De flesta av SD:s väljare är säkert vanligt hyggligt folk som är missnöjda - annars skulle de inte fått så många röster. Tror inte det finns någon bred bas för fascism i Sverige, mellanmjölkens land. Däremot finns det nog en hel del i kärnan som drar åt det hållet. Som skulle gått till Afs om det bara gällde ideologi men där finns ju inga mandat att hämta, inget inflytande, små resurser (misstänker jag) och små karriärmöjligheter.
Men det kan nog bli svår balans i längden, att försöka balansera de mer extrema som vill vara edgy och vanliga Svenssons - oavsett om de kommer från S eller M. Normala människor värderar demokrati och yttrandefrihet, håller på Ukraina mot Ryssland och är lojala till sitt hemland även om de är missnöjda med vissa saker. Sen finns det folk som gärna drar ner på demokrati, bara man själv får makten. Som hotar och hatar, som tycker Putin verkar skön och helst vill avveckla media (utom ens egna kanaler) eftersom de skriver elakt.
Nu röstar jag inte på SD och skulle inte göra pga av att det finns folk på ledande positioner som inte värderar demokrati och sådant som de flesta svenskar tar för givet. Men jag lider med er som försöker bygga upp något seriöst, att dras med dessa galningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Instämmer. Det är dags för SD att göra sig av med den sista skiten i toppskiktet, även om det svider. Om omogna, lågintelligenta mobbartyper, likt Rebecka Fallenkvist, Tobias Andersson et al skyddas av SDs ledning får partiet inte min röst i nästa val.
Vad händer om SD tar avstånd från Riks?
Citat:
Ursprungligen postat av
slutaleta
Helt rätt beslut. Jävla gapigt trashigt bojsänke.
Pinsamt att kretsen kring SD inte håller högre nivå. Röstar själv SD men känner noll gemensamt med den typen av person.
Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Hoppas fågeln talar sant. Viktigare än någonsin att sparka ut drägget. Riks behöver ett omtag. Dick Erixon har gjort sitt, visar på extremt dåligt omdöme, om de vill vara seriösa, att promota helg-seger-bimbos.
Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
Sorgligt att du ej förstår att det inte är en obetydlig sak. RF kan sälla sig till NMR eller annan falang där hon hör hemma. Någon j-a ordning får det vara.
Citat:
Ursprungligen postat av
Krickedixan
Jimmy har gjort ett fantastiskt jobb i många år men har tyvärr ett gäng personer i sin närhet som inte fungerar i politiken då de inte klarar av att uppföra sig. Nu är det dags att rensa ut personerna likt Rebecca som inte förstår vilka sociala regler som gäller. Han måste få bort personer som inte klarar av en intervju varesig de är nyktra eller inte
Många som röstar med SD är inte nazister och gillar det inte heller. Så ska han lyckas och bli accepterad av de andra partierna så är det rensning som gäller och in med intelligenta människor och folk som är proffs.
Det går inte att tro att det är en lekstuga.