Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-21, 17:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
För er som missat, det finns fortfarande massor av blöjor till salu, gör något gott för familjen, köp en låda!

http://www.bilddump.se/bilder/202209...235.42.198.jpg
Jag gissar att de fått blöjor via samarbeten/av andra eller köpt upp när det var billigt.
De beräknade att det skulle gå många fler blöjor - men hon blev pottvan tidigare än beräknat och det blev mycket över - eller att hon växte ur den storleken.
De bestämmer sig då för att sälja -- och detta tycker jag faktiskt är ett bra beslut. Varför inte sälja dem när jäntan inte längre behöver dem?
De lever ju trångt nog utan en massa blöjkartonger som tar plats.

Jag förstår inte varför en del kritiserar det.
Citera
2022-09-21, 18:02
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Hans donations på Youtube gick de in i företaget tror ni? Det är väl det som är tanken med sånt, inte att man ska stötta han som privatperson så han kan köpa snus?
Nej, det gick rakt ner i fickan.
Det har han själv berättat, att om man swishade honom visste man att det gick till honom
Citera
2022-09-21, 18:09
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, det gick rakt ner i fickan.
Det har han själv berättat, att om man swishade honom visste man att det gick till honom

Och hur mycket do-naytions får man ta emot privat?
Citera
2022-09-21, 18:52
Medlem
Citat:

Kan ha fel men tror inte det finns en gräns bara det skattas?
Citera
2022-09-21, 18:57
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

Minns jag rätt kom tråden fram till från första kronan i hans fall, men låter det vara osagt. Från Skatteverket:

Jag har fått pengar i form av donationer som mina följare ger mig, måste jag betala skatt?

Ja, du behöver betala skatt för donationer som dina följare frivilligt ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande. Redovisa pengarna som en inkomst på bilaga T2.

https://www.skatteverket.se/privat/s...7d7f125bd.html
Citera
2022-09-21, 19:18
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Minns jag rätt kom tråden fram till från första kronan i hans fall, men låter det vara osagt. Från Skatteverket:

Jag har fått pengar i form av donationer som mina följare ger mig, måste jag betala skatt?

Ja, du behöver betala skatt för donationer som dina följare frivilligt ger dig för att du har en streamingkanal, blogg, videoblogg och liknande. Redovisa pengarna som en inkomst på bilaga T2.

https://www.skatteverket.se/privat/s...7d7f125bd.html

Ofta han har betalat skatt på det. Det har väl gått till hans privata telefonnr eller till och med Tessans ibland?
Citera
2022-09-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gissar att de fått blöjor via samarbeten/av andra eller köpt upp när det var billigt.
De beräknade att det skulle gå många fler blöjor - men hon blev pottvan tidigare än beräknat och det blev mycket över - eller att hon växte ur den storleken.
De bestämmer sig då för att sälja -- och detta tycker jag faktiskt är ett bra beslut. Varför inte sälja dem när jäntan inte längre behöver dem?
De lever ju trångt nog utan en massa blöjkartonger som tar plats.

Jag förstår inte varför en del kritiserar det.

Märks att du inte haft småbarn de senaste årtionden. Det fru rask säljer är blöjor i storlek 9 som dessutom endast är nattblöjor för barn i viktklassen 22-37 kg. A borde väga nånstans mellan 10-13 kg och använda storlek 6 i blöja. Normalt brukar dem bli blöjfria runt storlek sju eller tidigare. Det är förmodligen så att blöjorna har används till sonen W pga oroliga nätter med mycket olyckor, man kan få blöjor gratis om det är av medicinska behov eller nån anledning. Blöjorna är även förpackade i bruna wellpapp kartonger vilket stärker tesen att dem är subventionerad till hushållet rask.
Vad familjen borde göra om dem fått blöjorna gratis av skattebetalarna är att skicka tillbaka dem som inte gått åt. Men de är nog familjen rask alldeles för giriga för.
Senast redigerad av razerdayzer 2022-09-21 kl. 19:28.
Citera
2022-09-21, 19:28
Citat:
Ofta han har betalat skatt på det. Det har väl gått till hans privata telefonnr eller till och med Tessans ibland?
Det har varit till flera olika swishnummer, bla As mamma..samt T och A själva.
Sen så skulle ett företagsswish ordnas, som farfar skulle stå för och föra över till A, men det vet jag inte så mycket om, det fallerade väl i samma veva som A fick kalla fötter och "slutade" med youtube?
Citera
2022-09-21, 19:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:

