2022-09-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
And here we go again, vad har du för bevis på att lagligt knarks kulle lösa detta? och vilket knark är heroin och LSD ok?
Läs på och sluta vara ironisk, detta är väldigt viktigt för att lösa Sveriges problem.
Ja alltså, gängen och kriminalitet är till största del drogrelaterat numera. Cannabis är deras största inkomstkälla och är det som lockar in många unga till kriminalitet.
Finns mycket forskning och vetenskap som visar att en legalisering utav cannabis ledde till mindre kriminalitet samt mindre missbruk, även utav tyngre droger, mindre utsatthet och säkrare liv för brukaren.

Vi är 1a på dödsfall i hela EU när det kommer till narkotika. Anser du att vi gjort rätt som inbillat oss att det går att tvinga fram ett drogfritt Utopia? Droger finns överallt och extremt många drogar, gängen ökar, deras makt likaså. Allt fler dras in i kriminalitet på grund av cannabis är olagligt, snabba pengar kallas det.

Enbart de lätta som cannabis borde vara helt lagligt, som det är typ i halva världen och det har varit enormt stora framgångar i typ alla länder som legaliserat. Googla "benefits of cannabis decriminalisation eller benefits of cannabis legalisation". Andra droger ska avkriminaliseras, så man inte ska behöva straffa de som använder det, dels för resurserna behövs för mycket viktigare saker som riktiga brott och dels för att missbruk är en sjukdom, ofta genetisk.

Det var denna frågan som gjorde att jag inte la min röst på SD. Ska de vara en opposition så måste de sluta vara exakt som de alla andra partier som kör på sin skadliga nollvision som leder till massa kriminalitet, utanförskap, och massa död utav många svenskar då få vågar söka hjälp när de hamnar i missbruk på grund av det är illegalt.

Har studerat detta ämne i många år och är fd. "missbrukare"(rätt längesedan nu) så jag har erfarenhet utav narkotikapolitiken och vad den leder till, kriminaliteten o.s.v., den måste reformeras om man vill knäcka gängen, samtidigt kan man skapa massa jobb till folk som annars aldrig hade gått att anställa.
Staten hade fått enormt mycket i skatt samt vanliga Svenssons hade inte behövt vara kriminaliserade och fått sina liv förstöra bara för de röker gräs eller något på helgen.
Finns enormt många fler fördelar också men det hade tagit timmar och skriva. Är man påläst (och inte utav läkemedelsbolag propaganda som vill ha monopol och pusha tyngre syntetiska preparat, eller scientolog antidrog propaganda som lärs ut både i skolan och diverse andra ställen) så vet man att legalisering och skademinimering är den enda rätta vägen, och det som krävs för att vända den negativa utvecklingen på flera områden i Sverige.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-09-17 kl. 11:19.
Citera
2022-09-17, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Ser inte vad "barn som skjuts på lekplatser runtom i Sverige" skulle ha med det här att göra? Hur många 'barn' blir skjutna specifikt på lekplatser i Sverige varje år? Den siffran är nog noll, eller extremt nära.

Jag tror inte du hade blivit fundersam på interna kulturen och ideologin i ett parti, och vilken riktning dom kommer ta landet i, ens om dom heilade före varje internt möte och offentlig sammankomst, och var öppna med att dom vill mass-avrätta alla med brun hudfärg och Islam som livsåskådning, inklusive det politiska och ekonomiska läge det kommer försätta landet i. Du kanske inte ens haft något emot det.

