2022-09-21, 22:09
Medlem
KillPus avatar
Khujlos beslut om mobilisering av 300k var spännande att höra. Det betyder att rysstrolläcklen här ljog hela tiden när de skrev att UAF:s rapportering om döda orcher stämmer inte. Mobiliseringen visar att UAF har rätt. Minst 50 000 döda skräp och 50-100 000 delvis komposterade. Ryzzens påståenden om 10-20 000 egna förluster föll som en sten! Varför mobilisera 300k för att ersätta 20k?
Detta kan vara slut för khujlo-dickhead-putler. Hoppas jag.
Citera
2022-09-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland har gett flest vapen hittills.

Ja vi fullkomligt darrar av skräck. Undrar hur du tänker att det ska gå till när Ryssland inte upptäckt palleterad logistik-teknologi och lastar sina lastbilar för hand och det är ett hav emellan Kaliningrad och Sverige.

Det är bara det att Ryssland har såna missiler som inte ens Nato har! Det är ett vansinne att det här bara fortsätter utan intresse till fred.
Titta på den här kartan.

https://www.marinevesseltraffic.com/2013/02/military-ship-track.html

Tror det börjar bli sjukt nära något större nu...
Hoppas alla krigshetsar är nöjda nu.
Citera
2022-09-21, 22:11
Medlem
Ryska siffror om förlorade ukrainska soldater

Citat:
In the past three weeks alone, Kiev has lost more than 7,000 troops killed and 970 pieces of military hardware, including 208 tanks and 245 infantry fighting vehicles, 186 other armored vehicles, 15 aircraft and 4 helicopters.

The decision to increase the standard strength of the Russian army by 137,000 starting from January 1, 2023 stems from the fact that "the US-led collective West continues its military-political course to contain Russia and its allies," and also "pursues an aggressive policy" by providing assistance to Ukraine.

https://tass.com/politics/1511143

För ett par månader sedan förlorade Ukraina 500 soldater om dagen enligt ukrainska MOD. Enligt ryska MOD förlorar nu Ukraina 333 soldater per dag. Detta var alltså under offensiv då jag utgår från att fler avlider. Det indikerar kanske att Ukraina har framgång. Det också ut som om Ryssland skall öka antalet yrkessoldater från 1.1 miljoner till drygt 1.2 miljoner. Vilket också indikerar att Ryssland är under press.

Detta är också intressant om den sjunde hemliga paragrafen

Citat:
MOSCOW, September 21. /TASS/. The closed seventh paragraph of the decree on partial mobilization contains information on the conscription of up to 300 thousand people, as Russian Defense Minister Sergei Shoigu has already said, Russian presidential spokesman Dmitry Peskov said in an interview with reporters. Indeed, he (the seventh point - approx. TASS) for official use, so I can not disclose it, "Peskov answered the question of TASS regarding the content of this paragraph.

In response to a request from other journalists to disclose at least the topic or reason for the "closure" of this paragraph, he added: "I cannot explain." "The only thing I can say is that Sergei Shoigu said in his interview: 300 thousand people. There we are talking about the number of up to 300 thousand people," the Kremlin representative explained. "But also, as the minister of defense explained, not at once," Peskov said. The decree on partial mobilization, in particular, equates those mobilized with contract soldiers, establishes grounds for dismissal from military service during such a period, and imposes on governors the obligation to ensure conscription.

According to the document, the government will have to determine "categories of citizens of the Russian Federation who are granted the right to postpone" from mobilization. At the same time, the decree already stipulates that it will be received by employees of military-industrial enterprises. In total, there are 10 points in the decree, while the seventh is not officially published. In the document itself, it is listed as "for official use". Shoigu said earlier that during the partial mobilization announced in the country, 300,000 people would be called up for service.

https://tass.ru/politika/15819513
Tass hintar att den sjunde paragrafen handlar om någonting som rör en viss typ av vapen men vad för vapen? Kan det vara något annat?
Citera
2022-09-21, 22:11
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ryssen har snart gått om antal döda Amerikaner i Vietnamkriget och det höll på i 20år. Ryssen slår det på bara några månader. Bra jobbat för att bara vara en liten speciell operation.

Bra jobbat, UAF! Vilket folk! Vilket armé! Samtidigt ser man videon fr Mordor där två poliser skrämmer bort hundratals "goda ryssar". Skräpfolket. Tom iranier är modigare.
Citera
2022-09-21, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ryssen har snart gått om antal döda Amerikaner i Vietnamkriget och det höll på i 20år. Ryssen slår det på bara några månader. Bra jobbat för att bara vara en liten speciell operation.