De har inte skattat ett öre på Swish - om inte paret fyllt i T2. Swish har uteslutande gått till deras privatnummer (inte nummer de svarar på om någon ringer, dubbla simkort) och andra i familjen. Ljuger inte folk i tråden har flera anmält detta till Skatteverket. För barnens skull hoppas jag det inte föranlett någon åtgärd, de pengarna gick till snus och mat dagen därpå. Blir barnen som får lida om en nota trillar in till våren. Paret har överlag slutat tigga Swish sedan det var på tapeten i tråden. Första åtgärden var att fru Rask tog över alla livestreams på hans kanal tills de insåg att kändisskap är irrelevant i Skatteverkets ögon.

Donationer på youtube, sk super chats, går in på samma konto som ads på videos. Det har landat på Alfs företagskonto. Att jag nämner det är för att de 5000 Olof K donerade var via super chat.

Orosmolnet är inte 5-200 kr hit och dit på Swish under livestreams. Ord står mot ord, hur ska Skatteverket bevisa att "du er best slotta aldri me yotjub va e din besta låt med kizz" var en gåva från en raderad livestream på en raderad kanal?

Orosmolnet är om någon sparat videon där Rask själv berättar att en tittare (Ulf) betalade hans 100k + skuld till Kronofogden som en gåva.
Senast redigerad av Spritnota 2022-09-21 kl. 19:59.
Citera
2022-09-21, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
De har inte skattat ett öre på Swish - om inte paret fyllt i T2. Swish har uteslutande gått till deras privatnummer (inte nummer de svarar på om någon ringer, dubbla simkort) och andra i familjen. Ljuger inte folk i tråden har flera anmält detta till Skatteverket. För barnens skull hoppas jag det inte föranlett någon åtgärd, de pengarna gick till snus och mat dagen därpå. Blir barnen som får lida om en nota trillar in till våren. Paret har överlag slutat tigga Swish sedan det var på tapeten i tråden. Första åtgärden var att fru Rask tog över alla livestreams på hans kanal tills de insåg att kändisskap är irrelevant i Skatteverkets ögon.

Donationer på youtube, sk super chats, går in på samma konto som ads på videos. Det har landat på Alfs företagskonto. Att jag nämner det är för att de 5000 Olof K donerade var via super chat.

Orosmolnet är inte 5-200 kr hit och dit på Swish under livestreams. Ord står mot ord, hur ska Skatteverket bevisa att "du er best slotta aldri me yotjub va e din besta låt med kizz" var en gåva från en raderad livestream på en raderad kanal?

Orosmolnet är om någon sparat videon där Rask själv berättar att en tittare (Ulf) betalade hans 100k + skuld till Kronofogden som en gåva.
När erkände Rasken detta, ungefär?

Det verkar som att A fått "jobb" hos lets feast, i deras podd...https://open.spotify.com/episode/2cv...urce=copy-link
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-09-21 kl. 20:12.
Citera
2022-09-21, 20:14
Medlem
esetts avatar
Sen kan man fråga sig varför T aldrig följer med till Lets feast när Rasken är där. Finns det en osämja, eller får hon inte följa med...
Citera
2022-09-21, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av jomennogardetsa
Skrev en kommentar på en bild på Tessan.
Oskyldigt och inget dumt ens. Kommentaren löd: "snygg ju"

Vad tror man händer då? Ja inte att både T och A skriver pm på instagram

"sluta internetragga!" - rask

Haha vad fan har han med det att göra, marknaden e väl fri?

Han är garanterat inte det minsta svartsjuk på själva Tessan utan det är sin räkmacka han bevakar som en rottweiler.

Nya intressanta män i Tessans sfär = Rask hänger lösare än en snordroppe i april = slut på att bygga koja och klia pung på heltid.

Jag slår vad om att Rask gladeligen skulle låta T knulla med 10 pers om dagen om hon fick betalt och de pengarna oavkortat kom Rask tillgodo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in