2022-09-17, 15:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Har du aldrig gjort bort dig någonsin enligt dig?
Jag har aldrig kommit med nazistanspelningar i vuxen ålder framför videokameror nej. Brukar du göra det?
Citera
2022-09-17, 15:07
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Man har givetvis pratat internt inför söndagen om att det här kommer gå bra, det kommer bli en segerhelg, varpå någon har kläckt ur sig typ "haha ja, Helg seger!", också har de skämtat och garvat åt det.
När fröken fallenkvist sedan var full och glad så insåg hon tyvärr inte att skämtet inte skulle gå hem lika bra inför kamerorna på en valvaka.

Tyckte dock det tillstånd hon befann sig i var betydligt mer klandervärt än vad hon faktiskt sa.

Det är möjligt. Men givet vad hon skrev innan kommer jag inte för tillfället landa i slutsatsen att hon skojade om detta medvetet. Hon var, som du är inne på, dyngfull helt enkelt. Enig i att det är ovärdigt för en politiker på en valvaka.

Säkerligen grävs det just nu för fullt på landets nyhetsredaktioner för att se om det finns spår av högerextrema åsikter i hennes förflutna. Det borde vara rätt lätt att hitta då hon som född 1996 växt upp med Internet.

Jag är dock tveksam till att så kommet ske. På 1990-talet och strax efter millenieskiftet förekom det fortfarande skindheads och liknande subkulturer på sina håll i landet. 2011, när hon var 15, var det i stort helt borta. Organiserade nazister som SMR/NMR ät mer outcasts i dagens samhälle och det är därför mindre troligt att hon varit i nära kontakt med dem. I så fall borde det vara rätt lätt att gräva fram ur AFA…förlåt, Acta Publicas arkiv
Citera
2022-09-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensFrilla
Gör du bort dig som Fallenkvist så är du inte mogen ditt uppdrag! Så enkelt är det. Skämma ut sig på fyllan får du göra privat. Inte i det offentliga när du representerar en organisation eller andra. Då är du körd.
"Ingen som tog skada eller dog"? Riks har tagit skada! SD har tagit skada! Räcker inte det?
Nä känns som vänsterpropaganda faktiskt. Vill säga helt djävla uppblåst. Sen vet jag ju inte hur SD tar hand om de sina?
Citera
2022-09-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag har aldrig kommit med nazistanspelningar i vuxen ålder framför videokameror nej. Brukar du göra det?
Nä men du är kanske ingen politiker? Så jag frågar dig rent generellt då du verkar gilla att kritisera som i detta fall Rebecka. Om du inte vill svara så är det också helt okej!
Citera
2022-09-17, 15:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nä men du är kanske ingen politiker? Så jag frågar dig rent generellt då du verkar gilla att kritisera som i detta fall Rebecka. Om du inte vill svara så är det också helt okej!
Hur tänker du nu? Att om man är politiker så finns det mer benägenhet att vara stupfull inför kameror och komma med nazistanspelningar?
Citera
2022-09-17, 15:25
Medlem
Citat:
Hur tänker du nu? Att om man är politiker så finns det mer benägenhet att vara stupfull inför kameror och komma med nazistanspelningar?
Nä har jag någonsin sagt det? Men du måste inse att de också är människor med kött och blod liksom vi är. Alla kan begå misstag även du och jag. Alla vet att det inte handlar om Hitlers ideologi i detta fall, förstår man inte det är man nog lågbegåvad eller så........
Citera
2022-09-17, 15:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Nä har jag någonsin sagt det? Men du måste inse att de också är människor med kött och blod liksom vi är. Alla kan begå misstag även du och jag. Alla vet att det inte handlar om Hitlers ideologi i detta fall, förstår man inte det är man nog lågbegåvad eller så........
Vart tror du orden Hell(g) Seger kommer ifrån i nutida sammanhang? Scouternas ideologi?
Vilken ideologi handlar det om då enligt dig?

EDIT:
Citat:
Begreppet Hell seger har i flera decennier fungerat som ett stridsrop för svensk extremhöger i allmänhet och Nordiska motståndsrörelsen i synnerhet. Begreppets popularitet beror på att det är en översättning av tyskans Sieg heil.
https://expo.se/fakta/symbollexikon/hell-seger
Senast redigerad av Giant Squid 2022-09-17 kl. 15:41.
Citera
2022-09-17, 15:41
Medlem
Citat:
Vart tror du orden Hell(g) Seger kommer ifrån i nutida sammanhang? Scouternas ideologi?
Vilken ideologi handlar det om då enligt dig?
Fritt översatt betyder det helt enkelt leve segern på tyska. Men verbet kommer först! Detta är en storm i ett svenskt ölglas!
Citera
2022-09-17, 15:43
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Fritt översatt betyder det helt enkelt leve segern på tyska. Men verbet kommer först! Detta är en storm i ett svenskt ölglas!
Läs min EDIT i förra inlägget så kanske det klarnar lite.
Citera
2022-09-17, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Wow du måste älta detta i evighet som den röding du är
Röding?😂😂😂😂 röstade på SD ditt dumhuvud
Citera
2022-09-17, 15:57
Medlem
Citat:
Läs min EDIT i förra inlägget så kanske det klarnar lite.
Nåja! Det är ingen ideologi för varken Jimmy eller mig om du nu trodde det? Jag blir så fascinerad av hur Sosse V (PK), landet blivit samt hur vi nu röstar. Men jag önskar alla en god lycka i livet.
Citera
2022-09-17, 16:00
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
En fågel viskade i mitt öra att RF är på väg bort. Parterna är oense om formerna för avskedet bara. Detaljer återstår. Stämningen är ej god...
Om det stämmer så är det goda nyheter för SD. Den radikala falangen borde krossas, finns fler AfS-wannabes som borde åka med huvudet före. Den lille halvfete snubben som läcker påhittad inside till Ekeroth och Samnytt kanske står på tur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in