2022-09-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushbuck
Jag har barn som tittar på Youtube så känner till vem denna man är. Har alltid haft svårt för honom och har fått väldigt dåliga vibbar.

Jag kan förstå att man riktar in sig på en ung publik men de som ska skrika och låta så förfärligt har jag väldigt svårt för. Har väl blivit gubbe antar jag...

Ljudnivån är dock inget han är ensam i sitt gebit om. Tomu och Yumi är två st 30+ vars ljudnivå och ordval gör att man undrar hur det är ställt där uppe. Har dock till skillnad från Pontus inte fått några vibbar att de skulle ägna sig åt ljusskygg verksamhet.

En sådan som Simon Lusetti är mer måttfull med ljudnivån, Lea Wallin en annan. De använder rösten på rätt ställen och har haft lättare att vinna acceptans hos mig även om jag ibland undrar om inte samtliga av de svenska youtubers ungarna följer har någon mild form av begåvningshandikapp och anledningen att de riktar in sig på barn är att de befinner sig på den nivån själva.

Tror du verkligen att föräldrarna varit pådrivande? Jag menar killen är 24 år och bor hemma med mamma och pappa på pojkrummet. När jag var 24 år så hade man bott hemifrån i över 5 år, arbetat lika länge och lyft en skoter ner från ett fjäll i 15 minusgrader med snö upp till knäskålarna. Den här sillmjölken har på sin höjd lyft katten uppochner från trappan till pojkrummet
Citera
2022-09-18, 20:33
Bannlyst
Är det inte rätt sjukt att det funnits banala program som trolljägarna som jagat meningsmotståndare men inget program som heter pedofiljägarna som jagar hot mot våra barn...
#FuckYouFamiljenRasmusson
Citera
2022-09-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Vad är det människan gjort så att det tog 4 år att "avslöja" honom? (Nej jag kan inte se klippen själv då de tagit bort hans konto? Nej jag tänker inte betala för att läsa artikeln.) Uppenbarligen finns det många som inte tycker om honom, kan tänka mig att många är avundsjuka men det brukar sällan vara så många eller har flashback tappat det helt?

Läste ett inlägg att han kopierat andra youtubers content herre gud alla kopierar alla det är så man överlever i den branschen. Är det allt?

Nej det värsta han gör är inte att kopiera andras content. Det nämns knappt här. Snälla läs 2 sidor innan du kommenterar. Denna människa är utan tvekan farlig för barn. När jag var yngre så samlade farsorna ihop sig och åkte hem till såna här avvikande människor som groomar barn. Nu låter vi det hända helt öppet.

Jag är väldigt emot drev i allmänhet om någon bara råkat göra bort sig 1 eller några gånger, det gör vi alla. Denna människa hamnar inte inom den kategorin.

En till iakttagelse är att han själv också kallar sig för Daddy i flera inlägg, är följarna runt 10-14 är bara detta oroväckande. De svarar med att kalla han för Daddy och olämpliga emojis. Detta är inte lätta snedsteg, detta är systematiskt.
Senast redigerad av Macklin 2022-09-18 kl. 20:38.
Citera
2022-09-18, 20:39
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det hela är mycket enkelt.

Var en närvarande förälder och prata med dem OM SÅDANA HÄR SAKER och förklara VARFÖR det är dåligt och vilka KONSEKVENSER det kan få.

Det är inte svårare än så.

Absolut och det tror jag väldigt många föräldrar gör.
Men nu handlar det om en person som barnen ser upp till & dessutom så är det inte så många barn som förstår hur förödande konsekvenserna kan bli av ett knapptryck eller ett telefonsamtal.

I ett av fallen, där Pontus har ett tele nr som man får ringa in till för att få chansen att prata med honom, där har han aldrig sagt att samtal kostar.
Hur många barn tänker på vad som egentligen kan hända ifall man bara ringer några gånger..? Inget barn tänker så.

Det är inte BARA att prata med sina barn & vara närvarande.
Barn har egna telefoner & med det kommer mer ansvar som inte barn ska ha.

Det spelar ingen roll hur många gånger du säger till ett barn att inte äta kakor ur burken, barnet kommer göra det tills hen börjar förstå vad konsekvenser är för något.
Barn tänker inte framåt, bakåt, eller vad som kan hända. Dom tänker bara NU. Så är det fram långt in i tonåren för väldigt många, även i vuxen ålder.
Citera
2022-09-18, 20:42
Medlem
darkSkyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Tror du verkligen att föräldrarna varit pådrivande? Jag menar killen är 24 år och bor hemma med mamma och pappa på pojkrummet. När jag var 24 år så hade man bott hemifrån i över 5 år, arbetat lika länge och lyft en skoter ner från ett fjäll i 15 minusgrader med snö upp till knäskålarna. Den här sillmjölken har på sin höjd lyft katten uppochner från trappan till pojkrummet

Föräldrarna har definitivt varit drivande, båda två går hemma med A-kassa & sjukskrivna. Han är deras inkomstkälla.
Citera
2022-09-18, 20:43
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Han gör sexualiserat content inriktat mot barn. SvD nämner att han haft content om incest.

Scrollar man hans Instagram så ser man att han i ett inlägg gift sig med en docka som föreställer ett barn. Samtidigt finns massvis av kommentarer från småtjejer i stil med att dom vill ”rida på pappa[Pontus]”.

