2022-09-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Så du tycker att skottlossningen är värst? Varför skriver du inte lika upprört om det då som du har gjort här?
Jag tycker att dödsskjutningar i Sverige är mycket värre än ett skämt från en denna tjej i ungdom som beskrivs i tråden. Som sagt så borde vänsterdrivna personer först göra upp med sin egen politisk- historiska skithög.
Citera
2022-09-17, 11:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag tycker att dödsskjutningar i Sverige är mycket värre än ett skämt från en denna tjej i ungdom som beskrivs i tråden. Som sagt så borde vänsterdrivna personer först göra upp med sin egen politisk- historiska skithög.
Ja så länge vi har dödsskjutningar så borde det vara okej att smygnazista lite. Bra argument.
Citera
2022-09-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja så länge vi har dödsskjutningar så borde det vara okej att smygnazista lite. Bra argument.
Nä nu är du sjuk i huvet tyvärr. Sök din medicin och gå till ditt Stalin möte så ska du se att allt blir bra igen.
Citera
2022-09-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Tycker det är riktigt roligt..

Vänstern får totalt sammanbrott, samtidigt som SD får en gemensam avslutning på alla framtida förnedringsinlägg..

Helg Seger go' vänner

Vilket sammanbrott? Jag sökte på hennes namn igår och hittade inget nytt förutom här på FB. Inte jättemånga artiklar/inslag för 5 och 4 dagar sendan. Min känsla när korkade politiker skämmer ut sig och visar sina rätta färger är inte trauma, shock, sammanbrott eller kränkning utan Schadenfreude. Det är bra att folk får veta när ett partis företrädare visar sympatier för ideologier som de officiellt tar avstånd ifrån. Hyggligt fork som röstat på SD och tror nazist enbart är elakt förtal från meningsmotståndare kan nog bli lite besvikna. De som jobbat hårt för att tvätta partiets rykte kan med rätta bli förargade.

Citat:
Är du lika oallmänbildad som du är en idiot förstår jag att du är vänster: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxP3ym/kvinna-och-barn-skjutna-pa-lekplats
Så vilket är värst då enligt dig – det Rebecka sa eller skotten mot mamman och barnet på lekplatsen?

Så omdömeslösa politiker med dragning till nazism skulle vara garanten för ett tryggare samhället? Nej, din korkade dikotomi kan du inte tvinga på andra människor. Det är godag yxskaft att försöka få folk att ta ställning mellan dessa två.
EDIT: Jag skulle dock inte kalla partiet nazistiskt, men där verkar ju finnas vissa individer med sådana sympatier som dras till SD pga att deras egna partier erbjuder noll chans till politisk karriär och har större stigma. Däremot skulle jag säga att det finns inslag av fascistisk ideologi, och att delar av denna är sådant ledningen, som är smartare än Rebecka, kommer mörka tills de (vilket jag hoppas aldrig inträffar) fått makten på riktigt. De har ett officiellt budskap som anpassas efter vad man bedömer att samhället är moget för i dagsläget. Dock finns rätt många medlemmar och även företrädare som Rebecka som inte tänker lika långt, vilket är bra.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-17 kl. 12:04.
Citera
2022-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Så omdömeslösa politiker med dragning till nazism skulle vara garanten för ett tryggare samhället? Nej, din korkade dikotomi kan du inte tvinga på andra människor. Det är godag yxskaft att försöka få folk att ta ställning mellan dessa två.
Jag vet, du tycker att fasansfullt våld är okej så länge ingen säger fula ord som kränker dig.

PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN 🥺🥺🥺

STYRKEKRAMAR OCH HANDHJÄRTAN TILL DIG FÖR ATT KLARA AV DETTA TRAUMA ❤️❤️❤️
Citera
2022-09-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Vilket sammanbrott? Jag sökte på hennes namn igår och hittade inget nytt förutom här på FB. Inte jättemånga artiklar/inslag för 5 och 4 dagar sendan. Min känsla när korkade politiker skämmer ut sig och visar sina rätta färger är inte trauma, shock, sammanbrott eller kränkning utan Schadenfreude. Det är bra att folk får veta när ett partis företrädare visar sympatier för ideologier som de officiellt tar avstånd ifrån. Hyggligt fork som röstat på SD och tror nazist enbart är elakt förtal från meningsmotståndare kan nog bli lite besvikna. De som jobbat hårt för att tvätta partiets rykte kan med rätta .

Du förstår uppenbarligen inte ironin och humorn i det hela.
Att vara så säker i sin antinazism att man t o m skämtar och provocerar med en sån här sak är briljant!
Citera
2022-09-17, 12:03
Medlem
Citat:
Så du vill alltså ha pryda politiker som aldrig drar grova skämt eller har lik i garderoben som 99% av övriga befolkningen har? Du vill ha übermänniskor som politiker för annars blir du ledsen i ögat? Man ska alltså inte tillåta människor som har grov humor att bli politiker för annars blir du traumatiserad? Och politiker får inte bli fulla för annars blir du kränkt? Vad tror du vi får för samhälle om vi bara låter människor som aldrig gör några fel bli politiker? Kommer de bli goda representanter för vanliga medborgare?

