2022-09-19, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Den här svenne slöddret saknade ett eget "hem" fram till nu i häkte.

Men han bodde visserligen i den här lägenheten där drogerna förvarades och dubbelmordet skedde som hyrdes ut i andra hand till honom av socialtjänsten.

Men om socialtjänsten hade tillåtit honom att bo i en lämplig boendemiljö som ett härbärge hade inget av hans brott inträffat.

Uppenbart ett helt okej boende eftersom så många t.o.m ville bryta sig in.

(Innan pedofilgudsdyrkarna fick lira blades of steel en sista gång, hahahahahahahahahahah)
Citera
2022-09-19, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så har vi den inte helt obetydliga paragrafen ”mer våld än nöden kräver”
Jag hade definitivt inte knivat en inbrottstjuv
Det lär ju bli jag som åker dit och skadestånd på det.
Nej tack
Självklart borde man ha rätt att göra det. Eller gillar du att bli rånad?
Citera
2022-09-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Om han nu var enstöring så kunde dina vänner ju bara kunnat låta honom vara.

Han kunde lämnat droger när han fick flytta till Ulricehamn från socialtjänsten, som gav lägenheten till honom helt gratis, jämfört med vanliga människor som måste slita av sig häcken i 10-15 år för att ens bli berättigade en lägenhet.

Han kunde visat respekt för lagen om knivar och använt ett basebollträ eller ett trubbigt vapen för att försvara sig hemma för att undvika döda människor vid inbrott i hemmet.

Slutligen kunde han undvikit minderåriga flickor att ligga med genom att söka hjälp för sina pedofila egenskaper och allting hade varit bra.

Något annat som jag glömt?
Senast redigerad av suntsiezinak 2022-09-19 kl. 08:03.
Citera
2022-09-19, 08:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Självklart borde man ha rätt att göra det. Eller gillar du att bli rånad?

Du blandar äpplen med päron här.

"Borde" man inte ha rätt att göra det? Det var inte det jag svarade på eller ens åsyftade.
Citera
2022-09-19, 08:05
Medlem
Citat:
Han kunde lämnat droger när han fick flytta till Ulricehamn från socialtjänsten, som gav lägenheten till honom helt gratis, jämfört med vanliga människor som måste slita av sig häcken i 10-15 år för att ens bli berättigade en lägenhet.

Han kunde visat respekt för lagen om knivar och använt ett basebollträ eller ett trubbigt vapen för att försvara sig hemma för att undvika döda människor vid inbrott i hemmet.

Slutligen kunde han undvikit minderåriga flickor att ligga med genom att söka hjälp för sina pedofila egenskaper och allting hade varit bra.

Du sitter verkligen och önsketänker fram fakta! Hur funkar det i en avhandling?
Citera
2022-09-19, 08:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
1) Han kunde lämnat droger när han fick flytta till Ulricehamn från socialtjänsten, som gav lägenheten till honom helt gratis, jämfört med vanliga människor som måste slita av sig häcken i 10-15 år för att ens bli berättigade en lägenhet.

2) Han kunde visat respekt för lagen om knivar och använt ett basebollträ eller ett trubbigt vapen för att försvara sig hemma för att undvika döda människor vid inbrott i hemmet.

3) Slutligen kunde han undvikit minderåriga flickor att ligga med genom att söka hjälp för sina pedofila egenskaper och allting hade varit bra.

4)Något annat som jag glömt?
1) Ulricehamn vet jag var det ligger, men var orten Socialtjänsten ligger är okänd geografi för mig.
Undrar vilka kirurgiska verktyg som är bäst när man har för avsikt att slita av sig häcken?
2) Jaaa! Nutte då, lilla blattepsykologen. Hade N försvarat sig med ett paraply eller ett skohorn, så hade dina kriminella nära vänner kanske överlevt sitt "olagliga intrång i annans hus och hem"..😭
3) Jag hatar pedofiler, men en 21-åring som hänger med en fyra år yngre tjej är ingen pedofil, utom i din totalt sjuka och sinnesslöa världsbild. Psykolog låter som ett väldigt lämpligt yrkesval för dig. [Ironi]
4) Du har upprepat samma saker i över hundra inlägg i tråden, så det enda du har glömt är väl att logga ut för att undgå att drabbas utav en oönskad ofrivillig semester p.g.a. din ohörsamhet.
Citera
2022-09-19, 08:56
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:

Ja du är för skön.

Många förslag på vad den överfallne skulle ha gjort annorlunda.

Som svar på din fråga: Ja du glömde att allt detta kunnat undvikas ifall dina kompisar visat respekt för lagen och inte gjort sig skyldiga till inbrott, rån och hemfridsbrott, kanske nåt att sätta sig ner och reflektera över en stund i lugn och ro?

Väntar med spänning på en ny trådstart:

Vart är samhället på väg? Ska man fan inte kunna råna och bryta sig in hos folk längre utan att riskera att bli dödad?
Senast redigerad av Rattatatata 2022-09-19 kl. 09:24.
Citera
2022-09-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejjjjsan211
Killarnas avsikt var absolut inte att röra tjejen eller något sånt
Hur går snacket i resten av gänget om de två som sprang hem till mamsen?
Citera
2022-09-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
Hur går snacket i resten av gänget om de två som sprang hem till mamsen?

Bör sitta häktade så det lär inte vara så mycket prat dem emellan.
Citera
2022-09-19, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Bör sitta häktade så det lär inte vara så mycket prat dem emellan.
De sitter ju uppenbarligen några och skriver i tråden..
Citera
2022-09-19, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bukfylla
De sitter ju uppenbarligen några och skriver i tråden..

Jag skrev med en person på Twitter som hette Joe Biden, det betyder inte automatiskt att det är han.
Citera
2022-09-19, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceice1995
en nära vän till killarna va tillsammans med denna tjej För längesedan o de visste dom om mycket väl o en av killarna har även gått i samma skola hälsat på varandra osv. De va ej ute efter Tjejen eller att döda någon.
Och nu är skräpet där det hör hemma. Hela Sverige firar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in