Vem som skiter i "alla gruppvåldtäkter, skjutningar, förnedringsrån och misshandelsfall" får du nog precisera. Det är inte jag iaf, och det är inte någon luft-abstrakt definition som "vänstern" heller. Jag förstår mycket väl att SDs framgångar i valet kommer öka de flesta av dom brottsformerna du nämne. Det finns inget samhälle, i nån tid, där detta inte blir resultatet på samma politiska situation. Du kanske tror det räcker med att ett parti säger "Vi vill ändra på detta"? Du kanske t.o.m. går på det, att dom vill ändra på det?
Är du lika oallmänbildad som du är en idiot förstår jag att du är vänster: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxP3ym/kvinna-och-barn-skjutna-pa-lekplats

Så vilket är värst då enligt dig – det Rebecka sa eller skotten mot mamman och barnet på lekplatsen?
Citera
2022-09-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagMatarHuslimer
Alla förstår nog att Rebecka nazihälsade. Om man inte förstår det är man antingen totalt retarderad, eller en nazi-sympatisör som försöker vifta bort detta.

Rebecka borde omgående uteslutas.
Jag vet en Sosse som gjorde det! Grejen är att man kan förändras och utvecklas genom livet. Vad jag förstår var även det en ungdomssynd.
Citera
2022-09-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Är du lika oallmänbildad som du är en idiot förstår jag att du är vänster: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxP3ym/kvinna-och-barn-skjutna-pa-lekplats

Så vilket är värst då enligt dig – det Rebecka sa eller skotten mot mamman och barnet på lekplatsen?
Aha, du hänvisar alltså till 1 enda exempel. Har du fler? Jag skulle säga du behöver nog visa på en återkommande tendens i detta, barn som skjuts på lekplatser, för annars får jag ju rätt: "Den siffran är nog noll eller extremt nära".

Frågar du på allvar vilken incident som är värst, av mor/barn som blivit vådaskjutna, och ytterligare en SD-representant som gör bort sig och försätter sig i riskzonen för uteslutning av sina egna? Tror du det finns 1 enda nykter människa i detta land som inte tycker det är det förstnämnda? Varför frågar du ens? Tvivlade du på det?

Och varför du väljer att koppla ihop just denna, med Fallenkvists intervju, det fick jag heller inget svar på.
Det är ju du som gör den kopplingen.
Men du lär väl abstrahera bort det med. Inga svar som vanligt.
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-17 kl. 11:32.
Citera
2022-09-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men du kan väll inte mena att Sverige som tolerant inte kan ha överseende med en söt tjej som råkade säga en groda? Finns här inget hjärta!!!??

Den frågan får du nog ställa till SD s ledning. Men eftersom valet är över tror jag hon får sitta kvar då det är ett välanvänt uttryck inom SD, dock internt. Det tog inte ens timma innan första grodan kom....fler lär komma!
Citera
2022-09-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Jag ser att du inte kan ge svar på tal, vilket är oerhört tillfredsställande för mig.

Här är du: https://youtu.be/3jFqhjaGh30

Styrkekramar och handhjärtan till dig efter det enorma trauma du fått efter helg seger 🥺❤️
Jag har redan besvarat dina argument i mina tidigare svar.

Jag gav mig enbart in i diskussionen för att jag tycker det är beklämmande med vuxna människor som bedriver sandlåderetorik.

Men vi kan väl återvända till ditt argument en gång till då.

När något sägs i t.ex. South Park är det uppenbart för de allra flesta att det är ett skämt med syfte att provocera.

När en politisk representant säger något är det däremot inte uppenbart att det är ett skämt. Än värre blir det ifall det påstådda skämtet är en anspelning på ett nazistiskt slagord. Lägg därtill att det påstådda skämtet kommer från ett parti med rötter ur just nazismen.

Det handlar inte om huruvida någon blivit kränkt utan om att det är vansinnigt omdömeslöst.
Citera
2022-09-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Aha, du hänvisar alltså till 1 enda exempel. Har du fler? Jag skulle säga du behöver nog visa på en återkommande tendens i detta, barn som skjuts på lekplatser, för annars får jag ju rätt: "Den siffran är nog noll eller extremt nära".

Frågar du på allvar vilken incident som är värst, av mor/barn som blivit vådaskjutna, och ytterligare en SD-representant som gör bort sig och försätter sig i riskzonen för uteslutning av sina egna? Tror du det finns 1 enda nykter människa i detta land som inte tycker det är det förstnämnda? Varför frågar du ens? Tvivlade du på det?

