2022-09-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Nej precis. Ett land som har koll håller tal till sitt folk klockan åtta på kvällen senast. Inte klockan nio eller senare. Putin måste säga något till sitt folk i detta läge även om många ryssar inte vet vad som hänt. Det är hans skyldighet. Fortsättning följer.
Det var nog också precis därför dom annonserade att talet skulle vara klockan 20:00, men något hände, frågan är vad.
-Har Putin blivit allvarligt sjuk?
-Arresterad?
-Död?
Citera
2022-09-20, 21:44
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Även turken börja känna att slutmuskeln riskerar att bli penetrerad:

Citat:
Erdogan: Putin vill få slut på kriget snarast
Turkiets president Erdogan uppger att hans ryske motsvarighet Putin i ett möte med honom indikerat att han vill se ett slut på kriget i Ukraina ”så snart som möjligt”. Det säger han i en intervju med amerikanska PBS.
– Det var mitt intryck, för just nu går saker på ett tämligen problematiskt sätt.
Erdogan hävdar också att en utväxling av 200 krigsfångar kommer ske mellan Ryssland och Ukraina, utan att ge några detaljer. Han tillägger att han tror att ”ett betydande steg framåt kommer att tas”.
Mötet ägde rum i under det asiatiska SCO-toppmötet i Uzbekistan i lördags.

Från omni.se just nu.

Turken bangar inte att ta den i prutten eftersom de är muslimer.

Men vi västerlänningar använder uttrycket bildligt. Här vet man inte vad man ska tro.

Jag tror Erdogan tar den i prutten. Han är muslim och därmed gillar han sånt.

Så Ryssland har åtminstone en alierad i Erdogan tycks det.
Citera
2022-09-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
USA får inte förhindra representanter från medlemsländer att resa till FN:s högkvarter, trots att visumstopp införts för högt uppsatta ryska tjänstemän på grund av kriget i Ukraina.

Borde väl gå att tvinga ner flyget på väg dit eller hem? Sånt har ju skurkstater ägnat sig åt länge.
För att inte tala om att skjuta ner civila flyg som Ryssland ägnat sig åt.

Nåväl, Lavrov är ju en spillra av rysk historik så låt han leva med skammen.
Citera
2022-09-20, 21:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Okej,
Men Ryssland är utsparkade ur FN's säkerhetsråd, men får delta i andra FN-sammankomster som medlem?

Ryssland är i säkerhetsrådet, jag tror inte man kan sparka ut dem hur som helst. De är en av de 5 permanenta medlemmarna.
Citera
2022-09-20, 21:53
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vad menar du med strategiska ubåtar? Deras ubåtar som driva med en kärnreaktor kan i princip inte dyka i Östersjön. Plus de låter lite för mycket.

Fråga DN och dess källa.
Citera
2022-09-20, 21:54
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja, om han åtminstone skickat någon annan som sa att det var uppskjutet med någon dålig ursäkt. Men att bara utebli och flera timmar senare kommer ett uttalande om att det är uppskjutet till i morgon. Inte ens ett officiellt uttalande.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1572305556504723462

Det är lika stor oreda i Kreml som i östra Ukraina där rySSen springer för livet. Fulla med arbetare som dricker sprit för att hålla sig lugn. putler är uppåt väggarna av ursinne för att hans plan inte fungerade. shougin är väl tillbaka på nåder för det är väl den enda kompetens putler har kvar i sin närhet. Sen att kompetensen är värdelös är en annan sak. Men var är alla rySStroll ikväll? Inväntar orden från Kreml om vad som ska få framföras? Finns några nya idioter här som tydligen har missat infon att hålla käften till order kommer uppifrån....
Citera
Medlem
lapons avatar
Putins tal ska sändas i morgon 21/9, när "fjärran Östern har vaknat", enligt Forbes
-
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Härligt. En länk till en tweet på ryska utan förklaring.

Förlåt. För mig fanns det en ”Translate Tweet” knapp under den ryska texten. Hon twittrade först, ”väntar ni”?
Sen kom det där som ska betyda: ”Gå och lägg er”.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Biden tror att Ryssland kommer anfalla Ukraina med kärnvapen, han grät nästan i tv gör det inte gör det inte gör det inte. Usa har bombat japan då får Ryssland avsluta kriget i Ukraina på samma sätt.

Putin sket på sig idag och gömde sig för han tror att Usa ska bomba honom
Citera
2022-09-20, 21:55
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Modi var väl hårdare i orden än Xi. Tror dina alternativ ovan passar mer in på Xi än Modi. Indien vill nog att Ryssland backar väldigt snart så dom inte ska behöva gå emot dom i FN tex.

Men Indien borde ha en annan syn på konflikten med tanke på relationerna med USA.
För Indiens del har man en bättre relation till USA och en relation till Ryssland som innehåller mer skepsis än den Kina har med Ryssland, gissar jag iaf.

Kärnvapen kommer nog alltid vara en återvändsgränd.

Ja Ukraina är lite av Rysslands Vietnam, om inte tio resor värre och lite ytterligare krydda på det!!
Vet inte vad jag ska svara annat än tack. Ingen ironi. Bara tack. Du svarade på mina undringar så nu känner jag mig mer upplyst (det låter pretto, men motsatsen är att man blir lite dummare, vilket jag ofta känner).

”keep it up” som Tyler Durden sade.
Citera
2022-09-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Även turken börja känna att slutmuskeln riskerar att bli penetrerad:

Från omni.se just nu.

Turken bangar inte att ta den i prutten eftersom de är muslimer.

Men vi västerlänningar använder uttrycket bildligt. Här vet man inte vad man ska tro.

Jag tror Erdogan tar den i prutten. Han är muslim och därmed gillar han sånt.

Så Ryssland har åtminstone en alierad i Erdogan tycks det.

Erdogan är allierad med alla för tillfället om det tjänar hans agenda för det tillfället. Dom turkarna jag känner här i Sverige blir med rätta helt vansinniga när han kommer på tals eller talar på tv.
Erdogan-klacken borde kastas ut med Putin-klacken.
Citera
2022-09-20, 21:56
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Talet påstås ha blivit inspelat men sänds först imorgon

https://www.gamingdeputy.com/forbes-putins-address-will-be-shown-when-the-far-east-wakes-up-on-september-21/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in