Så det verkar onekligen som en väldigt toxisk community runt Pontus. Utöver sexualiserandet av barn så scammar Pontus och hans föräldrar även barn ekonomiskt Såsom att man lurar små barn att ringa telefonsamtal i syfte att prata med Pontus eller bli ”guldkompis” med Pontus på Snapchat, utan att någon sådan ”tjänst” levereras.

Min barn har tittat en del på Pontus ( nya filmer youtube) men aldrig upplevt några videos stötande eller olämpliga. Dock tveksam kvalitet och en något trasig familj. Skulle inte förvåna mig om han inte bryr sig var gränsen går, alltid fått dåliga vibbar av hela kanalen och försökt få barnen att titta på annat. Tror det finns ett massivt hat mot hela hans kanal från medelklassföräldrar runt om i landet.
Citera
2022-09-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Nej det värsta han gör är inte att kopiera andras content. Det nämns knappt här. Snälla läs 2 sidor innan du kommenterar. Denna människa är utan tvekan farlig för barn. När jag var yngre så samlade farsorna ihop sig och åkte hem till såna här avvikande människor som groomar barn. Nu låter vi det hända helt öppet.

Jag är väldigt emot drev i allmänhet om någon bara råkat göra bort sig 1 eller några gånger, det gör vi alla. Denna människa hamnar inte inom den kategorin.

En till iakttagelse är att han själv också kallar sig för Daddy i flera inlägg, är följarna runt 10-14 är bara detta oroväckande. De svarar med att kalla han för Daddy och olämpliga emojis. Detta är inte lätta snedsteg, detta är systematiskt.

Drevet verkar dock vara överdrivet. Jag har tvingats se många Pontusklipp och har ärligt talat aldrig hört något sexualiserande.

Att han gjort sådana anspelningar är dock illa men det får finnas en rinlig nivå. Jag tror inte att han är pedofil. Han bara kör öppet snack om sex ibland som så många unga men tänker inte på att hans fans är små barn.

Jag har reagerat på att han hatats så extremt. Att han är framgångsrik och jobbig är främsta orsakerna till det. Folk har svårt för den typen av människor oavsett vad de gör.
Senast redigerad av Mafia 2022-09-18 kl. 20:47.
Citera
2022-09-18, 20:46
Medlem
Vart ska han grooma barn nu?

https://instagram.com/stories/clueenews/2930180344364705995?utm_source=ig_story_item_share &igshid=MDJmNzVkMjY=
Citera
2022-09-18, 20:51
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Drevet verkar dock vara överdrivet. Jag har tvingats se många Pontusklipp och har ärligt talat aldrig hört något sexualiserande.

Att han gjort sådana anspelningar är dock illa men det får finnas en rinlig nivå. Jag tror inte att han är pedofil. Han bara kör öppet snack om sex ibland som så många unga men tänker inte på att hans fans är små barn.

Jag har reagerat på att han hatats så extremt. Att han är framgångsrik och jobbig är främsta orsakerna till det. Folk har svårt för den typen av människor oavsett vad de gör.
tycker du det? att det är ok att ha betalnummer som kostar pengar oavsett om du svarar eller inte? att det är ok att lägga ut tydliga sexuella antydningar när din målgrupp är minderåriga? och att det även bryter mot plattformens tydliga regler? du ser helt ärligt inga problem med det?

gör du detta ska du granskas på det du gör, samtidgt som hela familjen varit väl medveten om vad för typ av content dom lagt ut samt pushat barn att ringa med gott samvete

är du kreatör så har du att ansvar samt regler att följa, gör du inte det så ska du bort, du kan grina hur bäst du vill samt säga " jag ska bli bättre" "alla gör fel"
fuck off rakt av

jävla pajas Ponuts och familj är som inte känner något ansvar alls för sina handlingar, jag hoppas detta är slutet på karriären för gott
Senast redigerad av DayNite 2022-09-18 kl. 21:01.
Citera
2022-09-18, 20:54
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Min barn har tittat en del på Pontus ( nya filmer youtube) men aldrig upplevt några videos stötande eller olämpliga. Dock tveksam kvalitet och en något trasig familj. Skulle inte förvåna mig om han inte bryr sig var gränsen går, alltid fått dåliga vibbar av hela kanalen och försökt få barnen att titta på annat. Tror det finns ett massivt hat mot hela hans kanal från medelklassföräldrar runt om i landet.
Men vafan.. Varför låter du barnen kolla på sånt skit?
Jag har förklarat för mina syskonbarn att Pontus är ett jävla rövhål och då hade dom redan förstått det själva.
Vad är det för fel på barn som tycker Pontus är rolig?
Varför låter man sina barn spendera tid att kolla på en jävla pedofil smurf som lever i nån jävla låtsas värld?
Citera
2022-09-18, 20:59
Medlem
Pumpleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Vart ska han grooma barn nu?

https://instagram.com/stories/clueenews/2930180344364705995?utm_source=ig_story_item_share &igshid=MDJmNzVkMjY=

Instagram är väl det stället jag reagerat mest på. Att han kallar sig själv för daddy till sina unga följare.
Citera
2022-09-18, 21:02
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Men vafan.. Varför låter du barnen kolla på sånt skit?
Jag har förklarat för mina syskonbarn att Pontus är ett jävla rövhål och då hade dom redan förstått det själva.
Vad är det för fel på barn som tycker Pontus är rolig?
Varför låter man sina barn spendera tid att kolla på en jävla pedofil smurf som lever i nån jävla låtsas värld?

Kan inte säga att Pontus är ett rövhål och pedofil till mina barn. Bättre att byta kanal och faktum är att de föredrar andra kanaler, vilket inte är så konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in