Citat:
Ursprungligen postat av
suntsiezinak
Jag vet att det låter konstigt, men det är så det fungerar.
Familjerna till de mördade, som kommer från Mellanöstern, har spridit detta och då finns det risker att svenska intressen utomlands kan få konsekvenser om straffet mot dubbelmördaren visar sig bli magert.
När det blir ett sådant eko är med andra ord inte svenska domstolar som avgör utfallet.
Nej, två döda pundare påverkar inte några företagsintressen någonstans i världen. Vad tror du egentligen två människoliv är värda i den internationella handeln mellan företag? Speciellt i Mellanöstern/Nordafrika? Ingenting. De är inte värda någonting överhuvudtaget i en värld där t.ex. företags och staters landgrabbingpolitik dödar hundratals, kanske tusentals människor om året och där man fullständigt negligerar dödsfallen som sker p.g.a. kass arbetsmiljö. Två pundares död märks inte i den världen.
Och vad det gäller vad en svensk domstol beslutar eller inte är överhuvudtaget inget diskussionsämne. Tro mig, jag har jobbat i Mellanöstern/Nordafrika och sett detta från mycket nära håll under många års tid.