2022-09-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Jag anser barn som fria individer och som vi ska lära så gott vi kan. Vi ska inte underskatta barn. De är smart och förstår mycket mer än vi själva vill tro eller erkänna. Låt barn snubbla och göra misstag, hjälp de sedan när de trampar fel. Låt barn leka fritt men var där och hjälp till! Jag förstår inte den här maktlystenheten som många föräldrar har. Jag har barn inom släkten och hur jag kontra deras föräldrar har varit är väldigt olika. Jag tror alla föräldrar vill sina barn det bästa och det spelar inte så stor roll hur vi uppfostrar dem så länge vi tror vi gör något bra visar studier.

Jag t ex skulle inte begränsa egna barn till att sova en viss tid. De får lära sig att vara trött dagen efter om de är uppe för länge. Sen får man förklara att det är viktigt med sömn etc. Barnen kommer själva växa i detta anser jag - men som sagt det spelar inte så stor roll - de flesta blir "vanliga människor" till slut ändå.

Varför ska barnen inte ha någon talan enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Just därför att de är barn. De förstår inte att de blir utnyttjade. De saknar konsekvenstänk ens på nivån vad som kommer hända i skolan om tre månader med dessa bilder.

Föräldrarnas ansvar är att ta hand om barnen.

Inte att sälja ut dem på Instagram och Twitter poserandes som barnprostituerade skanderandes att de är horor.

+1 på svaret ovan. Håller helt och fullt med. Det är nog tur att du inte har några barn.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Så bara för att man själv är bög så äger man ensam rättigheterna att klä sig stereotypt? Jag anser inte att det är så. Låt vem som helst klä sig hur som helst! Skapa kärlek mellan oss människor är vad vi borde syssla med.

Men det är väl bra om man kan diskutera saker här åtminstone så länge vi alla respekterar varandra och kanske någon av oss kommer ut klokare efter det hela
Du låter väldigt obevandrad i intersektionalitet trots din rätt uppenbara kulturmarxistiska ståndpunkt?
Citera
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Barnen själva ville detta och det var alltså inte "tvång", varen direkt eller indirekt. Vissa kan leka med könsroller utan att det ska sexualiseras!

"Vissa kan leka med könsroller utan att det ska sexualiseras"

Nä, för horor har ju absolut aldrig haft något med sex att göra... Och hallickar är i princip pedagoger, så långt ifrån sex eller något sexrelaterat man kan komma..

Haha, din jävla idiot!
Citera
2022-09-19, 19:41
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Dekadent äckligt jävla slödder samtliga vuxna här. Har Bingo och Katrin försökt pracka på dom massa jävla trans weirdo grejer med tro?

Vissa skulle helt enkelt aldrig haft barn.
Citera
2022-09-19, 19:41
Avslutad
Katrin&Bingo kanske borde kandidera till en dubbelpost som partiledare hos Centerpartiet pedofilerna nu när Annie lämnat in 😉
Citera
2022-09-19, 19:42
Medlem
Citat:
Om barnen vill klä ut sig så ser jag inget problem med det. Är det skillnad på om vuxna klär ut sig som horor eller sprutmissbrukare anser du?

Bingo Rimér gillar ju själv att klä ut sig som kvinna och barnen ser väl upp till sin farsa och ville också testa antar jag. Jag tror inte det funnits någon press alls. Få föräldrar pressar sina ungar till något de egentligen inte vill - så länge det inte riskerar att skada deras hälsa.

Jag tycker vi behöver avdramatisera så mycket i samhället. Alla dessa konflikter kommer inte leda till något positivt. Det skapar hat och annat elände. Anser någon att det var fel får man helt enkelt ge konstruktiv kritik till de berörda varför man uppfattar något på ett visst sätt.

Vi sitter ju och spekulerar lite fritt vad som egentligen hänt och då får vi så länge lita till Zytomierska och Rimérs ord.

Vad vuxna väljer att klä ut sig till på en maskerad bryr jag mig inte det minsta om. Men du förstår säkert att idén att klä barnen som horor kom från pappa Bingo, med tanke på att det var temat på festen. Därav menar jag att barnen kan ha känt sig pressade att göra detta.
Och förväxla inte horutstyrseln med att pojkar kan klä ut sig i typ prinsessklänning. Det går inte att jämföra.
Citera
2022-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Stog i arrtikeln att binbo älskar att klä ut sig till kvinna och barnen ville göra samma. Låter som de följer med sin tid och aftonbladets bög-agenda.

