Citat:
Ursprungligen postat av
Pussywanker
Vad vuxna väljer att klä ut sig till på en maskerad bryr jag mig inte det minsta om. Men du förstår säkert att idén att klä barnen som horor kom från pappa Bingo, med tanke på att det var temat på festen. Därav menar jag att barnen kan ha känt sig pressade att göra detta.
Och förväxla inte horutstyrseln med att pojkar kan klä ut sig i typ prinsessklänning. Det går inte att jämföra.
Varken du eller jag vet eller förstår varför barnen valde horor före hallickar. Mest troliga är för att Bingo själv gillar att klä sig till tjej! Då följer barnen enkelt i fotspåren. Tycker de var modiga då de flesta (antar jag) i den åldern skulle tycka det var pinsamt.
Dvs är det ingen som klätt ut sina barn. Barnen har själva valt att klä ut sig!
Jag ser inget större problem mellan att klä ut sig till hora eller annat? Anser snarare att vi förminskar de som idag är horor då vi direkt sexualiserar barnen och anser det vara fel. Jag anser inte att det är fel att vara prostituerad eller rörmokare eller vad det än nu må vara! Av den anledningen ser jag heller inga fel i att klä ut sig till detta på en privat fest med speciellt tema. Men vill folk klä ut sig så i vardagen har jag heller inga problem med det.
Problematiken ska istället riktas mot alla de som tvingas in i detta arbete utan sin vilja. Vi handlar inte med människor men om en människa vill sälja en viss tjänst bör det vara upp till den personen. Så jag ser ingen skillnad mot att vara utklädd till hora eller någon annan yrkesgrupp. Skulle de däremot vara nedsättande mot denna grupp ser jag ju felen men det handlar ju även om de skulle varit utklädda till underbetalda grupper i samhället. Se vad syftet var. Sök inte ett resultat som ska passa en kritiserande världsbild. Och även om detta skulle vara ett problem så finns det viktigare frågor att jobba med anser jag.
Kanske har jag fel men detta är vad jag kommit fram till efter att ha läst en del artiklar och kommentarer från de som var involverade i själva festen.