2022-09-22, 20:17
  #220705
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Robot 90?
Ja kanske det, lite föråldrat med fortfarande dugligt, kan göra nytta i Ukraina, luftvärn har de stort behov av.
Vi borde kunna skicka alla vi har.
Robot 90 har också en helvetes bra terängförmåga.

Jag har sett den nämnas i media. Googlade och tänkte att det nog inte är så dumt. Snabb att lära sig och gör det fortsatt jobbigt för flyg och helikoptrar.
Citera
2022-09-22, 20:19
  #220706
Medlem
Nu har min själ självaste Barbra Streisand pratat med Zelensky också.

The US singer said she was "moved by the resilience and courage of the Ukrainian people" and Mr Zelenskyy's "inspirational leadership".

"They needed us more than ever," she added.

https://news.sky.com/story/ukraine-war-latest-news-putins-forces-clearly-in-panic-russia-12541713
Citera
2022-09-22, 20:20
  #220707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Jag såg en annan väldigt vacker video där hjältar skålade och sa hejdå till sina familjer innan de for iväg för att försvara sitt land. Otroligt sorgligt men de gör vad de måste.

https://t.me/voenacher/29454

Det är klart Ulraina ska försvara sig.
Inget konstigt med det.
Citera
2022-09-22, 20:27
  #220708
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Robot 90?
Ja kanske det, lite föråldrat med fortfarande dugligt, kan göra nytta i Ukraina, luftvärn har de stort behov av.
Vi borde kunna skicka alla vi har.
Robot 90 har också en helvetes bra terängförmåga.
Vet du vad som hände med BAMSE?
https://youtu.be/Sk0sKVGQNjs
Det hade väl varit bra att skicka? Om det inte har blivit nedlagt
Citera
2022-09-22, 20:27
  #220709
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Den ukrainske dansaren & skådespelaren Zelensky höll tal på World Economic Forum 2020, där han lovade att fortsätta jobba för Agenda 30 och "Stakeholder capitalism".

Han vill gärna att utländska investerare ska bli stakeholders i Ukraina.

https://t.me/DonbassDevushka/26535

Klart vettigare än att piss-ryzzarna blir "stakeholders" i Ukraina. Och avrättar halva befolkningen, för att ryss-helvetet har fått för sig att alla Ukrainare, utan undantag, är nazister.
Citera
2022-09-22, 20:28
  #220710
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Det utvalda folket vallfärdar till skådespelaren och tuffingen Zelensky, var inte en Ben Stiller där också och hälsade på sin judiska dvärgkompis?
Undrar vad dom pratar om, manöverkrigföring? En film på Netflix?

https://cdn.cmjornal.pt/images/2022-06/img_900x508$2022_06_21_11_01_00_1161245.jpg

Antalet kändisar och skådespelare som vill fota sig med Putin? Kan man räkna på ena handens avhuggna finger.
Citera
2022-09-22, 20:29
  #220711
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
En död nazze är en bra nazze
Det kan jag hålla med om, men vad är det som gör att du bytt åsikt?
Jag skulle nog föredra att hela Wagner gruppen avväpnas helst levande men helt OK som avlivade.
Citera
2022-09-22, 20:29
  #220712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Finns nog inga "vana artillerister" kvar i Ukraina. Det man ska utbilda är tvångsrekryterade dagisfröknar och kontorister.
Det är gröntjänst som är max utbildning i Ukraina. Bädda sängen, skura toaletten, gräva en grop att sitta i när ryssarna skjuter, ruska lång och ruska kort och att inte råka skjuta sitt befäl för man glömt patron ur.
Vana o vana artillerister...
Va sägs om de nästan 300 Azovhjältarna är fria nu?
Citera
2022-09-22, 20:31
  #220713
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
En död nazze är en bra nazze
Fria Azovhjältar är ännu bättre
Citera
2022-09-22, 20:31
  #220714
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Vet du vad som hände med BAMSE?
https://youtu.be/Sk0sKVGQNjs
Det hade väl varit bra att skicka? Om det inte har blivit nedlagt
Det tillverkades ett fåtal vagnar 3 eller 4, innan Reinfeldt lade ned det, är nu stationerat på Gotland.
Citera
2022-09-22, 20:31
  #220715
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Går ju sådär bra ju, enligt er borde Ukraina vara vid kinesiska gränsen... Med deras överlägsenhet
Ja de tog tillbaka det ryssarna hade göra 5 månader med att inta på 1 vecka!

Menar du att det är dåligt?

Svårt att räkna kanske?

Har du tagit något som påverkar logiken?
Citera
2022-09-22, 20:32
  #220716
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Gott om grisar i Ukraina med! Redo för slakt

Särskilt i Donbass, Donetsk, Luhansk, Kherson, Krim och allt vad dom heter.

Och snart är det väl 300 000 piss-ryzzar till?

Det är bara att hoppas på att hjätarna från Ukraina har kört fram med tillräckligt mycket ammunition så att dom kan ta emot den framspringande kackerlacksarmén med varma servetter. Eller heter det kallt stål?

Nåja. Ni fattar vad jag menar.

Paint it red!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in