Jag reagerar mest på hur omogna bingo 47 och kateryna 45 år är. Inte temat.
Jag tror om du tänker efter lite så kommer vi alla komma fram till att mänskligheten i stort är omogen. Sen spelar många bra teater inför andra. Vi bär olika masker beroende på vilka vi umgås med. Anders Borg skulle knappast köra helikoptern i Riksdagshuset men på en fest kändes det okej!

Vi är trots allt bara människor med brister och fel - även om vi gör mycket bra och rätt också. Sen är vi olika som personligheter. Själv bejakar jag både mina barnsliga och kvinnliga sidor (där de maskerna passar), men åtminstone inför mig själv.

När jag var ung så kunde man se två olika i 30-40-årsåldern där den ene kunde skratta och vara "barnslig" medan den andre mest såg allmänt deprimerad och gammal ut och hade tappat allt hopp om livet typ. Vem som var mest mogen? Ingen aning men de maskerna på den platsen så...

Jag ser mig själv som ett barn oavsett hur gammal jag blir. Guds barn! Det sista jag önskar är att bli tråkig. Hänger och kan samtala med människor från alla åldrar. Försöker att inte skrämmas av sådant. Sen passar jag personligen mest med yngre människor men det finns många äldre som har skrattet kvar och som kan prata om allt möjligt!

Låt de vara omogna Jag hoppas iaf att de hade kul och trevligt på sin fest!
Citera
2022-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGossip
+1 på svaret ovan. Håller helt och fullt med. Det är nog tur att du inte har några barn.
Tja, du har ju rätt till din åsikt men jag förstår inte varför du måste uttrycka den mot mig "det är nog tur att du inte har några barn". Du vet inget om hur mina barn skulle haft det - lika lite som jag vet hur dina barn har/eller har haft det.

Sprid lite kärlek och uppmuntra dina medmänniskor.
Citera
2022-09-19, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Stog i arrtikeln att binbo älskar att klä ut sig till kvinna och barnen ville göra samma. Låter som de följer med sin tid och aftonbladets bög-agenda.

Jag reagerar mest på hur omogna bingo 47 och kateryna 45 år är. Inte temat.

Bingo och Katrin får klä ut sig hur mycket de vill, men barn saknar konsekvenstänk. Det är där föräldraansvaret kommer in!
Sen är det väl skillnad på att klä ut sig till kvinna och klä ut sig till hora? Eller är det sak samma tycker du?
Citera
2022-09-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du låter väldigt obevandrad i intersektionalitet trots din rätt uppenbara kulturmarxistiska ståndpunkt?
Jag har dessvärre för dålig koll på vad intersektionalitet betyder. Sen varför tror du jag har en kulturmarxistisk ståndpunkt? Vidare anser jag att folk får tro på vilken ideologi de än vill! Jag anser att min är bäst men det borde ju alla göra och vi kanske alla har fel?

Jag röstade t ex MoD senast och vad jag vet är de inte kulturmarxistiska men är de det så får jag väl stå för det! Ser dock bara problem med polarisering att vi ska sortera in folk i fack. Låt människor själva välja om de tillhör ett fack eller inte. Det är inte min rättighet att placera in alla människor i dessa olika fack! Min rättighet är att få ha min åsikt men där går gränsen.

Lika tragiskt t ex varje gång någon kallar SD för ett nazistiskt parti t ex eller V för kommunister! Det skapar ingen kärlek eller ett bättre samhällsklimat när grupper ska sorteras. Det är då våldsamheterna kommer fram till sist också på gatorna mellan olika fraktioner.
Citera
2022-09-19, 19:51
Medlem
Ärligt talat är det inte frågan om huruvida barnen skulle spökas ut till horor eller hallickar - de borde aldrig varit där. De borde varit hos far- eller morföräldrarna.
Det är ingen sund miljö för en 9-åring, eller 12-åring. Att vuxna leker sjuka lekar säger jag inget om, men det blir jävligt perverst när man låter sina barn delta.
Det är lika sjukt som de som låter sina barn gå i bögparaden.

Diskussioner om könsroller och läggning kan med fördel tas på annat sätt än att leva ut dem ihop med barnen.
Citera
2022-09-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
"Vissa kan leka med könsroller utan att det ska sexualiseras"

Nä, för horor har ju absolut aldrig haft något med sex att göra... Och hallickar är i princip pedagoger, så långt ifrån sex eller något sexrelaterat man kan komma..

Haha, din jävla idiot!
Orkar inte besvara folk som måste kalla andra idioter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in