2022-09-19, 20:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det är satan att inte finnarna får fingret ur arslet nån gång. Vi vill inte ha hit några piss-ryzzar som ska utföra vansinnesdåd, förgifta meningsmotståndare, politiker eller journalister - bara för att piss-ryzzen känner sig förorättad efter att ha tvingats till flykt i Ukraina, vi vill inte ge pizz-ryssen möjligheten att utföra terrordåd på Europeisk mark - bara för att piss-ryzzen ska få "turista" lite.

Dra ner gardinen nu!

glöm inte ungern som är ju den största supportern efter Erdogan
Citera
2022-09-19, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
glöm inte ungern som är ju den största supportern efter Erdogan

Men Ungern har väl en bra bit till den ryzka gränsen? Eller hur tänker du?
Citera
2022-09-19, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Förstår du vad jag EGENTLIGEN sade innan? Inte nej, så istället för att ta en chansning på att jag skall go oooooohhhhh för dine artiklar så kanske du kan BACKA UPP DITT UTTALANDE om att USA levererade vapen till UKRAINA INNAN feb 2022. Vill du vara så jävla snäll att ge oss alla här en källa på detta?
Den amerikanska militären levererade i söndags 80 ton ammunition till Ukraina. Försändelsen var den fjärde i ordningen, och kommer i en tid av ökade spänningar vid den rysk-ukrainska gränsen.
November 2021
Citera
2022-09-19, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Den amerikanska militären levererade i söndags 80 ton ammunition till Ukraina. Försändelsen var den fjärde i ordningen, och kommer i en tid av ökade spänningar vid den rysk-ukrainska gränsen.

Eftersom USA visste att Rysslands skulle invadera. Inget fel med att hjälpa ett land försvara sitt territorium mot folkmördare. Tror ni vi glömt alla era krigsförbrytelser?
Citera
2022-09-19, 20:33
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Varje måndag får vi brev på gammaldags vis där vem ska skriva vilken dag och tid. Så vi hjälps åt.
Syftet är att förvirra er, hjärntvättade sosse-flocket.

Framtiden ser dyster ut för er, som även tagit vaccin med gott mod, regeringen och dess media kan vi lita på! Dom önskar oss allt väl tänker ni!
Du är en gammal medlem och förfaller till sånt här.

Att få sista ordet är ingen seger om det är fel.

Det är större att erkänna att man har hoppat på fel häst. Det är förståligt.

Jag själv avskyr Ryssland av historiska och politiska skäl. Jag har inte beundrat, men jag har tyckt att Putin har varit djävligt smart och slug. Gjort väldigt mycket med så lite. Men denna gång blev det inte så bra för honom och Ryssland. (Vilket är väldigt bra tycker jag).

Jag tycker du skulle fundera på om Putin är så bra du också.
Citera
2022-09-19, 20:34
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
November 2021

Vad spelar det för roll, NATO/USA gör som de vill och putler kan bara se på och gråta.

Du förstår vad NATO/USA skulle göra med dina mongoltrupper som får smisk av Ukrainas hemvärn
Citera
2022-09-19, 20:36
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
....
https://www.ui.se/utrikesmagasinet/analyser/2021/december/trovardigt-valdshot-tycks-vara-putins-plan-med-ukraina/
Hoppas du ens läser det här då.
Du lär hitta betydligt mer om du söker på engelska...

Spännande att de menar att Ryssland bara har sänkt tröskeln för vad som skulle krävas för att invadera landet.
Från ett ukrainskt Natomedlemskap till att i princip gälla alla former av samarbete.
Nato är alltså bara efterhandskonstruktion för att invadera landet, eftersom Ukrainas ev. medlemskap inte ens fanns på dagordningen.
Det borde Putin förstått, men använde det ändå som svepskäl för att kunna sälja in allt för sin egen befolkning.

”Biden hotade redan före mötet med allvarliga ekonomiska sanktioner om Ryssland skulle invadera Ukraina. Samtal som amerikanen höll med flera allierade inom Nato visar också klart att ett sådant svar skulle vara samfällt.”

Här borde Putin också blivit införstådd med vad han borde låtit bli att göra. Han visste mycket väl vad som skulle följa med en invasion.

Det var hans val, ingen annans.
Citera
2022-09-19, 20:37
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
November 2021
Jag förstår inte vad ni dividerar om. Självklart var det rätt att sälja vapen till Ukraina så de kan försvara sig. Hoten mot Ukraina var uttalade länge av Ryssland.
Citera
2022-09-19, 20:39
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vem ska bygga upp landet under hot om att få en misil i skallen när som helst och var helst ifrån.

Blir inte så Även om det är i dina pojkdrömmar .
Ryssland kommer att söka fred och göra precis allt för att få bli del av gemenskapen igen .

Ryssland har bara två alternativ en förnedrande fred med tillhörande krigsskadestånd . Eller ett totalt krig och upphöra som land .
Citera
2022-09-19, 20:40
Medlem
Citat:
Läs båda senaste länkar.
Luften kommer gå ur dig...
Var ser du vapnen? Vilka plattformar? Du menar försäljningen utav ammunition som försigår mellan alla länder? Vart är vapnen som USA sänt innan 24:e februari 2022? Inte i någon av länkarna påtalas annat än ett givet stöttande med billig ammunition och inte ett skit mer. Denna ammunition skickas dessutom EFTER ATT RYSS-ASET stält sig på Ukrainas gräns med väpnade soldater (och självklart visste vi ju vad som var pågång), så menar du att det är USA som provocerar??? Hur jävla korkad kan man bli? Baltstaterna per se, ville skicka vapen i JANUARI, PÅGRUND UTAV ATT RYSSASET REDAN STOD UTANFÖR GRÄNSEN TILL UKRAINA, och detta FRÅGADE de USA om eftersom att Vapnen var amerikanska, så???? Är något av dessa tillfällen så mycket INNAN att det är en provokation mot ryss-aset som stod och stampade i provokativt syfte utanför ett suveränt lands gräns??? Är du helt ute och cyklar eller tror du verkligen att hela världen är blind såsom dig? Som jag sade - INGET VAPEN hade levererats från USA till Ukraina INNAN feb 2022. Kristallklart och oavsett hur mycket du försöker dra det mellan skinkorna så var det en lögn du serverade här
Citera
2022-09-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag förstår inte vad ni dividerar om. Självklart var det rätt att sälja vapen till Ukraina så de kan försvara sig. Hoten mot Ukraina var uttalade länge av Ryssland.
Sälja?
Dom gav dom.
Citera
2022-09-19, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jaha, så man kan korrigera allt sånt efteråt som det behagar en? lite som hjärntvättade sossar..

Vad är det som inte skulle behaga? Jag tycker USA har gjort helt rätt som levererat vapen till Ukraina så de kan försvara sig från en Rysk invasion. De visste att Ryssland planerade en invasion innan det var ett faktum och har hjälp dem. Det finns inget fel med det. Om du hatar sossar flytta till Ryssland och dö i något av era ändlösa meningslösa krig som ni alltid försvarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in