2022-09-17, 10:54
  #2113
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derbycounty3000
Hahahah, du menar på riktigt att "helg seger" skulle vara något man säger helt normalt? Man hör tydligt att hon är påväg att säga hell seger, när hon dyngrak inser det så får hon in "helg" och sen börjar hon babbla om att dom vunnit på en helg. Det är så dumt så klockorna stannar, att försvara skiten är nog nästan ännu dummare.
Nej. Jag drog en för snabb slutsats. Det verkar som om hon verkligen anspelade på "hell seger". Om hon gjorde det som ett skämt eller ej vet jag inte. Men låt oss då utgå ifrån att hon är en hardcore-nazze, som läser mein kampf ofta och fantiserar om massmord. Det är fortfarande inget bevis för att SD är ett nazistiskt parti. Jag har aldrig hört någon annan av dem säga "helg seger", och det finns ingenting i deras partiprogram som påminner om Nationalsocialism.

Jag är ingen expert på Nationalsocialism. Men jag vet så mycket som att hela grunden i ideologin är att vita människor är värda mer än andra, och att det landet som nationalsocialisterna bor i, endast ska bestå av vita människor. Den andra delen av grunden är att deras absolut största fiende är judar, som de anser ska raderas ut helt och hållet.

Det blir ganska märkligt att utifrån detta stämpla SD som nationalsocialistiskt, när en av de absolut högst uppsatta, Mattias Karlsson, länge har varit i ett seriöst förhållande med en svart kvinna, och när det finns och har funnits flera högt uppsatta judar i partiet. De är väldigt Israel-vänliga, vilket en nationalsocialist aldrig skulle vara. Inte en chans. De är inte ens etno-nationalistiska, då i varje fall ledningen inte verkar ha några ambitioner om att utvisa alla icke-svenskar. De är ett patriotiskt konservativt parti, som på vissa sätt påminner om Republikanerna i USA. Nationalsocialister och rasister i USA, väljer med största sannolikhet Republikanerna framför Demokraterna, då Republikanerna har en mer patriotisk syn, och större ambitioner när det gäller att försvara gränserna. Men detta betyder inte att Republikanerna är ett nationalsocialistiskt parti.
Citera
2022-09-17, 10:57
  #2114
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Bortförklaringar? Det förstår jag inte. Jag vill dock bara försöka höja nivån här på detta forum och ge min bild som tysktalande. Som sagt är historien svår i vissa fall ja! Det som den unga tjejen sa är inte på den nivå som ni vill åskådliggöra och det tycker jag är synd. Men mest synd om er som inte förstår någonting då!


Ditt utslag av hybris gör sig bättre på årsmöte för narcissister.
Det är komplett ointressant att dravla om mer än koppling mellan hell seger och helg seger.
Varav nassar inom NMR har gjort den svenska versionen..
Citera
2022-09-17, 11:02
  #2115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Såg nu att hon skrivit ”det kommer bli en segerhelg” på facebook 9:e september. Då blir det mer sannolikt att det kanske ändå var fyllesludder.

Alternativt att ”segerhelg” är ett ordspinneri på det hon verkligen ville säga…men det verkar lite långsökt.
Men "segerhelg" kan uttalas och tolkas som "sieg heil", s-e-g-er-h-e-l-g = s-i-e-g-h-e-i-l, det låter nästan exakt samma som nazisternas hälsningsfras.

Så, varken helgseger eller segerhelg kan användas i svenskan längre, kopplingarna till nazismen är uppenbara
Citera
2022-09-17, 11:02
  #2116
Medlem
Nej hurni! Nu tycker jag vi lyssnar på Rammstein för att få lite perspektiv här! Jag tycker om den tjejen och hon har inte gjort något ont. Ramstein är tyskar och bra folk!

https://youtu.be/EOnSh3QlpbQ
Citera
2022-09-17, 11:05
  #2117
Medlem
Hardstekts avatar
SLUTA FÖRSVARA NAZISMEN NU FÖR HELVETE!!111

DET HÄR ÄR REN NAZISM.

