Citat:
Jag anser barn som fria individer och som vi ska lära så gott vi kan. Vi ska inte underskatta barn. De är smart och förstår mycket mer än vi själva vill tro eller erkänna. Låt barn snubbla och göra misstag, hjälp de sedan när de trampar fel. Låt barn leka fritt men var där och hjälp till! Jag förstår inte den här maktlystenheten som många föräldrar har. Jag har barn inom släkten och hur jag kontra deras föräldrar har varit är väldigt olika. Jag tror alla föräldrar vill sina barn det bästa och det spelar inte så stor roll hur vi uppfostrar dem så länge vi tror vi gör något bra visar studier.
Jag t ex skulle inte begränsa egna barn till att sova en viss tid. De får lära sig att vara trött dagen efter om de är uppe för länge. Sen får man förklara att det är viktigt med sömn etc. Barnen kommer själva växa i detta anser jag - men som sagt det spelar inte så stor roll - de flesta blir "vanliga människor" till slut ändå.
Varför ska barnen inte ha någon talan enligt dig?
Jag t ex skulle inte begränsa egna barn till att sova en viss tid. De får lära sig att vara trött dagen efter om de är uppe för länge. Sen får man förklara att det är viktigt med sömn etc. Barnen kommer själva växa i detta anser jag - men som sagt det spelar inte så stor roll - de flesta blir "vanliga människor" till slut ändå.
Varför ska barnen inte ha någon talan enligt dig?
Citat:
Just därför att de är barn. De förstår inte att de blir utnyttjade. De saknar konsekvenstänk ens på nivån vad som kommer hända i skolan om tre månader med dessa bilder.
Föräldrarnas ansvar är att ta hand om barnen.
Inte att sälja ut dem på Instagram och Twitter poserandes som barnprostituerade skanderandes att de är horor.
Föräldrarnas ansvar är att ta hand om barnen.
Inte att sälja ut dem på Instagram och Twitter poserandes som barnprostituerade skanderandes att de är horor.
+1 på svaret ovan. Håller helt och fullt med. Det är nog tur att du inte har några barn.