2022-09-17, 00:03
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Jag har inte sett netflix filmerna men läst boken. Det jag undrar över är om det framkommit vad som beskrivs som biologiskt material som hittades på toaletten? Det skrivs också om att AEH hade haft en relation med en annan man och att AEH inte skulle få så mycket om hon ville skiljas enligt äktenskapsförorden. Om AEH nu ville skiljas så borde det vara smartare att försvinna och begära en lösensumma som är betydligt större än om hon tog ut skiljsmässa.
Citera
2022-09-17, 03:32
Medlem
Vänta nu här! Har inte alls hängt med i detta fall men började kolla serien på Netflix. HAR FLASHBACK GJORT POLISENS JOBB?
Citera
2022-09-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg lurer på hvorfor Netflix kastet HHB under bussen. De fremstilte henne i et elendig lys, men de andre barna ble beskyttet (ihvertfall datter nr. 2)

Det var et Spenstig valg, selv om det finnes god støtte for det i boken til tv2 journalistene. Ifølge boka sier HHB i avhør at ektepakten og det å bo i hytta på Biri ikke er noe straff... ugh.

Er HHB og TH fortsatt tette? Har mannen Edw*rd forlatt Norge?

Da jeg gikk forbi S4 for ett år siden, sto i alle fall bilen til HHB utenfor. Om det betyr om de er «tette» eller ei, vet jeg ikke
Citera
2022-09-17, 10:31
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vänta nu här! Har inte alls hängt med i detta fall men började kolla serien på Netflix. HAR FLASHBACK GJORT POLISENS JOBB?

Antagligen bara på samma sätt som LL/TP gjorde jobbet åt KP/HM i Palmemordet. Dvs att med fria fantasier helt utan stöd från verkligheten ledde polis och åklagare fram till katastrofala presskonferensen.
Citera
2022-09-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Antagligen bara på samma sätt som LL/TP gjorde jobbet åt KP/HM i Palmemordet. Dvs att med fria fantasier helt utan stöd från verkligheten ledde polis och åklagare fram till katastrofala presskonferensen.

Vad är LL/TP och KP/HM?
Du talar i tungor.
Citera
2022-09-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldkalvenAxel
Jag har inte sett netflix filmerna men läst boken. Det jag undrar över är om det framkommit vad som beskrivs som biologiskt material som hittades på toaletten? Det skrivs också om att AEH hade haft en relation med en annan man och att AEH inte skulle få så mycket om hon ville skiljas enligt äktenskapsförorden. Om AEH nu ville skiljas så borde det vara smartare att försvinna och begära en lösensumma som är betydligt större än om hon tog ut skiljsmässa.

Nye opplysninger: Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept

De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/s/12-95-3423980411

I husets andre etasje skal han ha lagt merke til at hunden hadde gjort fra seg på gulvet

https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Blodspor inne i huset
I oktober i fjor bekreftet politiet at de hadde funnet blodspor inne i Hagen-parets bolig.

– Vi har i dag valgt å gå ut og bekrefte at det er funnet mindre mengder blod etter Anne-Elisabeth Hagen i Sloraveien 4, sa politiinspektør Tommy Brøske da.

Han bekreftet også at politiet hadde gjort interessante funn av DNA i boligen.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946
Senast redigerad av Braskamin58 2022-09-17 kl. 11:14.
Citera
2022-09-17, 11:14
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vad är LL/TP och KP/HM?
Du talar i tungor.

Sorry trodde alla var insatta i Palmemordet. LL/TP är ju två författare som skrivit varsin bok som kastar skuld mot Engström. KP/HM är den åklagare och polis som höll den berömda presskonferensen och lade ned utredningen.
Citera
2022-09-17, 11:18
Medlem
Citat:
Sorry trodde alla var insatta i Palmemordet. LL/TP är ju två författare som skrivit varsin bok som kastar skuld mot Engström. KP/HM är den åklagare och polis som höll den berömda presskonferensen och lade ned utredningen.

Jag har följt Palmemordet från dag ett då han blev skjuten. Så jag tror det är mest sannolikt att Stig Engström (Skandiamannen) som skjöt Palme.
Citera
2022-09-17, 11:28
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag har följt Palmemordet från dag ett då han blev skjuten. Så jag tror det är mest sannolikt att Stig Engström (Skandiamannen) som skjöt Palme.

Man är fri att tycka vad som helst. Men det finns andra trådar för sådan diskussion.

(FB) Skandiamannen
Citera
2022-09-17, 14:04
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Citat:
Nye opplysninger: Politiet fant minst to klesplagg fra Anne-Elisabeth på badet der de mener hun ble drept

De skal også ha funnet biologiske spor som kan knyttes til kvelning. Politiet ønsker ikke å kommentere dødsårsaken.

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/s/12-95-3423980411

I husets andre etasje skal han ha lagt merke til at hunden hadde gjort fra seg på gulvet

https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596

Blodspor inne i huset
I oktober i fjor bekreftet politiet at de hadde funnet blodspor inne i Hagen-parets bolig.

– Vi har i dag valgt å gå ut og bekrefte at det er funnet mindre mengder blod etter Anne-Elisabeth Hagen i Sloraveien 4, sa politiinspektør Tommy Brøske da.

https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-forsvinningen_-dette-er-politiets-spor-sa-langt-1.14998946
Tackar för detta.

Jag tolkar det som att polisen inte har en aning om något. Sedan boken skrevs har inget i princip hänt. Norska polisen (som svenska) har ju klantat till det förr så varför inte igen. Jag tänker på hotellkvinnan som är okänd samt Brevik som bara fick gå omkring och skjuta.
I det här fallet bör man nog redovisa allt så de kan få idéer och hjälp. De behöver följa upp kryptvaluta spåret och det kan inte polisen själv. Tror det är viktigare att få vetskap om AEH än vem som kanske har mördat henne. Ibland kan man inte få hela kakan.
Citera
2022-09-17, 15:27
Medlem
Citat:

Dette med DNA-funn er interessant. Det hadde jeg helt glemt. Jeg regner med det ikke er noen fremmede siden det ikke har ikke kommet med noe mer.
Senast redigerad av StonesThrow81 2022-09-17 kl. 15:47.
Citera
2022-09-17, 16:32
Medlem
Citat:

Kopplade inte initialerna. Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in