Nu har vi ju inte fått några officiella bekräftade siffror än på hur många ryssar som dött i kriget vad jag vet men det är väl inte orimligt att fler än 58,220 ryssar har dött sedan Februari? 58,220 är alltså antalet amerikaner som dog i Vietnam.

Ryssarna skickade ju in 100k+ från början och nu tvingas ta in 300k+ till så då får man ju nästan anta att dödssiffran överstiger eller är i spannet kring 58k?
Citera
2022-09-21, 22:12
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nu generaliserade du från början och sedan säger du att det inte nödvändigtvis är så ändå.
Men jag skulle nog utgå från att de som inte vill diskutera det, också håller på Ryssland i hemlighet.

Edit: Fel ryssar är också frågan vad det är. Dom är väl ryssar lika fullt. Eller har de en annan, felaktig, rysk identitet.

Ja att de har fel identitet förekommer . Dock har jag hört ryktas att det skett ett rätt rejält bortfall av dessa också då både " legala " och illegala tydligen hoppat av både här i Sverige och utrikes ( en av dem en för övrigt kunnig man med diplomatstatus skrev även ett offentligt brev där han motiverade sitt avhopp )

Tydligen är Putins underrättelse apparat inte så lojal som han tänkt
Citera
2022-09-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Vad säger Akedemikerfyllot och Hepatitkatten om att Ryssland delvis mobiliserar? Känns ju rätt onödigt och göra det om de ''Ryska elittrupperna'' vinner nere i Ukraina? eller jag kanske har fel..

Ja de var väl dags att frigöra lite fler parkbänkar i moderlandet och skicka ner några hundra tusen bönder till till slakt.

Som sagt, msm har ju liksom rört upp ett hat mot hela den ryska federationen där jag hellre räddar en bladlus än en ryss när man sätter ned foten. Sjukt. Hoppas det blir 300000 kistor med vändande post.
Citera
2022-09-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Runt 4AM tar jag en dos av en ryss. Levande eller död spelar inte så stor roll eftersom att min metabolism inte kräver mycket vid den tiden. Efter det ger jag mig ut på min dagliga promenad och med lite tur (skicklighet såklart) så hittar jag ännu en ryss för att fylla ut min lunch. Men denna halverar jag då jag föredrar dem slow cooked or pit roasted. Lunchen behöver inte vara särskilt smakfull då det bara är en medicinering för att hålla ut till kvällningens ljuva tystnad. Och när kvällen kommer så avnjuter den andra halvan som jag grävde ner i kolgropen tidare under dagen. Den medicinen får till och med verkligheten till att vara verklig, och allt som oftast håller den också tjatande idioter borta från att ställa frågor allt för personliga för trådens ämnes varande. Men för din skull gjorde jag ett undantag. Hör av dig om du är i behov av lite botgöring,ok. Idiotfrågor får idiotsvar, så härmed håller vi oss till ÄMNET och inte huruvida jag tycker om ryssar eller ej

Torde ju vara glasklart vid det här laget, vem fan tycker om ryssar?
Citera
2022-09-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Jag är mot krig!
Inte som du som krigshetsar hela tiden.
Vem betalar dig för att uppföra sig som du?
Släng en atombomb på Ryssland så hela landet blir öken. #krigshets
Citera
2022-09-21, 22:19
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Jag är mot krig!
Inte som du som krigshetsar hela tiden.
Vem betalar dig för att uppföra sig som du?

Vad fan dillar du om? Jag vill att Putin lämnar och fred råder.
Citera
2022-09-21, 22:20
Medlem
Citat:
Det är bara det att Ryssland har såna missiler som inte ens Nato har! Det är ett vansinne att det här bara fortsätter utan intresse till fred.
Titta på den här kartan.

https://www.marinevesseltraffic.com/2013/02/military-ship-track.html

Tror det börjar bli sjukt nära något större nu...
Hoppas alla krigshetsar är nöjda nu.
Nä det är väl någon sorts missiler NATO skrotade för 25-30år sedan. Hypermodernt Ryssland 😂 gör öken av hela landet.
Citera
2022-09-21, 22:21
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
. Vem skall man läsa för att få korrekt information om kriget. Det känns som vi analyserar kriget i blindo.

Mycket text för ingenting för att komma till skott ...Gäsp

Du kan ju börja om att läsa och titta på Putins tal till nationen innan den 24:e februari. Om de inte säger dig någonting så är det kanske du som famlar i blindo. Och då är det inte så mycket att göra åt. Vill man intellektualisera det med div. blindridåer som du gör, så har man gjort sig förtjänt som en exempel på en individ som är snudd på 100% befriat av principer och heder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in