2022-09-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
målet med SMO är ju att befria donbas (luhansk och dontesk)
anledningen till det är är ukrainska regimens mördande av civilbefolkning i dessa områden sedan 2014. dessa är mestadels ryska medborgare och ryskspråkiga.

i östra ukraina var det innan SMO 65% ryska medbogare i östra ukraina, 17% totalt i ukraina.

det kanske är bäst att kriga klart först för att se om de vill rösta, man borde ju lösa gränsdragningen först kanske mellan ryssland och det som blir kvar av ukraina, om ens något.

det är ju ukraina som startat detta, och "världen" (väst) fölrdömde varken mord eller beskjutning av civila under alla dessa år, nu får resultat framställas först skulle jag tro.

kankske ryssland införlivar, men det känns ju bakvänt då det är soldater från LPR och DPR som ryssland stöttar, deras soldater bekämpar inte ryssar, tvärt om, de stödjs av ryskt arty, flyg osv.

röstning ger ju samma resultat som ett införlivande....

Vilka säger att Ukrainas militär etc trakasserat folket i Donbas? Är din källa Österländsk kan du ju räkna med att den exakta motsatsen är sann.
Citera
2022-09-21, 17:35
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vilka säger att Ukrainas militär etc trakasserat folket i Donbas? Är din källa Österländsk kan du ju räkna med att den exakta motsatsen är sann.

Enligt FN har 3500 civila dödats, det framgår inte om det har dödats av misstag eller avsiktligt.
Under samma period har ca 1000 personer mördats i Sverige, bara för sätta lite perspektiv på Rysspropagandan.
Citera
2022-09-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det är inte många inom västerländsk media som åker till Donbass och ställer frågan.
Här är en rapport från i måndags där Ukraina anklagas för att artilleribeskjuta civila mål.
Om det är fejkat, eller om bilderna visar något helt annat än vad som påstås kan man inte vara helt säker på, men visst verkar det sant.

https://odysee.com/@EvaKareneBartlett:9/carnage:5
Citera
2022-09-21, 18:57
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det är inte många inom västerländsk media som åker till Donbass och ställer frågan.
Här är en rapport från i måndags där Ukraina anklagas för att artilleribeskjuta civila mål.
Om det är fejkat, eller om bilderna visar något helt annat än vad som påstås kan man inte vara helt säker på, men visst verkar det sant.

https://odysee.com/@EvaKareneBartlett:9/carnage:5
Samma sida odysse.com länkar och 24/7 till RT..

Trovärdighet nolla
Citera
2022-09-21, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Samma sida odysse.com länkar och 24/7 till RT..

Trovärdighet nolla

Om ingen annan media vill ta smutsjobbet och rapportera, så är vi hänvisade till vad som finns.
Sedan får var och en bedöma. Jag kan inte avfärda Barlett pga att hon har anknytning till RT.
Likadant med denna journalist. Prorysk alldeles säkert, men all västerländsk media är ju proukrainsk.

https://odysee.com/@GrahamPhillips:2/%E2%9D%97-brutal-ukrainian-shelling-of-donetsk:1
Senast redigerad av MacMackay 2022-09-21 kl. 19:09.
Citera
2022-09-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jag mår bra tack🤣 Jag förstår också att 98% utfallet redan står fast. Tänkte mer hur själva showen genomförs. Något måste de väl gör. Digitalt, rundringning. Vallokaler?

Som sagt! Man ställer väl upp några som under vapenhot får ”rösta” framför kamerorna och resten ljuger man ihop. Det är ju så ”demokratiska val” genomförs i Ryssland.
Citera
2022-09-21, 21:50
Medlem
Citat:
Om ingen annan media vill ta smutsjobbet och rapportera, så är vi hänvisade till vad som finns.
Sedan får var och en bedöma. Jag kan inte avfärda Barlett pga att hon har anknytning till RT.
Likadant med denna journalist. Prorysk alldeles säkert, men all västerländsk media är ju proukrainsk.

https://odysee.com/@GrahamPhillips:2/%E2%9D%97-brutal-ukrainian-shelling-of-donetsk:1

Vad ska rapporteras? Det spelar ingen roll vad och vem som rapporterar då det inte finns några förutsättningar att genomföra något som ens går att kalla ”val” i ett okuperat krigsområde.

Några val kommer alltså inte att ske så inget finns alltså att rapportera om detta heller.

Det behöver man ju inte vara något snille för att räkna ut-
Citera
2022-09-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Vad ska rapporteras? Det spelar ingen roll vad och vem som rapporterar då det inte finns några förutsättningar att genomföra något som ens går att kalla ”val” i ett okuperat krigsområde.

Några val kommer alltså inte att ske så inget finns alltså att rapportera om detta heller.

Det behöver man ju inte vara något snille för att räkna ut-
Det är väl medias förbannade skyldighet att rapportera om de faror civilbefolkningen i Donbass utsätts för oavsett om det är ukrainare eller ryssar som står för terrorn.
Valet är jag helt emot, och jag tycker för övrigt att både Ukraina och Ryssland har förverkat sin rätt att styra över dessa områden. Så som de har betett sig.
Citera
2022-09-21, 22:20
Medlem
Finns inga som vill ingå i en Fascist-stat.
Speciellt inte från en verklighetsfrånvänd psykopat o resten av Kreml
Citera
2022-09-21, 22:53
Medlem
Citat:
Det är väl medias förbannade skyldighet att rapportera om de faror civilbefolkningen i Donbass utsätts för oavsett om det är ukrainare eller ryssar som står för terrorn.
Valet är jag helt emot, och jag tycker för övrigt att både Ukraina och Ryssland har förverkat sin rätt att styra över dessa områden. Så som de har betett sig.

Det är de givetvis! Om möjligt. Men om du läser MacMackay’s inlägg igen tolkar jag inte att det var vad han menade.
Citera
2022-09-21, 23:16
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ukraina blev självständigt 1991.Donbass ville skiljas från Ukraina redan då! Det har varit ryskt och vissa delar är mer ryskt än Ukrianskt idag. Hade Ukraina bara tillåtit en minioritet leva sitt liv utan våld och mördade hade detta krig aldrig uppstått. Dessa personer jagas ju som judarna gjorde i andra världskriget.
Sluta ljuga, Ukraina har aldrig förtryckt någon minoritet, det är sånt som dvärgen i Kreml sysslar med.

Dina argument är så jävla dåliga. Det finns säkerligen ett gott stöd bland vissa delar av Malmös befolkning beträffande att bryta sig loss från Sverige och bli en del av förenade arabemiraten, tycker du att vi ska tillåta det?

Varför kan du inte svara på frågan om varför du inte flyttar till Ryssland?
Citera
2022-09-21, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Det är de givetvis! Om möjligt. Men om du läser MacMackay’s inlägg igen tolkar jag inte att det var vad han menade.
Vad menade han MacMackay då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in