2022-09-19, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Hur vet du det?

en nära vän till killarna va tillsammans med denna tjej För längesedan o de visste dom om mycket väl o en av killarna har även gått i samma skola hälsat på varandra osv. De va ej ute efter Tjejen eller att döda någon.
Citera
2022-09-19, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Dom två överlevande råttorna?

https://www.imagevenue.com/ME15CADC
https://www.imagevenue.com/ME15CADD

@lexander 0berg
Meeth1n M0hammed

Idiot meethin var ej där på plats meethin är utomlands, han varken häktad eller misstänkt eller varit på förhör eller varit i ulricehamn de senatse 5 månaderna. snälla Lägg inte ut saker innan du vet något jävla idiot.
Citera
2022-09-19, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceice1995
Idiot meethin var ej där på plats meethin är utomlands, han varken häktad eller misstänkt eller varit på förhör eller varit i ulricehamn de senatse 5 månaderna. snälla Lägg inte ut saker innan du vet något jävla idiot.
Du kanske bör se över dina egna inlägg i tråden
Att du dessutom ljuger om att l0rans inte var inblandad i rånet mot den stackars kvinnan på coop, där man håller en kniv mot hennes hals
Han var en pajas, som nu ligger och ruttnar på bårhuset. Precis som det ska vara
Citera
2022-09-19, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atinySetare
Du kanske bör se över dina egna inlägg i tråden
Att du dessutom ljuger om att l0rans inte var inblandad i rånet mot den stackars kvinnan på coop, där man håller en kniv mot hennes hals
Han var en pajas, som nu ligger och ruttnar på bårhuset. Precis som det ska vara

Vet inte vad jag hat ljugit om? Lorans var ej iblandad då jag e väldigt nära dem o vet att han hade inget med coop o göra o blev frikänd direkt jävla horunge
Citera
2022-09-19, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceice1995
Vet inte vad jag hat ljugit om? Lorans var ej iblandad då jag e väldigt nära dem o vet att han hade inget med coop o göra o blev frikänd direkt jävla horunge
Har du inte dåligt samvete över att du kunnat hindra l0rans från att gå till N den natten? Kanske övertalat honom till att det inte är en bra ide, då det var så jävla efterblivet planerat? Men istället har du din "brors" blod på dina händer. Det kändes viktigare med allt knark dom troligtvis skulle få med sig?
Citera
2022-09-19, 05:37
Medlem
Bizmarcks avatar
Hela den här historien ter sig som en parodi på nån dålig gangsterfilm. Mycket underhållande. Tack till alla inblandade i händelsen!
Citera
2022-09-19, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suntsiezinak
Jag vet att det låter konstigt, men det är så det fungerar.
Familjerna till de mördade, som kommer från Mellanöstern, har spridit detta och då finns det risker att svenska intressen utomlands kan få konsekvenser om straffet mot dubbelmördaren visar sig bli magert.

När det blir ett sådant eko är med andra ord inte svenska domstolar som avgör utfallet.
Nej, två döda pundare påverkar inte några företagsintressen någonstans i världen. Vad tror du egentligen två människoliv är värda i den internationella handeln mellan företag? Speciellt i Mellanöstern/Nordafrika? Ingenting. De är inte värda någonting överhuvudtaget i en värld där t.ex. företags och staters landgrabbingpolitik dödar hundratals, kanske tusentals människor om året och där man fullständigt negligerar dödsfallen som sker p.g.a. kass arbetsmiljö. Två pundares död märks inte i den världen.

Och vad det gäller vad en svensk domstol beslutar eller inte är överhuvudtaget inget diskussionsämne. Tro mig, jag har jobbat i Mellanöstern/Nordafrika och sett detta från mycket nära håll under många års tid.
Citera
2022-09-19, 06:28
Medlem
Orkar inte läsa allt dravel, men det är alltså 2 wannabes som beordrad att bryta sig in hos en kriminell pundare, pundaren blir kanske inte så överrumplad som förväntat och hugger ihjäl de två antagonisterna som brutit sig in i hans hem, är det så?
Om det är så, ja då var det helt rätt av lägenhetsinnehavaren att hugga, skulle själv gjort exakt likadant.
Citera
2022-09-19, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Orkar inte läsa allt dravel, men det är alltså 2 wannabes som beordrad att bryta sig in hos en kriminell pundare, pundaren blir kanske inte så överrumplad som förväntat och hugger ihjäl de två antagonisterna som brutit sig in i hans hem, är det så?
Om det är så, ja då var det helt rätt av lägenhetsinnehavaren att hugga, skulle själv gjort exakt likadant.
Solklart fall av självförsvar så du har helt rätt. Några år för dråp kan det bli oavsett vad han är häktad för nu
Citera
2022-09-19, 06:39
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Solklart fall av självförsvar så du har helt rätt. Några år för dråp kan det bli oavsett vad han är häktad för nu

Så har vi den inte helt obetydliga paragrafen ”mer våld än nöden kräver”
Jag hade definitivt inte knivat en inbrottstjuv
Det lär ju bli jag som åker dit och skadestånd på det.
Nej tack
Citera
2022-09-19, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så har vi den inte helt obetydliga paragrafen ”mer våld än nöden kräver”
Jag hade definitivt inte knivat en inbrottstjuv
Det lär ju bli jag som åker dit och skadestånd på det.
Nej tack
Lätt att säga när man inte varit med om liknande själv. I detta fallet gjorde han det för att han var stressad, rädd och för att försvara sig själv eftersom det var uppenbarligen inte vanliga inbrottstjuvar. Eftersom det handlade om hans hälsa och att han antagligen redan skulder så är skadestånd ointressant för han
Märks att du inte hänger med
Citera
2022-09-19, 07:22
Medlem
Rattatatatas avatar
Håller med om att det är riktigt underhållande att läsa inläggen från balkongklättrarnas kompisar.

Över 100 inlägg, inget heltidsarbete där inte, eller så skolkar de från skolan och det är inte bra för de behöver verkligen utbildningen och svenskaundervisningen.

Får känslan av att de i sin enfald tror att rättsskipning och lagföring sker på fb, bara man kan övertyga folk i tråden om att kompisarna är oskyldiga och att allt ansvar ligger på den överfallne så kommer polarna snart ut ur kurran.

"Ensamrad eller horunge är en typografisk term för en ensam och ofullständig textrad eller ett ensamt ord, i början eller slutet av ett stycke, som hamnat på annan sida eller i annan spalt än resten av stycket. Man skiljer på två typer av ensamrader. Wikipedia"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in