Citat:
Ursprungligen postat av
OnceUponACreek
Jo, visst är det ett "tvång" ja. MEN, detta tvånget är något de SJÄLVA har förespråkat som om det vore manligt och rätt på ett "hårt" vis att ställa krav. Nu blev valet plötsligt verklighet och alla så säkra åsikter och krav på andra försvann i ett nafs. Välkommen till Ryssland. Detta har varit så i många många fler år än vad som syns nu. Mycket väsen, lite göra
Det kan säkert stämma till viss del.
Men vad jag kan minnas av Sovjetunionen och senare av Ryssland är att människor till stor del lever under ett förtryck och att många har noll möjlighet att förändra sin vardag till den bättre genom tex demokratiska val.
Det är inte oligarker eller politrukernas söner som går främst i leden även om Ryssland kanske vill få det att låta som att det så.
Det är kanske t.o.m. så att många av dom som tvingas in i döden är just dom som skulle kunnat göra Ryssland till ett bättre land om inte.. Kremls makt och despoten Putin fanns.
Jag tror bara inte att alla ryssar är onda. Alla njuter inte av att tortera och mörda. Detta är bara min gissning men jag tror att Putins mobilisering tvingar in många av dessa i kriget.
Jag menar inte på något sätt att Ukraina eller omvärlden borde backa för det. Snarare tvärtom. Alltid framåt!