2022-09-17, 13:52
  #2197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Själv tycker jag det är bra om hon stannar kvar. Hon är en loose cannon som kommer producera fler grodor. Bra om väljarna får en bättre inblick i hur snacket bakom kulisserna går.
Ha ha exakt! Hon kunde nog bli "the gift that keeps on giving" men misstänker att de kommer "hantera" problemet.
Citera
2022-09-17, 13:54
  #2198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Jag känner henne personligen men du vet så klart bättre.
Du känner henne personligen och du vet att hon inte anspelar på hell seger?😂😂😂😂😂😂😂 brukar hon säga helgseger ofta till dig också?
Citera
2022-09-17, 13:54
  #2199
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tobias Anderssons ”Enkelbiljett till Kabul” (referens till SD-tåget) visar att han har samma unkna värderingar som Fallenkvist. De skulle säkert trivas utmärkt i AfS, men i SD 2022 hör de inte hemma. Lider med partiledningen som får rensa och rensa i all oändlighet. Som tur är sluter nya personer upp som har både hjärta och hjärna (tänk Stegrud).
Man kan ju bara tänka sig hur det låter kring köksbordet i den familjen. Hoppas det inte är några barn inblandat.
Citera
2022-09-17, 13:56
  #2200
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
haha...är ni antifascist-journalist vänner fortfarande stötta av att ha blivit bortfintade av en fin brud trots hon är full och glad?

Hon sa oskyldiga svenska ord vars ordföljd fick er och era antifascist-journalist vänner att ändra bokstäver och fascistfantisera.

Hakelius tar upp ämnet här:
(FB) Lysande krönikor av Johan Hakelius!
Nice try men Hakelius tar inte upp Fallenkvist ämnet utan Linus Byfåne.
Citera
2022-09-17, 13:57
  #2201
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Instämmer. Ge henne fri tillgång till champagne och en mikrofon så kommer popcornen sälja som smör!
Haha
Citera
2022-09-17, 13:59
  #2202
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
haha...är ni antifascist-journalist vänner fortfarande stötta av att ha blivit bortfintade av en fin brud trots hon är full och glad?

Hon sa oskyldiga svenska ord vars ordföljd fick er och era antifascist-journalist vänner att ändra bokstäver och fascistfantisera.

Hakelius tar upp ämnet här:
(FB) Lysande krönikor av Johan Hakelius!

Hakelius krönika är välskriven och tänkvärd. Varför tror du att han inte nämner Fallenkvist? Nää, just det. Tänk efter några varv till så kommer du nog på det.
Citera
2022-09-17, 13:59
  #2203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
haha...är ni antifascist-journalist vänner fortfarande stötta av att ha blivit bortfintade av en fin brud trots hon är full och glad?

Hon sa oskyldiga svenska ord vars ordföljd fick er och era antifascist-journalist vänner att ändra bokstäver och fascistfantisera.
Du tror att hon menade "Helg Seger" och inget annat, och hade ingen annan avsikt i nån riktning?

Vad får dig att tro det?
Citera
2022-09-17, 14:02
  #2204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nice try men Hakelius tar inte upp Fallenkvist ämnet utan Linus Byfåne.

Exakt.
Hakelius tar upp journalistskråets syn på sin egen överhet och snarstuckenhet.
Hakelius nämner några exempel på det och kunde tagit upp även denna brud.
Hakelius skriver en krönika, han kan inte ta upp allt.
Citera
2022-09-17, 14:04
  #2205
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Exakt.
Hakelius tar upp journalistskråets syn på sin egen överhet och snarstuckenhet.
Hakelius nämner några exempel på det och kunde tagit upp även denna brud.
Hakelius skriver en krönika, han kan inte ta upp allt.
Kunde och kunde. Han kanske menade Hermann Göring som blev ganska missuppfattad också.
Citera
2022-09-17, 14:05
  #2206
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hakelius krönika är välskriven och tänkvärd. Varför tror du att han inte nämner Fallenkvist? Nää, just det. Tänk efter några varv till så kommer du nog på det.

