2022-09-19, 12:37
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover
Nej, och jag är jätte frustrerad.
Jag trodde nu när tråden startade att den skulle hålla igång tills rättegång och ev straff är klart.

Ja, trist att den verkar dö ut. Men i en grupp på FB berättas det nu om ärendet och de andra som är avstängda för övergrepp inom sporten. Dock skrivs det i det inlägget att Donia skulle varit gravid vid sin död men är det verkligen bekräftat? Står ju ingenting om det i obduktionsrapporten.
Citera
2022-09-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Det är ingen åklagare som lagt ner någon förundersökning utan det är så illa att ingen förundersökning ens har inletts efter ett oinformerat åklagarbeslut den 7 maj 2012.

Mamman har flera gånger försökt få detta åklagarbeslut omprövat men inte lyckats. Detta är inte så märkligt då en åklagare har stort utrymme för egna bedömningar och åklagarmyndighetens utvecklingscentrum måste se uppenbara fel för att göra annan bedömning.

en advokat som arbetar ”probono” alltså gratis, går inte in i ett fall om det inte finns extremt starka bevis.
Citera
2022-09-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrido
en advokat som arbetar ”probono” alltså gratis, går inte in i ett fall om det inte finns extremt starka bevis.
jobbar Donias mammas advokat (samma advokat som i Esmeralda "lilla hjärtat") gratis i detta fallet? eller missförstod jag?
Citera
2022-09-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoughtful
Någon som vet hur det går i rättegången?
Hade också velat veta hur det går! Någon som vet?
Citera
2022-09-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ja, trist att den verkar dö ut. Men i en grupp på FB berättas det nu om ärendet och de andra som är avstängda för övergrepp inom sporten. Dock skrivs det i det inlägget att Donia skulle varit gravid vid sin död men är det verkligen bekräftat? Står ju ingenting om det i obduktionsrapporten.
Hej, nej hon var inte gravid.
Med FB , menar du fejjan?
Du får jättegärna lägga ut länken 🙏
Jag har ett par tre grupper på fejjan som jag varit med i redan innan Donia dog, men det är väldigt tyst där också.
Citera
2022-09-20, 10:06
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
Hej, nej hon var inte gravid.
Med FB , menar du fejjan?
Du får jättegärna lägga ut länken 🙏
Jag har ett par tre grupper på fejjan som jag varit med i redan innan Donia dog, men det är väldigt tyst där också.

Ja, facebook! Finns en öppen grupp som heter ”Hästvärldens bl*cklist och forum” (*=a) där ärendet diskuteras i en egen tråd.
Citera
2022-09-20, 10:16
Medlem
thoughtfuls avatar
Citat:
En annan person som är djupt involverad i fallet är Falsterbo horseshows ägare j@n Olof w@nnius. Han skyddar @lvesparr till varje pris. Ryktet säger att w&nnius själv utsatt barn för liknande övergrepp

Låter ju som en hästmaffia - ring som utnyttjar människor och stat för pengar, sex och gratis arbetskraft. Riktigt vidrigt. Var går det här ryktet? Hade varit intressant om någon utsatt hade velat berätta anonymt. Me too verkar aldrig riktigt ha nått hästvärlden, eller först nu då iofs. Men finns så många intressen i den världen så locket läggs väl på snabbt. Hela tävlingskarriärer kan ju ödeläggas om en pratar för mycket. Domare som dömer sämre resultat osv.
Citera
2022-09-21, 10:03
Medlem
Citat:
Ja, facebook! Finns en öppen grupp som heter ”Hästvärldens bl*cklist och forum” (*=a) där ärendet diskuteras i en egen tråd.
Tack och puss på nosen för hjälpen.
Ha en trevlig fin onsdag 😊
Citera
2022-09-22, 18:45
Medlem
Citat:
Tack och puss på nosen för hjälpen.
Ha en trevlig fin onsdag 😊
J@@n@ @lvesp@rr var även sambo med Hells angels dåvarande president, thom@s möll3r under flera år innan sin nuvarande man p3t3r
Citera
2022-09-22, 19:07
Medlem
Citat:
J@@n@ @lvesp@rr var även sambo med Hells angels dåvarande president, thom@s möll3r under flera år innan sin nuvarande man p3t3r
WTF 😳
Detta var nytt för mig.
Det spelar väl ingen större roll nu idag kanske, men det kan ju tala för hennes dåliga omdöme.
OBS, personligen har jag vänner som dräller runt bland olika MC klubbar, jag är så "gammal " att dessa grabbar började ofta köra Jänk för att sedan gå över till hoj. Jag behöll Jänken 🤣
Citera
2022-09-22, 19:27
Medlem
Citat:

Hur gammal är J*ana ?
Citera
2022-09-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hur gammal är J*ana ?

54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto