2022-09-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det kommer att sluta med ett ukraina i ruiner och som är pantsatt upp över öronen.

Givetvis kommer givar länderna vilja ha fördelaktiga affärsuppgörelser med Ukraina men
det kommer ju inte att handla om någon total utarmning , som nog hade blivit fallet
om Ryssarna fått ta kontrollen över Ukraina.
Ukraina kommer givetvis att få tillräckligt bra kreditvillkor så att det blir pengar över till
att bygga upp landet modernare och med förbättrad levnads standard .
Ryssarna hade bara sett till vad som går att roffa åt sig för att sedan fördela inom
Kremls korrupta maktelit.
Medel Ryssen i förorten som fortfarande får gå på toa och hämta vatten nere på gården
hade inte märkt av ett skit av förbättringar.
Citera
2022-09-19, 19:54
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Det har mer eller mindre varit inbördeskrig sen 2014.
USA började föra in vapen på allvar i november och december före året. Ryssland svarade.
Ganska självklart klart tycker jag.
Skulle USA hållit sig utanför så skulle vi inte haft det här nu. Jag är personligen mot allt krigande. Skulle aldrig ta ett vapen i hand för nato. Hoppas innerligt att Finland håller sig utanför.

Putin hade utan minsta tvivel planerat detta långt innan 2014. Men knappast planerat att ha en tillräckligt stark armé redo.
Bara på pappret.
Att Putin skulle svara på något är ju inte mer än en efterhandskonstruktion.. han hade ju allt färdigt i sin skalle, sedan lång tid tillbaka.
Eller tror du invasionen var ett hastigt påfund, bara för ett land skramlar med lite vapen. Det språket borde Putin förstå mer än andra, utan att ge sig in i strid.

Underrättelseuppgifter sant att ryssarna redan innan förra hösten började strypa gasen till framför allt Tyskland.
Citera
2022-09-19, 19:54
Medlem
Citat:
Det har mer eller mindre varit inbördeskrig sen 2014.
USA började föra in vapen på allvar i november och december före året. Ryssland svarade.
Ganska självklart klart tycker jag.
Skulle USA hållit sig utanför så skulle vi inte haft det här nu. Jag är personligen mot allt krigande. Skulle aldrig ta ett vapen i hand för nato. Hoppas innerligt att Finland håller sig utanför.
Sluta ljug din stackars sate. Varken USA eller NÅGOT annat land har levererat några vapen till Ukraina INNAN februari 2022. Vad i helvete sitter du och dryftar toksnurrig propaganda här för? Har du någon som helst källa på dessa "levererade vapen"?? Ett fåtal M4 och AR15 (civila för civilt intresse) kom till Ukraina redan 2006, men vet du vad herr skräpsnackare? - Dessa varianter har ÄVEN levererats till, TADA, RYSSLAND! SLUTA LJUG!
Citera
2022-09-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Givetvis kommer givar länderna vilja ha fördelaktiga affärsuppgörelser med Ukraina men
det kommer ju inte att handla om någon total utarmning , som nog hade blivit fallet
om Ryssarna fått ta kontrollen över Ukraina.
Ukraina kommer givetvis att få tillräckligt bra kreditvillkor så att det blir pengar över till
att bygga upp landet modernare och med förbättrad levnads standard .
Ryssarna hade bara sett till vad som går att roffa åt sig för att sedan fördela inom
Kremls korrupta maktelit.
Medel Ryssen i förorten som fortfarande får gå på toa och hämta vatten nere på gården
hade inte märkt av ett skit av förbättringar.
Vem ska bygga upp landet under hot om att få en misil i skallen när som helst och var helst ifrån.
Citera
2022-09-19, 20:01
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
En ärlig fråga: har ni putindyrkare något slags schema som ni jobbar efter? Varje dag så sitter några av er och öser ut vilseledande, lögnaktiga och irrelevanta påståenden i tråden. Nästa dag sitter några andra av er och öser ut vilseledande, lögnaktiga och irrelevanta påstående i tråden. Men det är aldrig samma signaturer utan ni tycks hela tiden bytas av. Efter ett par dagar eller någon vecka så är ni åter på plats, men agendan är exakt likadan. Är ni på seminarier eller kurser för att få reda på vad ni ska skjuta in er på nästa gång?

