Citat:
Ursprungligen postat av
Flammarion
Du hade platsat som gäst i Jerry Springer Show …
Det enda jag vet är att dom bara tar in knäppskallar där

Bra att du pekade ut det.
Citat:
Jag ser inget "övernaturligt" i kristendomen, eller i någon annan religion.
Även om du inte tror på det på riktigt, så ville jag ju mest veta vad motsvarigheterna till dom satanistiska riterna o dyl. är. även om DU inte tror på det så kan man ju se att andra tror på deras verklighet.
Citat:
Jag tolkar inte myter bokstavligt. Jag försöker förstå myternas innebörd snarare.
Menar du att jag gör det eller? Åhh, vilken luffare som är satanist. Men det är ju för att all mystik har försvunnit idag i världen, ateismen är lika torr som innehållslös.
Citat:
Ja. Kort sagt så har det med idén om att offra kortsiktig njutning för långsiktig framgång.
Hedonism, vilket du lutar åt är det rakt motsatta. Kortsiktig njutning före långsiktig framgång.
Därför blir det Satan i ditt fall som får symbolisera denna princip som står i motsättning till Gud.
Aaaa, jag tror jag är ganska hedonistisk. Lever i nuet liksom. Impuls. Njutning. Det är ett skönt sätt att leva på för man får uppleva mer hedonistiskt sex, mat, aktiviteter, äventyr och mer sånt. Dom flesta tänker inte så. Men så är det väl det oxxå att jag är lite av en paria som lever på smulorna av det som riktiga män tjänar. För att min impulsivitet har lett till problem, och ibland kan sexet bli för intensivt kinky och syndigt vilket gjorde att mitt ex la benen på ryggen. Det är inte lätt. Men bra att du ser att ja ska till helvetet till sist, där alla syndiga slynor ska få leva till sist.
Slår faktiskt vad om att du kommer ha ett mer rikt, meningsfullt och värdigt statusfyllt liv än mig. Det blir extra avundsjukt när världen är såpass orättvis och skoningslös.