2022-09-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beebah
Hej

Är det någon som vet vad läraren kommer att fråga om på muntlig examination inom sociologi via hermods?

Det beror säkert på från lärare till lärare men så här skrev jag efter min examination:

"Det var enbart frågor på uppdragen och så fick jag redogöra för Marx, Durkheim och Webers teorier om religion. Alla frågor per uppdrag togs upp ett efter ett, och så fick jag frågor och vi pratade runt det, så jag fick på så vis visa att jag läst studieboken. Hon frågade också vilket sociologiskt perspektiv som man kunde sätta i samband med de olika sakerna vi pratade om, vilket jag tyckte var lite svårt. På slutet frågade läraren om jag tänkte på något som jag hade läst om men som vi inte hade pratat om. Jag tog då upp om internet, multipla identiteter och drog paralleller till dramaturgiska perspektivet. Examinationen varade 45 minuter."

Stort lycka till! 😃
Citera
2022-09-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klättermusen
Sitter i samma båt, även intresserad av uppgifterna till Programmering 1! Det är ett tag sedan man höll på med det och Hermods är.. Hermods

Skönt att man inte är ensam iaf!...
Har du lyckats lösa någon uppgift?

Får säga att jag är riktigt besviken på hur upplägget och själva kursen är uppbyggd. Trodde den skulle vara mycket bättre.
Citera
2022-09-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christina76
Det beror säkert på från lärare till lärare men så här skrev jag efter min examination:

"Det var enbart frågor på uppdragen och så fick jag redogöra för Marx, Durkheim och Webers teorier om religion. Alla frågor per uppdrag togs upp ett efter ett, och så fick jag frågor och vi pratade runt det, så jag fick på så vis visa att jag läst studieboken. Hon frågade också vilket sociologiskt perspektiv som man kunde sätta i samband med de olika sakerna vi pratade om, vilket jag tyckte var lite svårt. På slutet frågade läraren om jag tänkte på något som jag hade läst om men som vi inte hade pratat om. Jag tog då upp om internet, multipla identiteter och drog paralleller till dramaturgiska perspektivet. Examinationen varade 45 minuter."

Stort lycka till! 😃
Tackar, jag hittade åt just det svaret när jag gjorde en Googlesökning. Examinationen gick bra ^^
Citera
2022-09-23, 14:39
Medlem
Hipp0s avatar
Hej är det någon här som har läst personlig försäljning 1? Skulle behöva hjälp med uppdrag 4 när man ska göra en kundresa/touch points.

Tack på förhand!
Citera
2022-09-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmsiiee
Skönt att man inte är ensam iaf!...
Har du lyckats lösa någon uppgift?

Får säga att jag är riktigt besviken på hur upplägget och själva kursen är uppbyggd. Trodde den skulle vara mycket bättre.

Jag håller med dig, otydliga krav och fastän det inte skall behövas så vill dom att man använda bägge programmeringsspråken.
Citera
2022-10-02, 10:26
Medlem
Försöker att återställa mitt lösenord då jag glömt det men får detta felmeddelande hela tiden när jag klickar på länken "återställ lösenord" i min mail. Någon som har fått samma meddelande?

Undantag - Call to undefined function hamlib_write_log()

Uppskattar all hjälp då jag har uppgifter att göra men kommer inte in.
Citera
2022-10-02, 14:40
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullatoralex
Försöker att återställa mitt lösenord då jag glömt det men får detta felmeddelande hela tiden när jag klickar på länken "återställ lösenord" i min mail. Någon som har fått samma meddelande?

Undantag - Call to undefined function hamlib_write_log()

Uppskattar all hjälp då jag har uppgifter att göra men kommer inte in.
Ingen aning. Det är bäst att du kontaktar Hermods direkt. Du borde ha fått någon kontaktinformation av dem när du började där, annars kan du kontakta deras kundtjänst: kundtjanst@hermods.se
Citera
2022-10-12, 14:33
Medlem
Jag ska skriva prövning i naturkunskap 2 snart men har tre andra kurser samtidigt så jag undrar om någon har lite info på den prövningen?
Vilka frågor dyker upp?
Vore enormt tacksam!
Citera
2022-10-12, 16:02
Medlem
Ni som läst Svenska 2 på muntliga examinationen när man ska göra film analys ska man kunna det utan till eller är det är ok ha nedskrivet? Ej att ska läsa från papperet helt utan som stöd om kommer av sig?
Citera
2022-10-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Någon som haft muntlig examination i Medieproduktion 1?
Vad kan man vänta sig?

Hej, Hayworthian

Har du möjlighet att berätta om kursen Medieproduktion? Är lite osäker på den. Vet du om man ska göra en film i denna kursen eller inte?
Citera
2022-10-19, 19:41
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleximus
Hej, Hayworthian

Har du möjlighet att berätta om kursen Medieproduktion? Är lite osäker på den. Vet du om man ska göra en film i denna kursen eller inte?

Det är en helt ovärd kurs, man gör ingen film,, det är Medieproduktion 2 man gör småfilmer. I denna kurs gör man en jingel, en liten annons och allmänt lull. Det är bara att softa genom den. Går praktiskt taget inte att misslyckas.
Citera
2022-10-19, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Det är en helt ovärd kurs, man gör ingen film,, det är Medieproduktion 2 man gör småfilmer. I denna kurs gör man en jingel, en liten annons och allmänt lull. Det är bara att softa genom den. Går praktiskt taget inte att misslyckas.

Tack snälla. Det lugnade nerverna något för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in