Läste du vad jag skrev innan om South Park? Om ja, vad var svårt att fatta?

STYRKEKRAMAR OCH HANDHJÄRTAN ❤️❤️
Det är bara du som påstår att jag är kränkt och traumatiserad p.g.a. vad någon sagt. Det rör mig ö.h.t. inte i ryggen faktiskt.

Anledningen till att detta fått så stor uppmärksamhet är för att uttalandet kommer från en person med anknytning till ett parti med rötter i nazismen.

Det handlar alltså om kontext. Det visar på omdömeslöshet och skadar hennes egna parti som har försökt slå sig fri från att förknippas med nazism sedan de kom in i riksdagen.

Ska nu detta parti vara med och styra landet så ser åtminstone jag gärna att dessa personer håller lite högre nivå än Paradise Hotel.
Citera
2022-09-17, 12:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Nä nu är du sjuk i huvet tyvärr. Sök din medicin och gå till ditt Stalin möte så ska du se att allt blir bra igen.
Bra argument igen. Röstar du på SD?
Helg Seger
Citera
2022-09-17, 12:06
Medlem
Citat:
Så du tycker att skottlossningen är värst? Varför skriver du inte lika upprört om det då som du har gjort här?
My god vad du gömmer dig bakom ytlig kaxighet

Det dör fler människor i trafiken varje år, än som dör av samtlig brottsliga handlingar i Sverige varje år. Varför skriver du inte mer upprört om det då som du spelar Allan här?

Om 1 parti (och inget annat) hade gjort värsta grejen av hur många som dör i trafiken varje år, och sagt att trafikdöden riskerar destabilisera hela landet, och 'vi' som parti är de enda som inser detta och vill göra något åt det ... hade du då direkt lagt din röst på dom?
Självklart inte. För dig handlar det här inte om människor som far illa. Du bara använder det som svepskäl, som källa för ilska och frustration, vilket får fram det sköna och så 'renande' hatet, som blåser ur alla rör.

Man kan reta höger-extrema människor ännu lättare, om man vill. Dom älskar ju att hata, så det är bara ge dom ett skäl. Finns långa listor på vad som får t.ex. SD-sympatisörer att gå fullständigt bananas här på FB, varenda gång. En klassiker är ju att påpeka faktumet att det finns ingen korrelation mellan invandringen, brottsmängden, och SDs framgångar i val och opinion. Då flyger SDs buttboys i taket, varenda gång.

Det första dom alltid gör är givetvis förnekande, HAHAHA, hånande typ. Men det är bara mala ner den fasaden, med sanning, fakta och hänvisningar, och notera hur dom själva står t-o-t-a-l-t handfallna i brist på belägg. Då skiftar det hånande föraktet ganska snart över i rent gormande hat med illröda ansikten. The true face of the right, skulle en del säga.

Alla människor, oavsett vilken fil vi vandrar i genom livet, har triggerpunkter och saker som gör oss från vettet av känslor. Alla - i synnerhet dom som är tvärsäkra på att dom har färre 'sårbarheter' än andra. Högern älskar att trampa på andra människors känsliga punkter, man gör det invärtes som kultur. Se bara på SDs interna kultur.
Vänstern har inte den tendensen mot andra. Skillnaden, i det avseendet, är empati, att bry sig om andra människors upplevelse. Insikten att den andres upplevelse är densamma som min egna skulle vara, om situationen var motsatt.

Som du själv sa, man tänker på andra upplevelse, t.ex. Baaaarnen! vilket lät som en helt förkastlig sak att göra enligt dig. Ändå är det just "barn som blir skjutna" som du själv hänvisar till.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-17 kl. 12:18.
Citera
2022-09-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Du förstår uppenbarligen inte ironin och humorn i det hela.
Att vara så säker i sin antinazism att man t o m skämtar och provocerar med en sån här sak är briljant!
Det är inte ett dugg briliant. Det kan man göra i ett slutet rum där alla närvarande verkligen vet var man står. Någon sådan förförståelse kan inte förutsättas i detta sammanhang. Det är idiotiskt vilket jag som sagt är skadeglad över.
Antingen är det hennes true feelings som sipprar ut, eller om hon nu enbart är ironisk som du hävdar är hon enormt omdömeslös, så det finns ingen positiv tolkning av detta.
Senast redigerad av TigerKid2 2022-09-17 kl. 12:10.
Citera
2022-09-17, 12:09
Medlem
Det är för mycket vänsterfolk här i tråden. Börjar nästan kännas som en samordnad atack? Jag respekterar alla men traditionellt sätt är Flashback väldigt mycket åt höger.
Jag kanske är paranoid men men....
Ha nu empati med tjejen och hon gör ett fin fint jobb även!
Citera
2022-09-17, 12:09
Medlem
Nu fick också hela Skandinavien höra om Rebeckas "helg seger" i samsändningen på SR, NRK och DR, "svensken dansken och norsken" (och även om 21 åringar på FB inte tror det så hör faktiskt folk över 40 på radio).

Grattis superbimbo! Hon måste bort från alla positioner inom SD omedelbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in