år? istället för ryssland som bekämpar de som bskjuter dem?

logik och sånt är inte dina ämnen gissar jag...
Citera
2022-09-22, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
tror du att de boende i donbass kommer att rösta för att tillhöra de som anfallit dem under 8 år? istället för ryssland som bekämpar de som bskjuter dem?

Anfallit? Givetvis vill inte Donbas tillhöra en islamsk stat som Ryssland.
Citera
2022-09-22, 23:42
Medlem
Citat:
Flera miljoner utsattes för tortyr och krig. Dessa har moralisk rätt att få bestämma själva.
Får man be om källa? Fast humanlife vet knappt vad det är utan brukar länka till några skumma telegram grupper 😂😂😂😂😂😂
Citera
2022-09-23, 00:59
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Jag räknar efter vem som gjorde värst lidande innan detta storkrig skapades 2022.

I 9 ÅR led PRO ryssarna med våldtäkter, mördande tortyr etc etc etc.. det krig som är nu har inte ens pågått i ett år.
Så pro-ryssarna började plötsligt "lida" när Ryssland invaderade/stal Krim?
Citera
2022-09-23, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Anfallit? Givetvis vill inte Donbas tillhöra en islamsk stat som Ryssland.
du tappade mig här... lycka till på framtida resor..
Citera
2022-09-23, 01:02
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

95% av befolkningen i Donbass har evakuerats till följd av dagliga, hänsynslösa, ryska bombattacker.

Det är uppenbart att alla ryssrunkare plötsligt börjar läsa från samma manus. Skaffa dig ett riktigt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in