Citat:
Självklart har Stig själv aldrig sagt att han har ett bekräftelsebehov!
Menar du att folk som lider av det generellt ens är medvetna om det?
Det samlade bilden av honom kommer ju från:
Två exfruar, bekanta han umgicks med, hans bror, hans bästa vän från barndomen + arbetskollegor.
Och alla dem har ju sin bild, sin egen sanning! Vapensamlarens dotter såg en mysig, lätt alkoholiserad och snäll man. Medans exfrun (ME) såg en feg man med urkass självkänsla och ett extremt bekfräftelsebehov. Hon pekar ju mot hans barndom (blev lämnad i Sverige av föräldrarna) som anledningen till detta och misstänkte att hans drickande var en typ av självmedicinering.
Raseriutbrotten ledde ju till att de slutade umgås med många. Det var till och med så vänskapen med vapensamlaren upphörde. Det är alltså flera personer som är vittnen till det.
Jag har redan bekräftat att det finns stora hål i den psykologiska profilen, men väver man ihop allt som någonsin har sagts om honom blir bilden fortfarande betydligt mer komplex än vad flera ofta vill måla upp här. Mannen hade alltså fler lager än en mysig, feg gubbe.
Menar du att folk som lider av det generellt ens är medvetna om det?
Det samlade bilden av honom kommer ju från:
Två exfruar, bekanta han umgicks med, hans bror, hans bästa vän från barndomen + arbetskollegor.
Och alla dem har ju sin bild, sin egen sanning! Vapensamlarens dotter såg en mysig, lätt alkoholiserad och snäll man. Medans exfrun (ME) såg en feg man med urkass självkänsla och ett extremt bekfräftelsebehov. Hon pekar ju mot hans barndom (blev lämnad i Sverige av föräldrarna) som anledningen till detta och misstänkte att hans drickande var en typ av självmedicinering.
Raseriutbrotten ledde ju till att de slutade umgås med många. Det var till och med så vänskapen med vapensamlaren upphörde. Det är alltså flera personer som är vittnen till det.
Jag har redan bekräftat att det finns stora hål i den psykologiska profilen, men väver man ihop allt som någonsin har sagts om honom blir bilden fortfarande betydligt mer komplex än vad flera ofta vill måla upp här. Mannen hade alltså fler lager än en mysig, feg gubbe.
Men sluta lägga in egna meningar i det jag skriver.😁Såklart har jag inte uppfattningen att han själv måste ha sagt det för att det ska stämma. Och såklart kan man vara omedveten om det själv.
Jag kan inte minnas att de har beskrivit någon särskild alkoholism, men jag får väl läsa om någon dag om jag orkar. Det är fullt möjligt att han var råalkis.
Men det här är en så oviktig del av hela diskussionen. Såklart hade han problem och var komplex precis som alla andra.
Men en personlighetsanalys på honom säger varken bu eller bä om han är mördaren. Eller bristen på tidigare domar och ett fungerande socialt liv osv drar ju ner sannolikheten lite.
Det som fokus borde vara på det vi vet.
Ingen av väktarna såg en revolver som är på tok för stor för ens en stor ficka.
Han stämmer dåligt in på signalementet. Visst att kläderna har vaga likheter. Men det är också allt. Inget annat stämmer.
Han har ont om tid om ens någon att utföra mordet.
Det är en så sinnesjukt märkligt tillvägagångsätt att mörda på om det var han.
En man som är identisk med SE beskrivs på platsen efter mordet.
Ingen kände igen honom som gm trots att han återvände till platsen och framträdde i media.
Lisbeth pekade ut CP.
Räcker det verkligen med att vara på plats, vara alkis, lite exentrisk och inte helt klockren som vittne för att man ska bli misstänkt, trots noll bevis eller något som pekar åt hållet att man är mördare?