2022-09-22, 20:19
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Med tanke på hur dåliga Ryssland är på att kriga samt hur många förluster man tar när man väl gör det så är det inget att vara orolig över att man mobiliserar 300 000 man. Tänk på att dessa 300 000 man får gubbarna i Repmånad att framstå som elitsoldater. Det enda som kommer hända är att mer ryskt blod kommer fylla Ukrainas mark.

Minns filmen om Stalingrad. Där visade man att bara varannan rysk soldat fick ett gevär och fem kulor. Övriga fick instruktioner om att plocka upp gevär från fallna. Stridsrop HURRA!!
Citera
2022-09-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Stödet för Ukraina är stabilt och oförändrat.

Putlers reguljära arme var ju en samling fyllon och psykfall, vilket gjort att putlers invasion stannde upp.

300.000 gravt alkoholiserade reservister innebär bara att dessa får enkelbiljetter till graven.

Jag tror putler är mördad senast till sommaren nästa år, och hans lik läggs sedan på röda torget så förbipasserande kan pissa på det och ta selfies.
1miljon inkallade nu
Citera
2022-09-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det finns inte tillräckligt med modern utrustning för dessa 300.ooo gubbar ändå. Ska de börja tömma museer på vapen nu eller?
Tydligen eftersom dom är 1 miljon inkallade nu
Citera
2022-09-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Tydligen eftersom dom är 1 miljon inkallade nu

Och vad betyder det? Att man har en miljon liksäckar i beredskapslagren?
Citera
2022-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Och vad betyder det? Att man har en miljon liksäckar i beredskapslagren?
Det betyder att ukraina får ett ännu värre helvete.
Citera
2022-09-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKAEGR
Det verkar som att många här i tråden är väldigt emotionellt engagerade i dessa frågor, så pass att man nog kan ha anledning att tro att vissa tappar greppet och börjar ägna sig åt önsketänkande - och kan folk här i tråden, så kan folk även i Ukraina, Bryssel, Davos och USA.

För att inte tala om i dom ryska byarna utan wc. Där kan vi snacka om önsketänkande om en ljus framtid...
Citera
2022-09-22, 20:37
Medlem
SKAEGRs avatar
Citat:
För att inte tala om i dom ryska byarna utan wc. Där kan vi snacka om önsketänkande om en ljus framtid...

Om du säger det så, jag har inte läst några inlägg ifrån sådana.
Citera
2022-09-22, 20:46
Medlem
En sak jag inte förstår.. Ryssland själva har stått emot det här i ett halvår med egna vapen. Nato skickar Tunga vapen till Ukraina och nu börjar vapenförråd i Europa att sina?. Hur i helvete skulle det då funka om det blir världskrig?
Hur lång tid skulle det ta för Usa att skicka sina matriell över Atlanten i ett fullskaligt Världskrig? Då menar jag inte bara vapen utan alla andra förnödenheter också.
Citera
2022-09-22, 21:04
Medlem
Citat:
Med att begrava orcher? Äh, det tror jag inte. En massgrav och en bulldozer (från USA) fixar biffen ska du se
Det är att skämta till det hur ukrainarna har det..roligt värre.
Citera
2022-09-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
1miljon inkallade nu

Troligtvis mer. Vi och finnarna bör vara oroliga nu vad nästa drag blir…
Citera
2022-09-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Deal med Kina/Nordkorea kanske?

Ska dom kriga med ät-pinnar eller? Ryssarna kan ju inte ens förse de soldater som redan finns i Ukraina med material och förnödenheter så det spelar ingen roll om Putin ”kallar in” tusen eller 1 miljon för dom har ju för fasen inte ens kalsonger så att det räcker.

För övrigt så kan Kineserna inte göra något. De vågar inte eftersom de är på randen till intern ekonomisk kollaps som USA och Europa kan sätta i rullning på nolltid om de skulle välja.
Senast redigerad av Moscow-Mule 2022-09-22 kl. 21:13.
Citera
2022-09-22, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
En sak jag inte förstår.. Ryssland själva har stått emot det här i ett halvår med egna vapen. Nato skickar Tunga vapen till Ukraina och nu börjar vapenförråd i Europa att sina?. Hur i helvete skulle det då funka om det blir världskrig?
Hur lång tid skulle det ta för Usa att skicka sina matriell över Atlanten i ett fullskaligt Världskrig? Då menar jag inte bara vapen utan alla andra förnödenheter också.

Väst har ingen vapenindustri för ett långvarigt krig, väst vapentillverkning är gjord för korta insatskrig. Ryssland däremot kan bomba konstant i nivå med vad de gör i ukraina år efter år. Väst och nato har snart tömt sina lager och därför uppmanar nato nu länderna att försöka öka krigsindustrin, men det tar 5-10 år innan det kan ske-

Ps Ryssarna mörkade mobiliseringen, de mobiliserar 1 miljon soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in