Och varför du väljer att koppla ihop just denna, med Fallenkvists intervju, det fick jag heller inget svar på.
Det är ju du som gör den kopplingen.
Men du lär väl abstrahera bort det med. Inga svar som vanligt.
Så du tycker att skottlossningen är värst? Varför skriver du inte lika upprört om det då som du har gjort här?
Citera
2022-09-17, 11:40
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17

Jag gav mig enbart in i diskussionen för att jag tycker det är beklämmande med vuxna människor som bedriver sandlåderetorik.

När något sägs i t.ex. South Park är det uppenbart för de allra flesta att det är ett skämt med syfte att provocera.

När en politisk representant säger något är det däremot inte uppenbart att det är ett skämt. Än värre blir det ifall det påstådda skämtet är en anspelning på ett nazistiskt slagord. Lägg därtill att det påstådda skämtet kommer från ett parti med rötter ur just nazismen.

Det handlar inte om huruvida någon blivit kränkt utan om att det är vansinnigt omdömeslöst.

Ja hur ska vi kunna hämta oss från det här?
Citera
2022-09-17, 11:44
Medlem
slutaletas avatar
Tycker hon är trashig och har dålig självkontroll. Hon är en dålig representant för SD och ett bojsänke. Röstar SD men vill ha en lite nivå på folk i och runt SD.
Citera
2022-09-17, 11:45
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Haha! Vilka bevis... Kan de ha en så blåst person som Bylund i partiet så kan de nog bortförklara allt.

Om det nu bokstavligen är överdoserat med politiker på listorna varenda år som vurmar om nazister så kan SD och Åkesson skylla sig själva.
Om media inte uppmärksammat dessa Hitler och Putinkramare så hade det inte hänt ett dugg. Folk hade röstat in smygnassar med en vedervärdig ideologi i sina kommuner och landsting.
Vad fan spelar det för roll att ständigt städa. Men först när de ertappas?

Oavsett om SD inte är ett renodlat nazistparti så är det tillräckligt med skit hela tiden.
Att normalt folk misstror SD har de helt skapat själva. Andra är högerextremister och helnöjda, en annan hög lättköpta. De gullar nu med den högerextrema saten i Ungern och skämmer ut Sverige i EU.
Har det funnits medlemmar som har vurmat för nazister, dvs hyllat Hitler och andra nazister? Jag har aldrig hört något sådant. Det stämmer säkert in på någon, men jag tror knappast att det är någonting vanligt.

De får jättegärna gulla med Ungern för min del. Vad EU tycker om det bryr jag mig inte om, och Sverige får jättegärna gå ur den globalistiska/kultur-marxistiska organisationen. Ungern är ett land som står upp för sitt land och folk. Jag ser ingenting märkligt med det öht. Så vitt jag vet har där inte skett något massmord på människor som inte är ungrare. Om något sådant hade skett hade jag absolut tagit avstånd från landet helt och hållet. Men fram tills dess ser jag inte vad problemet är med ett folk som står upp för deras land och deras folk.
Citera
2022-09-17, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17

Så du vill alltså ha pryda politiker som aldrig drar grova skämt eller har lik i garderoben som 99% av övriga befolkningen har? Du vill ha übermänniskor som politiker för annars blir du ledsen i ögat? Man ska alltså inte tillåta människor som har grov humor att bli politiker för annars blir du traumatiserad? Och politiker får inte bli fulla för annars blir du kränkt? Vad tror du vi får för samhälle om vi bara låter människor som aldrig gör några fel bli politiker? Kommer de bli goda representanter för vanliga medborgare?

Läste du vad jag skrev innan om South Park? Om ja, vad var svårt att fatta?

STYRKEKRAMAR OCH HANDHJÄRTAN ❤️❤️
Citera
2022-09-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Ja hur ska vi kunna hämta oss från det här?
PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN!!!🥺🥺❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in