2022-09-19, 16:22
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
Undrar vad dom är sjukskrivna för? det ser ut som dom mår väldigt bra och kan vara aktiva på olika sätt, så FK bör titta på detta om dom nu lyfter pengar för sjukskrivning så ska detta omgående avslutas samt betalas tillbaka så länge dom haft en aktiv roll , jobbat i "kundtjänst" eller varit del av kontent.

Jag kan bara spekulera, men Pappan är sjukskriven för ryggproblem och Mamman för stressrelaterad psykisk ohälsa. Jag har ingen koll vem av dem två som är sjukskriven. Men den som är arbetslös har säkerligen lyckats duperat arbetsförmedlingen att få en praktikplats i Pontus företag där hen har allehanda uppgifter. Företaget får en viss, dock mycket låg ersättning för att handleda praktikanten.
Citera
2022-09-19, 17:06
Medlem
Jag kollade vilka han följer på instagram och det var b.l.a en flicka som inte kan vara äldre än 7 år. Onormalt att 25- åringar följer 7-åringar.
Citera
2022-09-19, 17:08
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Svårt att se att han skulle dra in 6 millar per år.
Så mycket visningar har han inte på youtube. Isåfall måste merch och samarbeten dra in en jääävla massa pengar, vilket jag har svårt att tro att det gör för honom.
Någon annan youtuber räknade ut att han borde dra in 100K i månaden på sina youtubekanaler, 1.2M om året. Oklart om det var ex moms (betalar man det?) och sociala avgifter.

Sen tillkommer merch, betalnummer, medlemskap, betalfester, produktplaceringar, tiktok etc. Borde kunna ge lika mycket till, lågt räknat.
Citera
2022-09-19, 17:10
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ava899
Jag kollade vilka han följer på instagram och det var b.l.a en flicka som inte kan vara äldre än 7 år. Onormalt att 25- åringar följer 7-åringar.
Köper du medlemskap för 99kr/månad så ingår att han följer dig på Instagram. Vilket är status i vissa kretsar.
Citera
2022-09-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Köper du medlemskap för 99kr/månad så ingår att han följer dig på Instagram. Vilket är status i vissa kretsar.
Jaha okej, det visste jag inte. Ändå moraliskt tvivelaktigt att ta betalt från så små barn om han nu gjort det.
Senast redigerad av Ava899 2022-09-19 kl. 17:41.
Citera
2022-09-19, 17:15
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Han verkar sälja saker utan kvitto och ta betalt genom Swish. Så han omsätter nog en hel del svarta pengar också.
Inget krav på kvitto vid elektroniska betalningar, endast vid kontanta.
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vore otroligt korkat att låta svarta pengar gå genom elektroniska överföringar.

Precis, allt lagras hos banken.
Citera
2022-09-19, 17:23
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Inget krav på kvitto vid elektroniska betalningar, endast vid kontanta.

Precis, allt lagras hos banken.

Pontus kör det väl som ett företag och då finns det väl krav på nån form av bokföring och där ska swishöverföringar som är en del av företaget väl figurera?
Citera
2022-09-19, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Återigen - bevisen finns där ute och har funnits hela tiden. Det finns väl typ 3 dokumentärer, Anjo har gjort två dokumentärer om specifikt när han blåste barn på stora summor pengar och just sexualiserar barn som skriver oskyldiga kommentarer på hans bilder.

Att du inte orkar ta del utav bevisen men ändå har en väldigt bestämd åsikt om hur farligt det denna man sysslar med är, säger väldigt mycket om dig.

Som sagt, jag kollar inte på skiten men ser fortfarande inte någon anledning bakom det enorma drevet.
Telefonsamtalen var förvisso högst osmakliga, men föräldrar ansvarar själva för sina barn. Det finns hur många olika tjänster och saker och ting som kostar pengar som barn köper utan vuxnas tillåtelse.

Anjoas "dokumentärer" har jag inte kollat på på men han är av samma skrot och korn som Pontus själv.

Har fortfarande inte sett en endaste fall där han faktiskt ska ha äcklat sig med något specifikt barn.
Citera
2022-09-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Det finns som sagt massvis med bilder samt inspelningar från olika live-sessioner som han haft där han aktivt groomar barn och anspelar på snusk.

Det var väldigt mycket som den där podden inte tog upp. Det finns massvis med material (speciellt från TikTok där han är väldigt flitig i sin grooming).

Även hans "apology video" han gjorde kring händelsen där han blåste barn, är vidrig. I slutet av videon så kapitaliserar han återigen genom att dra "Som en extra grej jag gör nu pga situationen är att för varje som prenumererar på min kanal donerar jag xx till xxx förening" (kommer inte ihåg exakt vad det var). Riktigt sunkigt beteende har han.

Var kan dessa bilder och klipp hittas?
Citera
2022-09-19, 17:44
Medlem
Nu verkar han vara avstängd från Youtube.
Citera
2022-09-19, 17:49
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karin Svensson
Nu verkar han vara avstängd från Youtube.

Haha, kollar inte nyheter så ofta?
Har skrivits om detta i två dagar nu samt att han varit avstängd i flera dagar redan.
Citera
2022-09-19, 17:52
Medlem
welcometorealitys avatar
Kan de inte stänga Pontus Rasmusson 2.0 också, bedrövligt att den kan vara uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in