Alltså scheman eller ren slump?

Knappast någon slump. Amerikanarna ska ha underrättelser på att Ryssland finansierar och stödjer partier och tankesmedjor i bl.a Europa.
Jag tror absolut det är dessa smedjor vi ser smida här i tråden. Säkert lågbetalda, men likväl organiserade.
Citera
2022-09-19, 20:01
Medlem
EnCartes avatar
Occupation authorities in parts of Donetsk and Luhansk regions of Ukraine say "members of public chambers" call for hold referendums on annexation by Russian Federation immediately

https://liveuamap.com/en/2022/19-september-occupation-authorities-in-parts-of-donetsk-and

Såg det här nyss, vad menas?
Senast redigerad av EnCarte 2022-09-19 kl. 20:03.
Citera
2022-09-19, 20:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det verkar som dom retar sig på alla lögner och vinklingar som MSM häver ur sig.
Kan du ge något exempel på en sådan lögn som publicerats i något konkret medium?
Citera
2022-09-19, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Occupation authorities in parts of Donetsk and Luhansk regions of Ukraine say "members of public chambers" call for hold referendums on annexation by Russian Federation immediately

https://liveuamap.com/en/2022/19-september-occupation-authorities-in-parts-of-donetsk-and

Såg det här nyss, vad menas?

Att Puttler vill ha folkomröstning så snart som möjligt då han vet att områdena snart är under ukrainsk flagg igen..
Citera
2022-09-19, 20:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Att Puttler vill ha folkomröstning så snart som möjligt då han vet att områdena snart är under ukrainsk flagg igen..
Och sedan kan han mobilisera antar jag. Försvara fosterlandet.
Citera
2022-09-19, 20:23
Medlem
Citat:
....
https://www.ui.se/utrikesmagasinet/analyser/2021/december/trovardigt-valdshot-tycks-vara-putins-plan-med-ukraina/
Hoppas du ens läser det här då.
Du lär hitta betydligt mer om du söker på engelska...
Eftersom att artikeln du hänvisar till inte innehåller någonting som innefattar leveransen utav de vapnen du ljög om, så kan vi med andra ord avskriva dig som en lögnare och på köpet en korkad sådan som länkar till sitt eget motbevis. Förövrigt är mitt vardagliga såsom modersmål engelska, så jo, jag har läst en del på engelska. Till och med sökt lite då och då när tiden är given, men vet du vad....Jag hamnar inte på sådant skit som dig per automatik, så jag råder dig att rensa ditt cashe och börja söka med objektivt sinne. TROR du på något sätt att nyheterna är annorlunda eller mer vinklade till rysk favör här i staterna?? Allvarligt? Sigh, din stackars sate till att inte förstå att det inte precis räcker med en senil Merscheimer och den andra feta dåren för att få annat än de yttersta sinnessvaga fallen till att känna tillhörighet. Jag kan avslöja för dig att det inte hade varit några långdragna diskussioner med pro-ryssar där jag lever. Ryssar finns här några ja, och vet du vad - de AVSKYR det som Ryssland gör nu. Ta dig ut i verkligheten och sluta sprida lögner för att du saknar både vett, vardag och hobby
Citera
2022-09-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Sluta ljug själv, som kommer med lögner!
Källa på dessa levererade vapnen har du såklart mr Eastwood?
Citera
2022-09-19, 20:27
Medlem
Citat:
Bra du läser iallafall det man länkar.(många gör inte det.)
Men här får du nu.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/usa-levererar-80-ton-ammunition-till-ukraina-1.59394168

https://www.europaportalen.se/content/usa-vara-vapen-kan-skickas-till-ukraina
Förstår du vad jag EGENTLIGEN sade innan? Inte nej, så istället för att ta en chansning på att jag skall go oooooohhhhh för dine artiklar så kanske du kan BACKA UPP DITT UTTALANDE om att USA levererade vapen till UKRAINA INNAN feb 2022. Vill du vara så jävla snäll att ge oss alla här en källa på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in