2022-09-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
om det skulle bli konflikter mellan L och SD

Det borde väljarna tänkt på innan de röstade in L.
Väljarna har gjort sitt val och nu är det vad som gäller.
Citera
2022-09-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
väljarna har tydligt valt SD så det borde dom andra acceptera men det finns för mycket idioter
Citera
2022-09-17, 13:28
Medlem
Citat:
Vad säger att det inte blir likadant efter ett nyval?
Citera
2022-09-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ska regeringen dessutom hänga på C blir det ju ännu värre.

L är nödvändiga för att få bort sossarna och därför fick de borgerliga stödröster, främst från M. L måste acceptera att SD är näst störst och det är tack vare SD som vi nu får en borgerlig regering.

Jag tycker media, och debatten om valet inte handlar tillräckligt om Åkessons insats!

Det Åkesson lyckats göra är att ta sosseväljare i stor mängd och skapa ett borgerligt arbetarparti. Utan Åkesson hade vi aldrig mer fått en borgerlig regering, nu när vi också har demografin emot oss, med importerat valboskap som röstar på bidragspartier.

Jag röstade på M. Jag gillar Kristersson framtoning och jag tror att han kommer lyckas bra med att få ihop en regering. Det betyder inte, att jag inte gillar Åkeson som motor i politiken. Åkessons politik behövs och kan implementeras av folk som Kristersson och Strömmer som vet hur man får ordning på Sverige inom rättsstatens ramar, en sak jag tror L accepterar.
Citera
2022-09-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
L är nödvändiga för att få bort sossarna och därför fick de borgerliga stödröster, främst från M. L måste acceptera att SD är näst störst och det är tack vare SD som vi nu får en borgerlig regering.

Utan stödröstning hade M+Kd fått dessa röster istället. Endast idioter stödröstar in L så att de kan förstöra all vettig politik.
Citera
2022-09-17, 16:22
Medlem
Citat:

Citat:

Det är mupparna som på TV som är dåliga förlorare. De vill trösta sig med hoppet om gyttjebrottning mellan L och SD, när de ska förklara politiken. De hoppas förgäves på en borgerlig regering på lika bräckliga grunder som den Magda hade.

C får kanske också en ny partiledare som överger sosseriet. Det betyder att oppositionen är svag.

Så länge SD är utanför regeringen kommer Johan Pehrsson njuta fullt ut av livet om han får ta hand om skolan. Och det kommer han göra utmärkt om han får bli minister.
Citera
2022-09-17, 16:35
Medlem
Citat:
Utan stödröstning hade M+Kd fått dessa röster istället. Endast idioter stödröstar in L så att de kan förstöra all vettig politik.

Hur kan du vara så säker på det?

Det är din åsikt. Vi hade varsin röst i valet och gör vad vi vill med den!

Jag är borgerlig med avskyr KD lika mycket som C. Jag röstar på M, och tycker L är bättre än både KD och C. Jag skulle inte rösta på C och KD under några omständigheter, men jag har som ung röstat på folkpartiet. Jag gillar Johan Pehrsson.

M och L har samma sorts väljare, om L väljer den borgerliga sidan. Det visade stödrösterna.
Citera
2022-09-17, 16:37
Medlem
Citat:
Hur kan du vara så säker på det?

Det är din åsikt. Vi hade varsin röst i valet och gör vad vi vill med den!

Jag är borgerlig med avskyr KD lika mycket som C. Jag röstar på M, och tycker L är bättre än både KD och C. Jag skulle inte rösta på C och KD under några omständigheter, men jag har som ung röstat på folkpartiet. Jag gillar Johan Pehrsson.

M och L har samma sorts väljare, om L väljer den borgerliga sidan. Det visade stödrösterna.

Kolla vilket stöd L var nere på och tänk hur det skulle gått därifrån om de portades från högern.
Citera
2022-09-17, 16:53
Medlem
Citat:
Kolla vilket stöd L var nere på och tänk hur det skulle gått därifrån om de portades från högern.

Men varför skulle L portas om man kan få till en borgerlig regering med deras mandat?

Om Johan Pehrsson sköter sig kan ha ha ett stabilt parti inför nästa val. Han borde som borgerligt mittenparti rikta in sig på C och KD väljare!

Det Åkesson vill låter bra, men det är för sent att reparera skadorna från migrationen så som hans väljare vill. Man måste utgå ifrån vad som är möjligt genom att göra Sverige obeboeligt för bidragsslödder och kriminella.
Citera
2022-09-17, 16:55
Medlem
Citat:
Men varför skulle L portas om man kan få till en borgerlig regering med deras mandat?

För att högerväljarna ska välja ett högerparti som kan driva en effektiv politik och samarbeta.
Citera
2022-09-17, 16:59
Medlem
Citat:

m och kd hade inte fått de 3% riktiga rösterna och vänstern hade vunnit.

Med det sagt är jag också emot stödröstandet.

Angående topic, bekymra inte era små hjärnor. Sd kommer att få stora sakpolitiska vinster.
Bäst vore om de kom med i regeringen så de kollapsade som alla liknande partier. Så smarta är dock inte L
Citera
2022-09-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
m och kd hade inte fått de 3% riktiga rösterna och vänstern hade vunnit.

Med det sagt är jag också emot stödröstandet.

Angående topic, bekymra inte era små hjärnor. Sd kommer att få stora sakpolitiska vinster.
Bäst vore om de kom med i regeringen så de kollapsade som alla liknande partier. Så smarta är dock inte L

L var väl t.o.m under 2% som lägst och flera av dem gick till vänstern innan valet. Högerväljarna skulle fångats upp av M+Kd om L hade portats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in