NAZISMEN ÄR KRIMINELLT. HITLER BEGICK BROTT VAD HAR NI FÖR VÄRDERINGSGRUND!!1

REBECKA ÄR KRIMMINELL OCH NAZIST

Det finns INGEN ursäkt för vad rebecka fallenkvist har sagt. Hon har gått över en gräns som redan var passerad och det finns ingen återvändo.

NÅGON BORDE HA HANTERAT HENNE INNAN HON SA HELG SEGER.

Vi måste alla ta avstånd från sverigedemorkaterna, rebecka, ta varann i hand och kollektivt skämmas att vi ens såg inslaget på youtube efter att de visats.

VI KOMMER ALDRIG KUNNA ÅTERHÄMTA OSS FRÅN DET HÄR.

MEN VI KAN BÄTTRE, VI MÅSTE SLUTA VARA NAZISTER OCH KÄMPA FÖR ALLAS LIKA VÄRDEGRUND.


STYRKEKRAM
❤️ ❤️ ❤️ ❤️ ❤️
Citera
2022-09-17, 11:05
  #2118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Bortförklaringar? Det förstår jag inte. Jag vill dock bara försöka höja nivån här på detta forum och ge min bild som tysktalande. Som sagt är historien svår i vissa fall ja! Det som den unga tjejen sa är inte på den nivå som ni vill åskådliggöra och det tycker jag är synd. Men mest synd om er som inte förstår någonting då!

Alla förstår att hon anspelade på Hell Seger som använts av nazister under många år. Nu klarar hos sig förmodligen från uteslutning och hets mot folkgrupp med nöd och näppe eftersom hon la till ett g.

Men vem vet, det kanske blir enkelbiljett med segertåget till Rumänien.
Citera
2022-09-17, 11:07
  #2119
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Alla förstår att hon anspelade på Hell Seger som använts av nazister under många år. Nu klarar hos sig förmodligen från uteslutning och hets mot folkgrupp med nöd och näppe eftersom hon la till ett g.

Men vem vet, det kanske blir enkelbiljett med segertåget till Rumänien.

ETT LÅNGT FÄNGELSESTRAFF ÄR DET MINSTA MAN KAN BEGÄRA.

ALLA SOM SETT YOUTUBEKLIPPET BÖR SKICKAS TILL VÄRDEGRUNDSINSKOLNING FÖR ATT ALLA HAR SAMMA VÄRDGRUND.
Citera
2022-09-17, 11:10
  #2120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Alla förstår att hon anspelade på Hell Seger som använts av nazister under många år. Nu klarar hos sig förmodligen från uteslutning och hets mot folkgrupp med nöd och näppe eftersom hon la till ett g.

Men vem vet, det kanske blir enkelbiljett med segertåget till Rumänien.
Men du kan väll inte mena att Sverige som tolerant inte kan ha överseende med en söt tjej som råkade säga en groda? Finns här inget hjärta!!!??
Citera
2022-09-17, 11:12
  #2121
Medlem
JagMatarHuslimers avatar
Alla förstår nog att Rebecka nazihälsade. Om man inte förstår det är man antingen totalt retarderad, eller en nazi-sympatisör som försöker vifta bort detta.

Rebecka borde omgående uteslutas.
Citera
2022-09-17, 11:12
  #2122
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nej. Jag drog en för snabb slutsats. Det verkar som om hon verkligen anspelade på "hell seger". Om hon gjorde det som ett skämt eller ej vet jag inte. Men låt oss då utgå ifrån att hon är en hardcore-nazze, som läser mein kampf ofta och fantiserar om massmord. Det är fortfarande inget bevis för att SD är ett nazistiskt parti. Jag har aldrig hört någon annan av dem säga "helg seger", och det finns ingenting i deras partiprogram som påminner om Nationalsocialism.

Jag är ingen expert på Nationalsocialism. Men jag vet så mycket som att hela grunden i ideologin är att vita människor är värda mer än andra, och att det landet som nationalsocialisterna bor i, endast ska bestå av vita människor. Den andra delen av grunden är att deras absolut största fiende är judar, som de anser ska raderas ut helt och hållet.

