Citat:
Ursprungligen postat av
Truefighter
Kan det vara så att hon helt enkelt driver med media som alltid vill hitta fel?
Nej, det tror jag inte. För det första vill inte alltid media hitta fel. Dom hittar i så fall inte ens bråkdelen så många fel i andra partier då.
Som jag skrev, hade hon velat driva med media, då hade ju bästa strategin varit att bara säga "Hell Seger" rakt ut, medvetet, och sen svarat garvande åt media-spekulationerna dan efter att
"Jag sa bara det för jag visste ni skulle skita på er, vilket ni gjorde, era töntar!". Det skulle ju ha tagit 10 gånger bättre skruv, 10 gånger större fällning media/vänstern ...? Varför gjorde hon inte det om det var hennes avsikt?
.. alternativt kunde hon svarat media att deras slutledning helt enkelt är fel, eller "det jag sa är tagit ur kontext" eller liknande.
De flesta inom SD-toppen gör ju så hela tiden, partiledaren med. Säger en sak och sen förnekar det, säger 'det blivit tagit ur kontext' fastän det t.o.m. finns på video/ljud. Är det accepterat för dom, inom SD, så måste det ju vara accepterat för henne att göra samma sak med.
Eller helt enkelt bara skyllt på fylla och omdömeslös uppsluppenhet, kort och gott.
Så nej, det är inte särskilt logiskt att hon 'helt enkelt driver med media' här. Hennes kroppsspråk i videon framför kommunicerar en helt annan inställning med.