Se mitt svar ovan

Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Du tror att hon menade "Helg Seger" och inget annat, och hade ingen annan avsikt i nån riktning?

Vad får dig att tro det?

Du får lyssna på hela klippet så fattar du.
Har du lyssnat på något fulklipp? Expressens?
Citera
2022-09-17, 14:11
  #2207
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Exakt.
Hakelius tar upp journalistskråets syn på sin egen överhet och snarstuckenhet.
Hakelius nämner några exempel på det och kunde tagit upp även denna brud.
Hakelius skriver en krönika, han kan inte ta upp allt.

Nej, denna ”brud” kunde han inte tagit upp. Är du så förblindad att du inte ser det? En aprak kvinna som är i färd med att hälla vin på reportern och gör ansats att heila (men kommer på sig själv med att ”nu kanske det går liiiite för långt”) är INTE vad Hakelius skriver om.

Är det för att du ser henne som ett trevligt ligg eller är du själv en baddare på att heila?
Citera
2022-09-17, 14:13
  #2208
Medlem
De flesta av SD:s väljare är säkert vanligt hyggligt folk som är missnöjda - annars skulle de inte fått så många röster. Tror inte det finns någon bred bas för fascism i Sverige, mellanmjölkens land. Däremot finns det nog en hel del i kärnan som drar åt det hållet. Som skulle gått till Afs om det bara gällde ideologi men där finns ju inga mandat att hämta, inget inflytande, små resurser (misstänker jag) och små karriärmöjligheter.

Men det kan nog bli svår balans i längden, att försöka balansera de mer extrema som vill vara edgy och vanliga Svenssons - oavsett om de kommer från S eller M. Normala människor värderar demokrati och yttrandefrihet, håller på Ukraina mot Ryssland och är lojala till sitt hemland även om de är missnöjda med vissa saker. Sen finns det folk som gärna drar ner på demokrati, bara man själv får makten. Som hotar och hatar, som tycker Putin verkar skön och helst vill avveckla media (utom ens egna kanaler) eftersom de skriver elakt.
Nu röstar jag inte på SD och skulle inte göra pga av att det finns folk på ledande positioner som inte värderar demokrati och sådant som de flesta svenskar tar för givet. Men jag lider med er som försöker bygga upp något seriöst, att dras med dessa galningar.
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Instämmer. Det är dags för SD att göra sig av med den sista skiten i toppskiktet, även om det svider. Om omogna, lågintelligenta mobbartyper, likt Rebecka Fallenkvist, Tobias Andersson et al skyddas av SDs ledning får partiet inte min röst i nästa val.
Vad händer om SD tar avstånd från Riks?

Citat:
Ursprungligen postat av slutaleta
Helt rätt beslut. Jävla gapigt trashigt bojsänke.
Pinsamt att kretsen kring SD inte håller högre nivå. Röstar själv SD men känner noll gemensamt med den typen av person.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hoppas fågeln talar sant. Viktigare än någonsin att sparka ut drägget. Riks behöver ett omtag. Dick Erixon har gjort sitt, visar på extremt dåligt omdöme, om de vill vara seriösa, att promota helg-seger-bimbos.

Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Sorgligt att du ej förstår att det inte är en obetydlig sak. RF kan sälla sig till NMR eller annan falang där hon hör hemma. Någon j-a ordning får det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jimmy har gjort ett fantastiskt jobb i många år men har tyvärr ett gäng personer i sin närhet som inte fungerar i politiken då de inte klarar av att uppföra sig. Nu är det dags att rensa ut personerna likt Rebecca som inte förstår vilka sociala regler som gäller. Han måste få bort personer som inte klarar av en intervju varesig de är nyktra eller inte
Många som röstar med SD är inte nazister och gillar det inte heller. Så ska han lyckas och bli accepterad av de andra partierna så är det rensning som gäller och in med intelligenta människor och folk som är proffs.
Det går inte att tro att det är en lekstuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in