Det blir ganska märkligt att utifrån detta stämpla SD som nationalsocialistiskt, när en av de absolut högst uppsatta, Mattias Karlsson, länge har varit i ett seriöst förhållande med en svart kvinna, och när det finns och har funnits flera högt uppsatta judar i partiet. De är väldigt Israel-vänliga, vilket en nationalsocialist aldrig skulle vara. Inte en chans. De är inte ens etno-nationalistiska, då i varje fall ledningen inte verkar ha några ambitioner om att utvisa alla icke-svenskar. De är ett patriotiskt konservativt parti, som på vissa sätt påminner om Republikanerna i USA. Nationalsocialister och rasister i USA, väljer med största sannolikhet Republikanerna framför Demokraterna, då Republikanerna har en mer patriotisk syn, och större ambitioner när det gäller att försvara gränserna. Men detta betyder inte att Republikanerna är ett nationalsocialistiskt parti.
Haha! Vilka bevis... Kan de ha en så blåst person som Bylund i partiet så kan de nog bortförklara allt.

Om det nu bokstavligen är överdoserat med politiker på listorna varenda år som vurmar om nazister så kan SD och Åkesson skylla sig själva.
Om media inte uppmärksammat dessa Hitler och Putinkramare så hade det inte hänt ett dugg. Folk hade röstat in smygnassar med en vedervärdig ideologi i sina kommuner och landsting.
Vad fan spelar det för roll att ständigt städa. Men först när de ertappas?

Oavsett om SD inte är ett renodlat nazistparti så är det tillräckligt med skit hela tiden.
Att normalt folk misstror SD har de helt skapat själva. Andra är högerextremister och helnöjda, en annan hög lättköpta. De gullar nu med den högerextrema saten i Ungern och skämmer ut Sverige i EU.
Citera
2022-09-17, 11:13
  #2123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Svaret på frågan är du, eftersom du uppenbarligen är mer rädd och ledsen över ordvalet "helg seger" än att barn skjuts på lekplatser runtom i Sverige. Så traumat detta medfört hos dig och övriga politiskt korrekta människor är egentligen bara roligt, vilket alla utom ni ser! Det som är mindre roligt är att ni samtidigt fullständigt skiter i alla gruppvåldtäkter, skjutningar, förnedringsrån och misshandelsfall, vilket visar att er empati ni är så stolta över egentligen är icke-existerande...

Du såg ett foto på mig och min dotter och drar slutsatsen att den ser ut som en whiskyflaska? Vad heter din dotter då? Rökheroin? Det är inte bra för dig för det gör dig blind och ger dig hallucinationer. Hohojaja

PLEEEASE THINK OF THE CHILDREN!!!!😢😢🥺🥺
Ser inte vad "barn som skjuts på lekplatser runtom i Sverige" skulle ha med det här att göra? Hur många 'barn' blir skjutna specifikt på lekplatser i Sverige varje år? Den siffran är nog noll, eller extremt nära.

Jag tror inte du hade blivit fundersam på interna kulturen och ideologin i ett parti, och vilken riktning dom kommer ta landet i, ens om dom heilade före varje internt möte och offentlig sammankomst, och var öppna med att dom vill mass-avrätta alla med brun hudfärg och Islam som livsåskådning, inklusive det politiska och ekonomiska läge det kommer försätta landet i. Du kanske inte ens haft något emot det.

Vem som skiter i "alla gruppvåldtäkter, skjutningar, förnedringsrån och misshandelsfall" får du nog precisera. Det är inte jag iaf, och det är inte någon luft-abstrakt definition som "vänstern" heller. Jag förstår mycket väl att SDs framgångar i valet kommer öka de flesta av dom brottsformerna du nämne. Det finns inget samhälle, i nån tid, där detta inte blir resultatet på samma politiska situation. Du kanske tror det räcker med att ett parti säger "Vi vill ändra på detta"? Du kanske t.o.m. går på det, att dom vill ändra på det?
__________________
Senast redigerad av Robbinist 2022-09-17 kl. 11:17.
Citera
2022-09-17, 11:15
  #2124
Medlem
Tycker det är riktigt roligt..

Vänstern får totalt sammanbrott, samtidigt som SD får en gemensam avslutning på alla framtida förnedringsinlägg..

Helg Seger go' vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in