2022-09-22, 19:04
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Du har tydligen missat att Ryssland tog över Sovjetunionens vapenförråd och har hela uralbergen fulla med utrustning, som nog räcker gott och väl.
😀😀😀😀😀.
Om den var välfungerande osv, tror du inte att de redan hade plockat fram den då?
Antagligen funkar den lika bra gentemot NATO standard som Trabant och Volga vs BMW och Mercedes.
Citera
2022-09-22, 19:09
Medlem
Det är en jäkla skillnad på att mobilisera för att anfalla ett annat land mot att försvara sitt eget...
Citera
2022-09-22, 19:21
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej för Ryssland invaderade.

Nja...+14 000 had redan dödats in inbördeskriget https://twitter.com/aaronjmate/status/1496308793810034688

Zelensky försökte får Azov att backa, de lyssnade inte på honom och gjorde narr av honom
(video) https://twitter.com/Liveuamap/status/1188041134943154177

I December 2021 mobiliserade Ukraina, DPR och Ryssland trupper och attackerna startade igen.
https://www.osce.org/special-monitoring-mission-to-ukraine/507323

Så vi kan skylla på Zelensky som backade för fascisterna, Biden som inte ville förhandla eller på Putin, som lyssnade på DPR och LPR när de bad om hjälp. För mig verkar det som att alla parter vile ha kriget. Men det spelar ingen roll, det hela är lika tragiskt oavsett.
Citera
2022-09-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Där håller jag faktiskt med dig i sak och halvt om halvt om just det här. Konflikten mellan Ukraina och Ryssland är dock mer komplicerad och skapades dock redan 2014 och NATO har hela tiden kastat in ved i elden. Efter att ha läst tonvis med källor och forskning ställer jag mig ändå frågan vad Ryssland skulle eller ha kunnat göra annorlunda eller bättre. De var redan inträngda i ett hörn och NATO och USA ville öht inte svara på förfrågningar om att komma överens om en gemensam säkerhetspakt. Men som sagt, du har absolut rätt i sak och argumentation.

Äntligen någon som förstår grunden till detta krig.🙏🏻

Här finns en bra sammanfattning kan jag tycka om hela denna infekterade situation mellan väst och Ryssland. https://www.globalis.se/Konflikter/Europa/ukraina
.
Senast redigerad av Menea 2022-09-22 kl. 19:29.
Citera
2022-09-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej för Ryssland invaderade.

Citat:
Nja...+14 000 had redan dödats in inbördeskriget.

Melange har rätt. Putlerstan-Ryssland invaderade ukrainska Donetsk, Luhansk och Krim. Är inget "inbördeskrig".
Citera
2022-09-22, 19:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nja...+14 000 had redan dödats in inbördeskriget https://twitter.com/aaronjmate/status/1496308793810034688

Ja men det var inte Zelensky som startade kriget utan de ryskbackade separatisterna. Jag förstår inte vad argumentet är. Menar du att det bara var rysktalande som dog i inbördeskriget?

Jag fattar öht inte vad Ryssland har med saken att göra. Om Ryssland brydde sig om folket i utbrytarrepublikerna skulle de välkomnat dem med öppna armar istället för att invadera och sen tvångsrekrytera dem till fronten och vägra ge dem sjukvårdshjälp när de blir skadade.
Citera
2022-09-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Äntligen någon som förstår grunden till detta krig.🙏🏻

Här finns en bra sammanfattning kan jag tycka om hela denna infekterade situation mellan väst och Ryssland. https://www.globalis.se/Konflikter/Europa/ukraina
.

Men om vi börjar klappa norrmän på stan, i den mån att Norge reagerar, är de inte bättre att de drar hem till Norge än att Norge ska försöka invadera Sverige?

Vad Ryssland skulle gjort annorlunda? Tagit hem sina jävla potatisplockare
Citera
2022-09-22, 19:37
Medlem
kebobbs avatar
Blir intressant att se åt vilket håll de 300 000 mobiliserade riktar sina vapen.
Citera
2022-09-22, 19:39
Medlem
SKAEGRs avatar
Det verkar som att många här i tråden är väldigt emotionellt engagerade i dessa frågor, så pass att man nog kan ha anledning att tro att vissa tappar greppet och börjar ägna sig åt önsketänkande - och kan folk här i tråden, så kan folk även i Ukraina, Bryssel, Davos och USA.
Citera
2022-09-22, 20:04
Medlem
Tranquility Bass avatar
Med tanke på hur dåliga Ryssland är på att kriga samt hur många förluster man tar när man väl gör det så är det inget att vara orolig över att man mobiliserar 300 000 man. Tänk på att dessa 300 000 man får gubbarna i Repmånad att framstå som elitsoldater. Det enda som kommer hända är att mer ryskt blod kommer fylla Ukrainas mark.
Citera
2022-09-22, 20:16
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Efter Putins tal igår så blev det klart att Ryssland kommer mobilisera 300 000 av sina reservister och skicka till Ukraina, men försvarsminister Shoigu som talade efter Putin påtalade att de kunde mobilisera upp till 25 miljoner man om det skulle behövas. Enligt webbsidor som Globalfirepower.com så är dock den verkliga siffran 47 miljoner. Sanningen ligger antagligen någonstans mitt emellan.

Just nu pågår dessutom två referendum i Ukraina som är klara den 26:e september, sedan kommer de ockuperade territorierna i Ukraina att tillhöra Ryssland. Vad som händer då är att ifall Ukraina fortsätter attackera, så kommer Ryssland att anse detta som ett anfall på det egna territoriet, varefter de antingen kommer att mobilisera så många som behövs eller svara med kärnvapen, vilket även gäller för andra som skulle vilja blanda sig i som blev tydligt på Putins tal.

Ukraina har givetvis ingen chans alls att vinna detta, och flera kommunikatörer har därför ansett att Ukraina nu har slutat existera som nation redan nu i Ryska medier. Men Ukraina har inget val, de styrs nämligen inte av marionetten Zelensky, utan han verkar istället ta order av denna eminenta herre https://www.bitchute.com/video/DUNf46o9Jyk1/

Samtidigt pågår den sedvanliga smutskastningen och ljugandet i västmedier, där man tutar i miljoner att Ukraina "kommer vinna!" vilket knappast hjälper situationen, utan bara förvärrar läget för båda sidor.

Aldrig har världen varit så här korrupt, och många verkar bara hejja på nerför stupet som några förrymda mentalpatienter utan något vett i skallen alls.

Är du en av dem?

Om inte, hur löser vi detta medan det fortfarande finns tid? Vad är det som krävs egentligen för att få folk att förstå Rysslands position, och att de inte kommer vika en tum här innan kärnvapnen flyger och plattar till hela väst? Ingen västerlänning med något vett i skallen kan ju tycka att detta är värt att riskera för ett korrupt skitland som Ukraina.

Ska dom slåss med hammare, skära eller spade? Riktiga vapen och ammunition börjar det bli brist på.
Citera
2022-09-22, 20:17
Medlem
Atlasbokens avatar
25 miljoner man vad ska dom utrustas med? Bambupinnar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in